Kun je bumperklevers aangeven bij de politie?

Discussie in 'De lounge' gestart door MissBianca, 10 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissBianca

MissBianca Fanatiek lid

11 jun 2011
    1.143
    12
    38
    Uden
    Iedere week hetzelfde liedje. Een auto die op mijn bumper zit, gek word ik ervan. Het is elke week dezelfde auto en vandaag kon ik eindelijk zijn kenteken zien. Nou dacht ik eraan om dit door te geven bij de politie, maar doen ze daar ook iets mee?

2. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Ik ben 'n keer bijna het kanaal ingereden door een vrachtwagen en ben ook bij de politie geweest om dat aan te geven. Kenteken doorgegeven, maar ze deden er niks mee omdat ze het zelf niet geconstateerd hadden.

3. Fortuna

Fortuna Niet meer actief

Ik denk het niet. Denk dat de politie dat eerst met eigen ogen wil zien. En of ze nu naar jou toekomen wanneer jij in je auto stapt om het zelf te kunnen zien, zo assertief is de politie in mijn omgeving niet, laten we het zo zeggen ;)

Maar bellen kan altijd, misschien heb je er wel een fanatieke dodo bijzitten :D

4. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Bellen kan altijd, maar tenzij jij een BOA bent (of eentje in de auto hebt zitten die het ook constateert) kunnen ze het niet bewijzen en dan doen ze er niets mee.

Ik rijd ontzettend veel kilometers als ik geen zwangerschapsverlof heb, en heb gemerkt dat ruitenwissers even goed aanzetten en de rem aantikken ook wel helpt.

5. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    een brief op de achterruit plakken waar op staat "afstand houden, bumper klever"
    Denk ook dat je er niets mee kan omdat ze het niet hebben geconstateerd.

6. sam32

sam32 Bekend lid

14 jul 2010
    701
    0
    0
    NULL
    NULL
    Of expres heel langzaam gaan rijden :D

7. Kellly

Kellly Fanatiek lid

5 mrt 2007
    1.437
    0
    0
    Jawel zeker doet de politie er iets mee.
    Er is een meldnummer voor asso rijgedrag.
    Ik denk dat je via 0900-8844 wel wordt doorverbonden naar dat nummer.
    Wanneer iemand 2x een melding krijgt op zijn naam van verschillende melders. Dan wordt deze persoon benaderd en worden er maatregelen getroffen (cursus die de persoon zelf moet betalen of iets dergelijks)
    Maar dat nummer bestaat wel degelijk (mijn hubbie is politieagent vandaar dat ik het zo zeker weet)

8. Fortuna

Fortuna Niet meer actief

Hm, weet niet of ik dit wel zo'n goed idee vind. Dus er komt geen politie aan te pas?
    Iedereen kan dus jouw naam/kenteken doorgeven zonder dat de politie dat checkt, en vervolgens krijg jij een hoop trammelant en komt de politie pas als het cursusgeld betaalt moet worden??

Krom idee..

9. Kellly

Kellly Fanatiek lid

5 mrt 2007
    1.437
    0
    0
  10. Fortuna

Fortuna Niet meer actief

Dus iedereen kan voor zichzelf bepalen of het aso gedrag is of niet? Eigen rechter/politie spelen is toch juist niet toegestaan?

11. MissBianca

MissBianca Fanatiek lid

11 jun 2011
    1.143
    12
    38
    Uden
    Bedankt voor de reacties. Ik heb het toch maar gemeld. En ja, er was al vaker een melding van die gast gedaan. Hoop dat ze die rotzak nog een keer pakken.

12. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Zoals ik het lees is het geen initiatief van de politie, maar een organisatie die het doorstuurt naar de politie. Waarna de politie eventueel contact opneemt met de persoon. Er staat daarna ook dat bij heel asociaal gedrag een 'prent' volgt maar dat kan ik me niet voorstelen. Daar zou linea recta mee naar de rechtbank gaan omdat het niet bewezen is, dat kunnen ze nooit hard maken.

Ik vind het trouwens al heel wat dat de politie op basis van een melding contact op gaat nemen hoor, dat vind ik al op het randje. Stel je voor dat de buurman boos op me is? Of een ex-vriendje?

13. Kellly

Kellly Fanatiek lid

5 mrt 2007
    1.437
    0
    0
    Nee je maakt er een melding van ....als een kenteken een aantal meldingen krijgt van bumperkleven...tja dan gaat de politie erachter aan. Vaak word er eerst telefonisch contact gezocht.
    Wanneer de meldingen blijven komen op dit kenteken, dan zal de politie dat verder gaan uitzoeken.

Je speelt ook geen eigen rechter/politie....de maatregelen tegen die persoon dat doet de politie zelf wel. Maar er moet wel iemand zijn die de politie attendeerd op assos...ze kunnen niet overal zijn.

14. Kellly

Kellly Fanatiek lid

5 mrt 2007
    1.437
    0
    0
    Ikzelf heb al eens een telefoontje gehad van de politie...nadat iemand vond dat ik aso reed.
    Iemand zat in mijn dode hoek ik had hem echt niet gezien en ik heb hem schijnbaar met invoegen zo de andere baan opgeduwd.
    Maar een dag later kreeg ik wel een telefoontje of ik kon verklaren wat er gebeurd was.
    (ik heb dus al 1 melding op naam staan)

Er zal vast en zeker ook gekeken worden van wie de meldingen komen...als het telkens de buurman is die meld of de buurman vandaag en morgen zijn vrouw ...tja dan gaat bij de politie vast en zeker wel een lampje branden.

15. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Toen je belde naar 0900-8844 zeiden ze je dat er al vaker een melding was gedaan? :$ Politie wordt ook met de dag loslippiger. Ik begrijp dat ze niet overal kunnen zijn en dat burgers ook op moeten letten, maar qua privacy vind ik dit echt al vet over de rand gaan hoor. Jij hebt last van die ene persoon en meldt dat, volledig terecht. Maar dat de politie vervolgens lekker gaat zitten beppen over meerdere meldingen? Misschien kunnen ze ook direct even het huisadres van die persoon geven, dan kan de buurtwacht er direct even mee afrekenen?

Maar dat laat onverlet dat je het volste recht hebt om dit te melden en dat het ook link is wat die vent doet. Ik ben het alleen niet eens met de afhandeling zoals ik het zo hoor. Maar dat is off topic en ik hou mijn mond er verder over :D

16. Kellly

Kellly Fanatiek lid

5 mrt 2007
    1.437
    0
    0
    De prent kan ik me ook erg slecht voorstellen dat zou inderdaad door een boa of aoa moeten worden geconstateerd.

17. Kellly

Kellly Fanatiek lid

5 mrt 2007
    1.437
    0
    0
    Hier ben ik het 100% mee eens.

18. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    Meld hier asociaal rijgedrag | Meldpunt asociaal weggedrag
    je kan hier via internet je melding doorgeven of inderdaad via 0900-8844
    zo 123 word er niks mee gedaan maar met meerdere meldingen blijken ze er wel degelijk wat mee te doen

wij hebben de mazzel dat ik hier laatst geklaagd heb ivm: rechtsinhalen, afsnijden, bumperkleven..... dit was echt levensgevaarlijk
    en we reden een aantal kilometers verder, echt een flink stuk eigenlijk en toen stond die man aan de kant met de politie
    dus wij waren helemaal blij
    weet niet of dit ook door onze melding komt of doordat de politie het toevallig zag maaar oooohw wat een opluchting dat zo iemand daadwerkelijk aangehouden word

19. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    :$ Dat bedoel ik dus. En dan gaat het gros van de mensen die gebeld wordt wat verklaren. Ik zou ze lekker vertellen dat ze, tenzij ze bezig zijn met een onderzoek, ik helemaal niets verklaar. En zonder gegronde verdenking mogen ze niet onderzoeken (zeker niet bij een Muldertje) Jemig, de rechtspositie wordt wel enorm aangetast zo.

En dat terwijl ik eigenlijk nooit op de barricaden sta. Het zullen mijn zwangerschapshormonen wel zijn :D

20. MissBianca

MissBianca Fanatiek lid

11 jun 2011
    1.143
    12
    38
    Uden
    Ja, daar ben ik het mee eens. Ik verbaasde me ook echt dat ze dat zei (ze zei het zelfs uit zichzelf) en heb het nog een keer gevraagd, omdat ik dacht dat ik het niet goed verstaan had. Maar dat bevestigde ze nog een keer, dus ze had het wel gezegd.

Deel Deze Pagina