Hebben jullie tips om katten uit de box te houden? Bij onze vorige katten had ik ballonnen in de box gedaan en nadat er 1 ballon geknapt was, was het hele probleem over. Alleen hebben we nu katten die met ballonnen spelen, en absoluut niet bang zijn voor de knallen. Zo ook met aluminiumfolie. De kater is niet bang voor de plantenspuit. Ik maak me vooral zorgen om de poes, want zij kruipt het liefste bij onze kinderen in bed of op hun hoofd als ze op de bank liggen. Nu zijn we inmiddels zover dat ook de kinderen dat niet meer toestaan en de poes dan wegzetten. De katten mogen inmiddels al een paar maanden niet meer boven komen, maar als ze de kans krijgt zit de poes alsnog boven. Ze gaat dan echt zitten wachten tot de deur open gaat en nog voor de deur goed en wel open is, zit zij al boven. De poes heeft nog wel eens de neiging om op bepaalde plaatsen te plassen. Zo heeft ze in de afgelopen weken in de bench van de hond, in de mand van de hond, op het aankleedkussen van mijn zoon, en op een deken van de bank geplast. Toen ze een keer naar boven glipte en ik achter haar aan ging, had mevrouw zich gelijk goed verstopt, ik had gelijk de babykamer dicht gemaakt, en toen ik haar niet kon vinden zat ze daar, in de plashouding om ook daar op het aankleedkussen te plassen. Nu was ik daar net op tijd bij. Maar je kunt je vast voorstellen dat ik hier niet bepaald vrolijk van word. Ik zie haar er ook echt voor aan om bij ons kleintje te gaan liggen, of zelfs erop als ik bijvoorbeeld even naar de wc moet. Maar ook dat ze er gaat zitten plassen. Wie heeft DE tip??
Dit lijkt me een probleem dat je met de dierenarts moet bespreken. Mogelijk mankeert ze wat aan de nieren. Wij legden een stuk plastic in de box waar de katten dan wel op lagen. Als de baby er lag kwamen zij niet in de box. Bij ons komen ze ook niet boven.
We zijn laatst al op controle geweest, de dierenarts houd het tot nu toe op rancune omdat ik zwanger ben. Omdat de poes pas 1 jaar is en ze helemaal in orde is, en er 3 kattenbakken staan voor 2 katten.
he bah ik denk dat ze wil domineren tegen over jullie aangezien ze overal op plast is vaak een teken van dominatie en dat ze nu dingen niet meer mag die voorheen wel mochten maar dierenarts zou een optie zijn die weten vaak wel een oplossing en kat uit de box houden je schijnt van die sprays te hebben waardoor honden of katten liever niet meer op die plek komen
Die spray zou je misschien kunnen proberen, voordat je de box in gebruik gaat nemen. Hier hielp het alleen niet hoor. Mijn kat ging er gewoon bovenop liggen waar we gespoten hadden. Is poes wel bang voor de plantenspuit? Dan kan je haar misschien in elk geval uit de box houden, want zij is het grootste probleem zo te lezen.
Fijn gemalen peper strooien kan soms helpen. Het is wel een beetje zielig want het gaat in de vacht zitten en het irriteert natuurlijk, maar soms kan het helpen.
Bij ons ligt de poes gewoon lekker in de box. Gelukkig verhaard ze niet zo maar als ik haren zie haal ik de plakroller eroverheen en ik was elke week het boxkleed. Zodra er een kleintje in de box ligt komt de kat er niet meer, dit vind ze niet interessant dus heb ook geen last van dat ze op hun hoofd gaat liggen o.i.d. Ze weet dan dat haar plekje bezet is en ze zoekt een ander plekje.
Peper wilt wel helpen, heb zelf katertje van nu 10 weekjes. Wilde niet in de bak, deed zn behoeftes in de hoeken van de slaapkamer. Nu peper gestrooid, meneer blijft er weg. Het kan inderdaad een protest zijn nu jij zwanger bent. Misschien ligt t aan de aandacht, of aan de dingen die ze ineens niet meer mag? Bij ons mogen de poezen al langer niet op de kinderkamer, dit zijn ze gewend, ze hebben geleerd dat ze op bepaalde plaatsen niet mogen komen.. Wel heeft poezevrouwtje in de box gelegen, maar dit was puur omdat ze nergens anders heen kon.. vergeten haar uit de woonkamer te halen maar voor de rest heeft ze niks met de kleine, of haar spullen. Ze zoekt de warmste plek, mini kater vindt t wel leuk om overal nog te verkennen, héél af en toe wilt hij nog wel in de box liggen, maar eruit halen en de boodschap is duidelijk
Probeer eens Feliway Spray of stopcontactding. Dat geeft feromonen af wat helpt katten rustiger te maken. Bij ons hielp dat stopcontactding wel om de katten wat rustiger te maken toen Aiden op komst was (onze wijlen poes ging toen overal plassen en bij gebruik van dat ding was dat over.). Weet niet of link mag ivm reclame, maar zie anders www.feliway.nl. Daar kun je het online bestellen.
Wij hadden een grote klamboe over de box heen hangen. Als ik dan even naar de wc moest ofzo deed ik die dicht. De katten zijn er nooit ingekomen met dat ding erboven.
Peper... ja misschien is dat wel een optie. Heb ik ooit eens gebruikt toen de vorige katten in de geluidsboxen hingen en daarna was het inderdaad over, al vond ik het wel heel zielig dat ze zo moesten niesen. Klamboe, is misschien ook wel een optie Feliway hebben we al eens geprobeerd maar dat heeft geen nut Veranderingen: Ja, ik ben zwanger, en eerder mochten ze boven tot er boven gepiest werd. Daarna mochten ze niet meer boven De poes is wel bang inderdaad voor de plantenspuit, die hou ik dan ook wel bij de hand.
Ha Leona, Wij hebben vroeger iets vergelijkbaars gehad met onze poes. Overal plassen en geurtjes achterlaten. We zijn toen ook naar de dierenarts geweest en die gaf als tip op om haar meer aandacht te geven. Vaker aaien en minder aandacht naar kinderen en andere huisdieren. Werkte direct! Succes ermee!
Onze kat is twee keer in de box gesprongen en heeft beide keren een heel glas water over zich heengekregen. Daarna nooit meer voorgekomen... al moet je wel de box droogdweilen na afloop