Kat en kruipende kind, hoe doen jullie dat?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door flippy, 14 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jalea

    Jalea Fanatiek lid

    24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    ik vind persoonlijk dat je het niet maken kunt om je kat de hele dag weg te houden van zijn normale dagelijkse plekje. dan kun je 'm net zo goed herplaatsen bij iemand waar ie wel gewoon rond mag lopen, je kat gaat zich anders vreselijk afgewezen voelen (en terecht, zo hoor je jaren bij het gezin, en zo word je zeker de helft van de dag weggestuurd)

    wij hebben ook katten, langharige zelfs, en er zit niks anders op dan iedere dag stofzuigen en vaker dweilen. wat haren meer of minder worden ze niet zomaar ziek van.
     
  2. Krista B

    Krista B Bekend lid

    15 apr 2007
    603
    0
    0
    Ik sluit me volledig bij Jalea aan.

    Ik heb zelf ook twee katten die me ontzettend dierbaar zijn.
    Ze horen gewoon bij het gezin! Zolang je iedere dag stofzuigt en regelmatig dweilt denk ik niet dat je er zorgen over hoeft te maken....
     
  3. joyce1980

    joyce1980 Fanatiek lid

    21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    hhmm, tja ik kan zo snel ook geen viezere dingen bedenken, tja hondepoep komt op hetzelfde neer! :(

    maar de boodschap was duidelijk, :D

    joyce
     
  4. Pendrag

    Pendrag VIP lid

    26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Haha, dat was ie zeker! En ben het helemaal eens met je boodschap.
     
  5. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    hmm hier word er zelfs niet dagelijks gedweild

    ook niet als ze straks gaat kruipen

    katten komen nu ook gewoon op de bank en op schoot

    enneh.. als jou kat een beetje poep op zn billen heeft.. zou ik niet de dierenarts bellen maar gewoon een wcpapiertje pakken :)
    en ja das smerig.. maar eh.. daar hebben we water en zeep voor :)

    sinds anne er is hebben we wel antibacteriele zeep... maar tja.. ze zal wel vaker iets in dr mond stoppen waar we niet gelukkig van worden

    de katten maak ik me nog het minst druk om eerlijk gezegd :)

    en ik zou het wat sneu vinden als ze de hele dag niet ind e kamer zouden mogen
    en bovendien zelf stapelgek worden van 2 katten die je steeds uit de kamer moet houden dan
    (en snachts net zo hard naar de bak gaan.. en het dan alsnog door je huis verspreiden)

    wel mogen de katten tegenwoordig achter in de tuin overdag.. vinden ze heerlijk en het geeft ze vluchtruimte als anne straks achter ze aan gaat kruipen oid

    (daar zou ik me dan wel enigzins druk over maken.. want als poeslief het niet leuk vind kan hij dat moeilijk anders duidelijk maken dan met de nageltjes)
     
  6. Manuela79

    Manuela79 VIP lid

    7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ik maak me er ook totaal niet druk om. Het is goed voor de antistoffen. Nu hebben wij 4 katten en de kattenbakken en hun eten staat op zolder en daar komt Louise nooit dus dat scheelt. Bovendien zitten ze overdag veel buiten.

    Ik stofzuig/dweil regelmatig en verder vind ik het wel prima... Je kunt ze toch niet overal van weghouden/tegen beschermen. Niet dat je de kleine dan maar in de kattenbak moet zetten maar je "moet" je er ook niet al te druk om maken ;)
     
  7. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    @manuela: hier kan ze er op zich wel bij... en ook bij het eten omdat beiden in de gang staan
    maar ga er vanuit.. dat dat wel af te leren is
    en dat we dr tot die tijd toch niet vrij door het huis laten klauteren :)
     
  8. Manuela79

    Manuela79 VIP lid

    7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Inderdaad Saskia, dat is ook af te leren. En ach, ik heb vroeger ook wel eens kattenbrokjes gegeten, ben er niet echt slechter van geworden ;)
     
  9. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    van kattenbrokjes niet nee

    kattengrit lijkt me minder gezond *grin*

    wij hadden vroeger gewoon geen kat.. dan heb je dat probleem ook niet :)
    maarja.. ik ben niet fulltime thuis en dan si een kat toch beter dan een hoop andere huisdieren :)
     
  10. bloem82

    bloem82 VIP lid

    5 sep 2007
    11.189
    601
    113
    Schuurt je maag een keer goed :)
     
  11. Aszz

    Aszz Niet meer actief

    Wij hebben hier 2 Ragdolls (lees: HEEEEL VEEEL haar) en ik maak me er ook niet echt druk om. Die haren zijn soms wel wat vervelend maar ach...
    Ik idd, als ze zodirect lekker buiten gaan kruipen wil ik niet weten wat er allemaal in dat mondje gaat (spinnen, slakken etc)
     
  12. leeuwen77

    leeuwen77 Bekend lid

    7 mrt 2006
    710
    0
    0
    duik instructrice
    bonaire
    Moet eerlijk zeggen dat ik me ook wel ff druk heb gemaakt aan het begin! Maar onze katten komen dus wel buiten. En een van mijn katten is nogal een wilde kat! Dus die vreet echt alles wat dood en bedorven is! Die heeft dus ook regelmatig wormen! Dus nu ontworm ik hem elke maand en de andere poes een keer per 3 maanden! De honden krijgen hartworm medicatie die ook alle andere wormen dood! Ach en nu laatst besloot ze dat een stukje hartworm van de hond wel een lekker snoepje was! Dus weten we zeker dat zij iig geen wormen heeft (ja, we hebben gelijk de dokter gebeld, maar die zei als het maar een klein stukje was dat het geen kwaad kon). En Laura loopt nu en eet echt alles van de grond! Dus voorkomen gaat niet!
     
  13. Pendrag

    Pendrag VIP lid

    26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    @Leeuwen: het is gelukt! Je noemt is dat nog viezer is dan kattepoep!
     
  14. vonneg

    vonneg Actief lid

    4 feb 2008
    245
    0
    0
    woonbegeleider
    Harlingen
    Ik mag mijn mening toch ook geven en dit heeft niks met botheid te maken, maar puur dat wanneer ze zich zoveel zorgen gaat maken ze de kat misschien een andere omgeving moet gunnen....en dan is zij ook wat geruster en hoeft ze zich om de kat en haar kleine niet meer druk te maken :idea:

    Groetjes, vonneg
     
  15. leeuwen77

    leeuwen77 Bekend lid

    7 mrt 2006
    710
    0
    0
    duik instructrice
    bonaire
    Goed he! Nog viezer dan poep! Maar ff serieus! Als je katten niet buiten komen en je ze schoon houdt! De katten bak buiten bereik houdt, kan er weinig gebeuren! Ik beloof je dat je katten schoner zijn dan de dingen die ze straks buiten gaat vinden (59% van alle zandbakken hebben wormeneitjes!). Dus probeer je niet te druk te maken!

    @vonneg, van mij mag je je mening geven! Ik vind ook dat je soms keuzes moet maken en als je je er erg druk om maakt is misschien uit huis plaatsing (van de kat ) wel de beste oplossing!
     
  16. emmyg

    emmyg Actief lid

    16 sep 2007
    172
    0
    0
    sorry hoor maar vind het erg overdrijven.

    Jij haalt zelf waarschijnlijk een stuk meer bacterie mee naar binnen dan je kat.

    Wist je dat er in de mond van een mens 2 maal meer bacterie zit dan bij een hond of kat. Tevens ook wat gevaarlijkere bacterie ook. Dit terwijl de kat zijn eigen kont wast!
     
  17. Manuela79

    Manuela79 VIP lid

    7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Hahaha Emmy... ik moet door jouw reactie denken aan dat stukje uit Finding Nemo... met die vissen bij de tandarts.... eeeuugghh, the human mouth is a discusting place!

    (voor de mensen die geen engels spreken: de menselijke mond is een smerige plek).
     
  18. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    @astrid: gave katten zijn dat :)
    hier mede dankzij omstandigheden en mede dankzij financien.. een abessijn genomen uiteindelijk :)
    (ja dat is heel anders.. maar wel net zo lief)
    en manlief had een htktje... wat inmiddels ook erg lief is :)

    @leeuwen: die was inderdaad wel knap ja :)
    gelukkig hier er zelden last van
    want ondanks dat poes2 tegenwoordig best wel lief is.. valt ze geheel terug in dr oude defensieve patroon als je dr probeert een pilletje te geven :)

    @emmy: jij wast je kont toch af en toe hoop ik? *plaag*
    al vermoed ik.. dat dat niet met je tong is *grinnik*
     
  19. Maud77

    Maud77 Fanatiek lid

    27 aug 2007
    2.193
    0
    0
    Maastricht
    Ik heb 2 honden en de verharen superveel :cry:
    Mijn oplossing is stofzuigen en swifferen,de hele dag door!
     

Deel Deze Pagina