kat eet niet meer

Discussion in 'De lounge' started by Joky, Mar 7, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Joky

Joky Actief lid

Feb 9, 2014
    451
    0
    0
    Onze 1jarige kater kwam gisterav van buiten weer naar binnen. Heeft ie bakje natvoer oo. Die was binnen n tel op dus ik dacht ach dat beest is uitgehongerd dus nog een bakje gegeven.

Vanochtend komen we beneden. Had ie drie hoopjes gespuugd en n plasje gal. Hele dsg binnen gehouden en heeft geslapen. Niets gegeten alleen wat gedronken. Hij voelt zich echt ziek want hij zoekt n stil plekje op waar ie rustig kan liggen.

Wat kan er zijn?

2. Kimberly 33

Kimberly 33 Fanatiek lid

Mar 19, 2014
    2,080
    0
    36
    Vergif? Maar dan ga ik even van het ergste uit , en hoop niet dat dat het zal zijn.
    Je hoort overal de raarste dingen met gif en dieren

3. penseel

penseel Niet meer actief

Misschien te veel gegeten! Als katten honger hebben kunnen ze schrokken je gaf daarna nog meer eten en dan kunnen ze zich over eten en worden ook katten misselijk.

Daar kunnen katten ook niet lekker door worden of er zit een haarbal dwars kijk het tot maandag aan! Als die dan niet eet even naar de dierenarts.

Maar als je het niet vertrouwd even de dienstdoende dierenarts bellen.

4. Kimberly 33

Kimberly 33 Fanatiek lid

Mar 19, 2014
    2,080
    0
    36
    Als katten hier teveel hebben gegeten is het kots kots en lopen ze daarna vrolijk door.
    Dus zich zo beroerd voelen en stille plekjes opzoeken vind ik verontrustig

5. Joky

Joky Actief lid

Feb 9, 2014
    451
    0
    0
    :( ik hoop zo dat ie morgen weer springlevend is....

6. Kimberly 33

Kimberly 33 Fanatiek lid

Mar 19, 2014
    2,080
    0
    36
    Misschien dierenarts bellen? voor een kat is een dag niet eten ook al slecht heb ik ooit begrepen, gaan organen kapot van ( verkleven dacht ik)

7. reckless

reckless Bekend lid

Apr 17, 2014
    798
    286
    63
    Als je het niet vertrouwd zou ik toch de dierenarts even bellen. Klinkt alsof het beestje iets onder de leden heeft!

8. Joky

Joky Actief lid

Feb 9, 2014
    451
    0
    0
    Als ie zo blijft ga ik sowieso maandag naar de dierenarts inderdaad..

9. kris8

kris8 VIP lid

Aug 17, 2009
    8,032
    3
    36
    Bij een duidelijk echt zieke kat zou ik overleggen met de dierenarts. Je kent zelf je kat het beste dus je voelt w.s. wel aan als het mis is.
    In andere gevallen zou ik even aankijken. Eet hij morgen weer wel ? Gaat het spugen door ? Drinkt hij nog wel ? Etc etc..
    bij helemaal net eten denk ik aan leververvetting...

10. Joky

Joky Actief lid

Feb 9, 2014
    451
    0
    0
    Ja idd ik merk dat ie wat stiller is en dus niet eet. Verder vertoont ie geen zichtbare andere verschijnselen. .. spugen deed ie slleen vannacht. Vandaag niets. Hoop maar heel hard dat een muis verkeerd is gevallen ofzoiets..

11. Diaantje88

Diaantje88 Bekend lid

Feb 10, 2013
    612
    86
    28
    kan je kijken of die koorts heeft? dmv te tempen..
    als mijn katten dit gedrag vertonen hebben ze vaak koorts (mss gevochten buiten en daardoor een infectie opgelopen) na een kuurtje voelen ze zich dam weer goed.. mss ook even goed overal kijkem op het lichaam of je een gaatje oid vind..

12. Lynx

Lynx VIP lid

Jul 19, 2008
    8,696
    2,511
    113
    Een kat mag nooit langer dan twee dagen niet eten! Dus morgen niet eten is morgen bellen.
    Ze kunnen idd leververvetting krijgen en dat is heel gevaarlijk. Ze zitten dan in een viscueze cirkel; niet eten is misselijk-misselijk is niet eten.
    Onze kat heeft het gehad en gelukkig overleefd, maar het was erg kritiek, dus probeer het te voorkomen of te doorbreken. En zorg dat je er op tijd bij bent!

13. McDsee

McDsee Niet meer actief

Ze mogen ook niet teveel gal spugen, deed de onze op een avond, ook stil, sloom en plekjes zoeken, bleek ernstig nierfalen.

14. Kimberly 33

Kimberly 33 Fanatiek lid

Mar 19, 2014
    2,080
    0
    36
    Ohja dat was het , wist het niet meer precies

15. Lovelymommy84

Lovelymommy84 Fanatiek lid

Dec 27, 2014
    2,069
    1
    0
    Gelderland
    Even aan zn oortjes voelen of ze warm of koud zijn, en idd even proberen te tempen. Hij zal t niet fijn vinden, maar als hij zo sloom is en blijft zou ik dit zeker wel even doen.

Onze katten eten veel buiten, en idd ook bij hen kan er wel eens iets verkeerd vallen ;)

Kijk ook even hoe zijn oogjes in zn koppie staan. En net wat iemand anders al zei, even een gehele bodycheck houden. Goed kijken of ie hier of daar geen plekjes/wondjes heeft. Heeft ie dit wel dan even goed schoonmaken en in smeren met betadine.

16. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Lever vervetting komt over het algemeen alleen voor bij katten met overgewicht..

Heb je al getemperatuurd? Slijmvliezen even bekijken? Oogjes? En wat is de temp en hoe ziet het eruit?

17. Joky

Joky Actief lid

Feb 9, 2014
    451
    0
    0
    Zijn al terug van de dierenarts 😏 hij heeft vannacht paar x gal gespuugd en eet en drinkt niets. Werd ineens erg bang voor vergifting 😯. Zn blaas was leeg (terwijl ie al 24u niet geplast heeft) zn darmen waren niet verstopt. Zn keel zag er rustig uit. Wss heeft ie iets verkeerds gegeten (of toch vergiftigd) en is ie daar nog misselijk van. Hij heeft een spuit antibiotica en ontstekingremmer gehad. Daarna nog een spuit tegen het braken.. als tie morgen nog niet eet dan weer bellen!

18. Snoeki

Snoeki Fanatiek lid

Jan 30, 2014
    2,334
    258
    83
    Och erm hopelijk knapt ie snel weer op.
    Goed dat je gegaan bent je gevoel zit tich wel vaak goed hoor.

19. susy26

susy26 Niet meer actief

Ahh, beterschap, hopelijk knapt tie snel op!

20. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

Dec 4, 2012
    10,846
    4,213
    113
    Female
    Zuid Holland
    Hopelijk is hij snel weer beter.

Share This Page