Ik heb een aanrecht van gewoon steen, z'n standaard ding wat er met de bouw er al in zat. Maar nu na een paar jaar merk ik dat er op sommige plekken wat zwarte schimmelplekken komen. Vooral onder het glazen snijplank en naast de kraan. Ik heb al vandaag een half uur staan te boenen met schuursponsje en Jif, maar helaas gaat niet weg. Wie heeft de gouden tip voor mij? Nou heb ik wel dat spul van HG, voor schimmels voor in de badkamer. Maar ik durf dat niet zomaar te gebruiken, lijkt me toch nogal giftig spul. Je bereid en toch eten op.
amoniak heet dat toch..... dat doe je goed op een doekje en vouw je om de kraan even een uur laten zitten en dan kun je het volgens mij zo weg halen.
en met bleek? en daarna goed neutraliseren met water. Heb je een soort van granieten blad of zo? of uit tegeltjes met voegjes?
ik zou gewoon hg pakken en daarna even met allesreiniger erna schoonmaken of van die wegwerp schoonmaakdoekjes zo doe ik het ook
Jij gebruikt dus dat HG schimmel en vochtplekken voor de keuken ook? In de badkamer werkt het altijd geweldig. Maar het ruikt altijd zo heftig, daarom was ik een beetje huiverig om het op het aanrecht te gebruiken.
hoofdbestanddeel is chloor btw van het spul en het is voor een soort bleek erg duur. Je kan ook bleek met een luchtje krijgen, goedkoper en werkt net zo goed.