Kat en kruipende kind, hoe doen jullie dat?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door flippy, 14 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. flippy

    flippy Actief lid

    16 jul 2007
    282
    0
    0
    Rotterdam
    Ons zoontje is net begonnen met kruipen, maar ik weet niet
    zo goed hoe het moet doen met de kat? Ik vind het namelijk nogal onhygienisch.
    Ik kan wel iedere dag stogzuigen, maar als hij eenmal door de kamer loopt kan ik het net zo goed weer doen. Maar wat ik eigenlijk het ergste vind is dat de kat ook op de vloer ligt terwijl hij uit de wc komt! Nou maakt het eigenlijk niet uit of hij net uit de wc komt, maar het idee al.
    De kleine kruipt toch met zijn handjes overheen.
    Kat mag al niet meer op de nieuwe bank en niet in bed. En hij heeft ook nooit behoefte gehad om in de box te komen.(is ook te lui voor eigenlijk).

    Ik dacht dus om een hekje voor de woonkamer te plaatsen zodat de
    kleine niet in de gang komt( daar is ook het eten en water van de kat) en andersom. En dan zou ik 's avonds de kat weer
    naar kamer binnenlaten als de kleine slaapt.
    Het is inderdaad een binnenshuis kat, hij komt wel op de balkon.

    Hoe doen jullie dat met de katten?
     
  2. Bluesky

    Bluesky VIP lid

    1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Wij hebben 2 katten, en ik laat ze gewoon rondlopen hier. De kattenbak en het eten en drinken staat hier in de gang en er zit een deur tussen, dus Jelle kan er niet zomaar bij. Wel heb ik een bakje water in de keuken staan, wat een magnetische aantrekkingskracht heeft op Jelle... :) :)

    Om de kleine uit de gang te houden is een hekje wel een goed idee, dat had ik ook gedaan als er geen deur inzat. Maar de kat uit de kamer houden word lastig, denk ik. Ze krijgt snel genoeg door hoe ze over zo'n hekje moeten springen. Ze komen hier ook niet in de box, maar ze springen wel van de grond op de tafel als het moet.

    En dan nog, je wil denk ik niet weten wat je zelf onder je schoenen mee naar binnen neemt. Ik stofzuig elke dag, en dweil regelmatig en meer kun je niet doen denk ik...
     
  3. Natascha30

    Natascha30 Fanatiek lid

    4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    indd je kunt niet alles tegenhouden denk ik
     
  4. ikke1981

    ikke1981 VIP lid

    14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Ik maak me daar helemaal geen zorgen om.
    Heb zelf 4 katten, iedere dag een stofzuiger en een dweil en ik vind het prima.
    Denk wat je onder je schoenen mee neemt viezer is als een kat.
     
  5. Jana

    Jana Actief lid

    28 dec 2006
    347
    0
    0
    Ze moeten ook een beetje weerstand opbouwen hoor. ;)
     
  6. Niet meer actief

    Hoi,

    Wij hebben 2 perzen (met lange haren dus) en wij laten ze gewoon los lopen waar de kids bij zijn hoor.
    De jongste poes moet alleen niet veel van ze hebben dus die ligt bijna de hele dag boven en komt alleen in de avonduren, als het weer rustig is, beneden.
    De oudste poes vind het allemaal wel leuk en gaat er zelfs bijliggen als de kleine meid aan het spelen is (ze vond het alleen niet zo leuk toen de kleine dacht dat ze wel even kon paardje rijden op de poes...).

    Ik houd het altijd in de gaten, maar er is tot nog toe nooit wat voorgevallen. Het eten en de bak (ze komen niet buiten) staan boven dus daar kan ze niet aan komen en verder stofzuig ik 2x per dag en dweil elke avond.

    gr. Naja
     
  7. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Wij hebben de poes ook gewoon los bij Jesper, geen probleem toch. Ik stofzuig elke dag en ik dweil om de dag. Je kunt ze toch niet overal tegen beschermen en het is ook idd toch niet erg om een beetje weerstand op te bouwen.

    @bluesky: de brokjes en waterbakjes zijn hier ook favoriet om om te gooien haha.
     
  8. flippy

    flippy Actief lid

    16 jul 2007
    282
    0
    0
    Rotterdam
    Aan ene kant misschien wel gelijk maar toch ook al stofzuig en dweil ik
    elke dag het blijft rondvliegen zodra kat binnen is.
    En Het gaat mij niet eens zozeer om de haren maar dat het toch vies is wat ze van de wc meenemen! En het gebeurt voor de 2e keer dat dat er bij kat z'n kontje wat droge poep achterblijft! Is toch erg vies!?
    Vorige keer heeft hij het na een paar dagen schoongemaakt,deze keer nog niet. Ik weet niet hoe ik het moet doen?Naar de dierenarts brengen?
    En wij lopen thuis niet met schoenen aan! Moeilijk te vergelijken met de vieziegheid van buiten.
    En zo'n hekje gaat hij niet overheen springen is te dik voor! :)
    dat is hoe dan ook nodig omdat eten in de gang staat.

    Ik weet gewoon niet wat ik moet doen?!
     
  9. fioontje

    fioontje Fanatiek lid

    3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    wij hebben geen katten, maar de oppas wel, nooit problemen, ze is heel schoon, en volgens mij zijn katten dat van nature ook. je loopt niet met schoenen in huis, maar wat denk je dat er gebeurt als de kleine lekker buiten rondkruipt ?!
    goed voor de weerstand zeg maar, ik maakte me meer zorgen wat de kat zou doen als lars aan zijn staart gaat hangen, maar de katten vinden alles goed en lars trekt niet aan oren en staarten :-D
     
  10. joyce1980

    joyce1980 Fanatiek lid

    21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    hhmm wij hebben 5 binnenhuiskatten en heb me hier nog geen seconde druk om gemaakt, meneertje kan nog wel niet kruipen maar wel de kamer doorrollen.
    tja meer dan een keer extra zuigen ga ik er niet aan doen.
    en dat een kat een stukje poep aan zijn kontje heeft hangen, of het valt er vanzelf wel af of de kat haalt het er wel van af, zou er niet voor naar de dierenarts toegaan.
    en als de kleine het per ongeluk op zou eten dan is de gedachte niet zo fris , maar als de kleine dadelijk buiten gaat spelen dan komt hij wel met viezere dingen in aanraking.
    in de zandbak poepen en plassen ook honden en katten, en daar liggen lekker veel wormeitjes.
    ik zou zoals al eerder gezegd niet druk over maken, is goed voor de weerstand.

    joyce
     
  11. Dora

    Dora Bekend lid

    25 apr 2006
    762
    0
    0
    Nee ik ben het er ook mee eens, ik heb 5 binnenkatten (met kattenren) en ik dweil en stofzuig regelmatig and that's it...:)
     
  12. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.597
    3.483
    113
    Hier een kat en een hond. Ik stofzuig ongeveer 5 x per week en dweil 2 x.
     
  13. loulappie

    loulappie Actief lid

    28 jun 2007
    181
    0
    0
    Horeca
    Lelystad
    Nou hier dan geen katjes maar wel 2 jack russels ik maak me er ook niet zo druk om hoor ik heb ook een pup van net 7 maanden die lekker zijn puppie haartjes verliest. Ook ik stofzuig en dweil elke dag hoor meer niet goed voor de weerstand zeg ik!
     
  14. joyce1980

    joyce1980 Fanatiek lid

    21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    heb zelfs ergens gelezen en de fysio beaamde het ook dat het heel gezond is voor een baby om naar een kinderdagverblijf te gaan en huisdieren om zich heen te hebben, puur vanwege de antistoffen.

    er zijn ook gezinnen waarbij moeders bij ieder vlekje op de tafel er met een doek overheen gaat, met als gevolg dat de kleine bij ieder vlekje in paniek naar de keuken rent om een doekje te pakken want anders is de tafel vies.
    dat lijkt me dan ook weer niet gezond.

    joyce
     
  15. vonneg

    vonneg Actief lid

    4 feb 2008
    245
    0
    0
    woonbegeleider
    Harlingen
    Als ik het zo lees, zou ik lekker die kat naar een asiel brengen, gezien je je wel erg druk maakt om de hygiëne...... Ik maak me nergens druk over, gezien wij twee honden en 1 kat hebben en alles loopt hier door elkaar en naast elkaar. Als echte dierenliefhebber ga ik me echt niet druk maken over de haartjes van de kat, ons zoontje is beregezond en is helemaal superblij wanneer de kat binnen komt wandelen met zwarte pootjes (en dan weet ik ook niet waar ze gezeten heeft).

    Groetjes, vonneg
     
  16. Pendrag

    Pendrag VIP lid

    26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Ik ben het helemaal met je eens, zie het probleem van hygiene ook niet. Maar ben wel erg nieuwsgierig wat jij dan viezere dingen vindt dan kattestront. Want dat staat bij mij toch wel erg hoog in de top 10 hoor! :D
     
  17. Nora86

    Nora86 Fanatiek lid

    17 mrt 2006
    4.738
    0
    36

    Nounou das wel een heel botte reactie hoor...
    Kan me wel voorstellen dat ze zich er druk om maakt , maar dat is dus echt niet nodig.
    Je kindje kan het goed hebben.
    Maar als jij een hekje neerzet en je kat savonds als kleintje in bed ligt toch loslaat , heb je toch weer hetzelfde probleem.
    Ook savonds gaat je poes naar de wc zoals je dit zo leuk noemt ;) en ook dan word het mee naar binnen genomen.
    Daarbij hou je toch de dwarrelende haren niet tegen , die neem je al mee als je een keer langsloopt.

    Probeer je hier niet al te druk om te maken hoor..
     
  18. bloem82

    bloem82 VIP lid

    5 sep 2007
    11.189
    601
    113
    Goed voor de weerstand hoor ;). Ik denk dat het kindje slechter af is als je alles superschoon houdt en hij of zij hierdoor allergieen opbouwt ;)
     
  19. niek

    niek Fanatiek lid

    31 aug 2005
    2.611
    0
    0
    zaanstad
    wij hebben een paar keer in het begin moeten zeggen dat de bakjes met brokjes en water voor de katten zijn, ze heeft er nooit meer naar omgekeken.

    Verder stofzuig ik bijna elke dag, maar een paar haartjjes worden ze niet ziek van..
     
  20. daphne78

    daphne78 VIP lid

    10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    wij laten onze 4 katten ook gewoon lopen, en Sam is er nooit ziek van geworden.
    Wel kan ze niet bij de kattenbrokjes, en niet bij een kattenbak.
     

Deel Deze Pagina