Ik heb de hele middag speelgoed zitten opruimen. Met als resultaat dat ik een flinke bak met nog goed speelgoed heb, waar hier niet meer mee wordt gespeeldt. Iemand een idee waarmee ik er naar toe kan, onze huisarts heeft namelijk al de wachtkamer vol liggen. En als ik in het ziekenhuis kom weten mijn kinderen niet waarmee ze moeten spelen omdat er zoveel ligt. Zijn er nog meer instanties die oud speelgoed kunnen gebruiken?
Bij ons zijn er altijd beurzen waar je oud speeldgoed kan verkopen. misschien is er ook zoiets bij jou in de buurt? Een deel van de opbrengst gaat bij ons naar een goed doel, ik geloof 10% van de verkoopprijs. De rets krijg jij.
Ik heb het aan het kinderdagverblijf gegeven waar mijn zoontjes zitten, was destijds echt baby speelgoed.
Ik heb nu van alles verzameld en dat breng ik naar mijn tante (niet alleen speelgoed). Zij kent weer mensen die het naar Roemenie brengen. Ik heb zelf in Polen in een weeshuis gewerkt (helpen met opknappen) en dat is me altijd bij gebleven. Babytjes en jonge kindjes, maar ook wat ouderen kinderen en nu vind ik het fijn dat ik weet dat het speelgoed, kleding en andere dingen daar goed gebruikt kunnen worden
- kdv/psz - kringloopwinkel - markplaats - in onze stad zit een winkeltje net zoals de kringloop, maar dan puur voor kinder speelgoed. Zij zamelen in, knappen op waar nodig en verkopen het dan weer. Met de opbrengst steunen ze terre des hommes.
Ik heb ook eel aan het KDV gegeven waar mijn zoon naar toe gaat. Zij zijn er heel blij mee en er wordt nog steeds flink mee gespeeld
Weet niet of er een asielzoekers centrum in de buurt zit? Die mensen komen hier vaak met niet meer dan de kleding die ze aanhadden en voor die kindjes is speelgoed echt iets waarmee ze even kind kunnen zijn. Wel altijd even Bellen of ze het zouden kunnen gebruiken. Eventueel huis met tiener moeders of crisisopvang. Weet je zeker dat het goed terecht komt. Voor knuffels zoek ik altijd een stichting die het naar buitenland brengt ( weeshuis etc)
er is nu ook een speelgoedbank. Daar mogen kinderen van ouders die het echt niet breed hebben 1 x in de zoveel weken dan gratis speelgoed uitzoeken. Is net opgezet, geloof in Utrecht, zal het eens navragen...
Ik zou in ieder geval niet de kringloop doen. Die verkopen het voor best hoge prijzen en maken dus flinke winst. Dat gaat tegen mijn principes in. Je kunt een topic hier op ZP openen, genoeg mensen die wel een extraatje kunnen gebruiken. Of misschien heel ouderwets een papiertje bij de supermarkt ophangen met: gratis af te halen speelgoed? Of is dat iets dat alleen in ons kleine dorpje zou werken?