Waar ga je met goed "oud" speelgoed naartoe?

Discussie in 'De lounge' gestart door Kellly, 14 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kellly

Kellly Fanatiek lid

5 mrt 2007
    1.437
    0
    0
    Ik heb de hele middag speelgoed zitten opruimen.
    Met als resultaat dat ik een flinke bak met nog goed speelgoed heb, waar hier niet meer mee wordt gespeeldt.

Iemand een idee waarmee ik er naar toe kan, onze huisarts heeft namelijk al de wachtkamer vol liggen.
    En als ik in het ziekenhuis kom weten mijn kinderen niet waarmee ze moeten spelen omdat er zoveel ligt.

Zijn er nog meer instanties die oud speelgoed kunnen gebruiken?

2. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Misschien iemand in jouw omgeving die het niet zo breed heeft? Via mp? geven of verkopen?

3. Skye

Skye Niet meer actief

Ik laat het altijd door de kringloop ophalen!!

4. Darlagirl

Darlagirl Niet meer actief

Misschien bij de voedselbank ? of bied het aan op marktplaats

5. singa

singa Niet meer actief

Bij ons zijn er altijd beurzen waar je oud speeldgoed kan verkopen. misschien is er ook zoiets bij jou in de buurt?
    Een deel van de opbrengst gaat bij ons naar een goed doel, ik geloof 10% van de verkoopprijs. De rets krijg jij.

6. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Marktplaats, Kringloop, Voedselbank..?

7. Annemiek1975

Annemiek1975 Fanatiek lid

3 aug 2008
    2.165
    0
    0
    Filiaalleidster
    Neerkant
    Er is hier toch ook een forum onderdeel om spullen al dan niet gratis aan te bieden?

8. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Ik heb het aan het kinderdagverblijf gegeven waar mijn zoontjes zitten, was destijds echt baby speelgoed.

9. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Ik breng alles wat ik niet meer gebruik naar de Noppes. Daar weten ze wel raad mee.

10. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Ik heb nu van alles verzameld en dat breng ik naar mijn tante (niet alleen speelgoed). Zij kent weer mensen die het naar Roemenie brengen.
    Ik heb zelf in Polen in een weeshuis gewerkt (helpen met opknappen) en dat is me altijd bij gebleven. Babytjes en jonge kindjes, maar ook wat ouderen kinderen en nu vind ik het fijn dat ik weet dat het speelgoed, kleding en andere dingen daar goed gebruikt kunnen worden:)

11. tulip

tulip Niet meer actief

- kdv/psz
    - kringloopwinkel
    - markplaats
    - in onze stad zit een winkeltje net zoals de kringloop, maar dan puur voor kinder speelgoed. Zij zamelen in, knappen op waar nodig en verkopen het dan weer. Met de opbrengst steunen ze terre des hommes.

12. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Ik heb ook eel aan het KDV gegeven waar mijn zoon naar toe gaat. Zij zijn er heel blij mee en er wordt nog steeds flink mee gespeeld :)

13. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Weet niet of er een asielzoekers centrum in de buurt zit? Die mensen komen hier vaak met niet meer dan de kleding die ze aanhadden en voor die kindjes is speelgoed echt iets waarmee ze even kind kunnen zijn. Wel altijd even Bellen of ze het zouden kunnen gebruiken. Eventueel huis met tiener moeders of crisisopvang. Weet je zeker dat het goed terecht komt. Voor knuffels zoek ik altijd een stichting die het naar buitenland brengt ( weeshuis etc)

14. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    er is nu ook een speelgoedbank. Daar mogen kinderen van ouders die het echt niet breed hebben 1 x in de zoveel weken dan gratis speelgoed uitzoeken. Is net opgezet, geloof in Utrecht, zal het eens navragen...

15. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Ik zou in ieder geval niet de kringloop doen. Die verkopen het voor best hoge prijzen en maken dus flinke winst. Dat gaat tegen mijn principes in.

Je kunt een topic hier op ZP openen, genoeg mensen die wel een extraatje kunnen gebruiken.

Of misschien heel ouderwets een papiertje bij de supermarkt ophangen met: gratis af te halen speelgoed? Of is dat iets dat alleen in ons kleine dorpje zou werken? ;)

Deel Deze Pagina