Probeer de kap eens van de bak te laten. Mss voelt ze zich erg onveilig in zo'n kleine "opgesloten" ruimte.
Hoop tips al gekregen.. Idd medisch laten uitsluiten dat er iets is, en dan verder met kattengedragsdeskundige. Die hebben vaak veel tips.. Hoeveel kattenbakken zijn er? Minimum is 2 en het liefst open bakken. Idd plekken schoonmaken met biotex. Kat erbij zou ik ZEKER niet doen, dat is echt niet handig en bezorgt alleen maar meer stress.
Een kitten erbij kan meestal wel. Geeft misschien aan het begin wat meer stress maar katten hebben graag een (speel)maatje. Als je een katertje erbij zet geeft het vaak geen problemen.
Likt ze zichzelf overmatig veel? Een andere kat kan ook meer stress geven zou daar heel voorzichtig mee zijn. Verder klinkt het of ze alle vrijheid heeft bij jullie. Zou toch eens een andere bodembedekking proberen dan wat je heb.
http://www.pureayre.nl/ Is echt hèt middel tegen urinegeur. Echt topmiddel, raad het je van harte aan. Heb je al eens andere soort kattegrind geprobeerd, wellicht staat deze haar niet aan?
De kattenbak alleen schoonmaken met water. Geen schoonmaakmiddel of bleek gebruiken. Op die manier blijft de "vertrouwde" geur aan de bak zitten.
Ik zou idd blaasgruis uit laten sluiten. Hoe is haar houding als ze plast? Ik heb een poes die bij tijd en wijle ook bepaalde dingen onder plaste zoals de wasmand of op bed. Zij bleek blaasgruis te hebben. Nu krijgt ze speciaal voer en nooit meer ergens last van gehad. Als je naar de dierenarts gaat zou ik al een potje met urine meenemen want dikke kans dat ze dat willen controleren en dan hoef je niet nog een keer terug om urine te brengen. Hier was een poes er bij overigens geen goed idee.. Gaf een hoop extra stress, uiteindelijk tollereerden ze elkaar wel maar toen de kitten volwassen werd ging ineens het roer om en was t non stop vechten en daarbij lieten ze ook van alles lopen.. Heel fijn was dat.. Zat echt overal. De 'nieuwe' poes hebben we toen uiteindelijk een ander huisje voor moeten zoeken want na ruim een week zat er geen beterschap in (en ik was hele dagen aan t schoonmaken haha)