Hoi meiden, Ik weet echt niet meer wat ik aan moet met mezelf. Vroeger was ik echt zelden ziek maar dit is sinds een jaar goed veranderd. Vorig jaar augustus werd ik ziek: 1 week. Hoofdpijn, keelpijn, snotneus, oorpijn, kaakpijn, hoesten, niezen maar geen koorts. Dit jaar april weer hetzelfde. Vervolgens in juli weer en vervolgens nu weer.. En nee; 1000 coronatesten gedaan maar geen corona. Ik wil niet zeggen dat ik eet volgens de schijf van vijf maar eet ook niet elke dag snackbar. Ik sport niet, werk sinds kort op een KDV/BSO dus aan beweging kom ik wel. Ik slik multivitamine maar dat zet volgens mij geen zoden aan de dijk. Ik overweeg zelfs om mn amandelen te laten verwijderen. Puur omdat ik dit ontiegelijk zat ben. Dit is week 3 van mijn nieuwe baan en hop ik mag me weer ziekmelden… Hebben jullie echt goede tips voor een betere weerstand?
Heb je misschien gewoon hooikoorts? Ik herken dit van mijn vriend. Ik heb zelf meer jeuk ogen en eczeem achtige hooikoorts klachten, daarom duurde het een tijd voor we erachter waren bij hem.
Maar is het zodanig erg dat je niet kunt werken? Ik heb het namelijk ook, ineens om de haverklap ziek (verkouden) maar ga wel gewoon werken (los van corona). Ik voel me niet lamlendig zeg maar.
Ik denk dat je op het kdv en de BSO veel meer in contact komt met alle virussen enzo wat daar hangt van alle kindjes. Gezond eten en een goed dag en nacht ritme zouden ie daar al veel bij kunnen helpen denk ik
Ik werk op een kdv en zoveel nieuwe medewerkers zijn de eerste periode veel vaker ziek. Er gaat echt wat rond daar en die lui niezen gewoon lekker vol in je gezicht enzo Ik ben zelf ook vaak verkouden maar ga dan wel werken. Mede daardoor ook mega veel testen gedaan. Helemaal ruk, maar wat moet dan moet.
Ik herken je verhaal volledig en ik heb 2 weken geleden een bloedonderzoek laten doen. Ik blijk allergisch te zijn voor huismijtstof… daar heb ik mij dus al die keren voor laten testen Het was voor mij een enorme opluchting. Nu nog goed mee om leren gaan, wat zijn mijn dagelijkse klachten en wat is wel aanleiding tot testen. Dus ik adviseer je je bloed te laten onderzoeken op zowel waardes als allergieën.
Ik denk dat het grootste probleem is dat je boj een kdv werkt. Je moet een immuunsysteem krijgen. 1 van de dingen is werken met kinderen. Voldoende groente en fruit en voldoende drinken. Genoeg slaap en een portie geduld. Kinderen zijn super leuk maar nemen van alles mee
Ik werk pas 3 weken bij KDV dus kan niet volledig daar aan liggen. Ik meld me inderdaad pas ziek als ik me echt een wrak voel. Elke keer dus. Ik slaap ook enorm slecht snachts door de keelpijn en verstopte neus en doe er echt alles aan. Ik ga inderdaad toch maar even de huisarts bellen en vragen voor een bloed onderzoek en ook allergieën om dat uit te sluiten.