Ahh wat sneu! Dat is wel weinig maar het is in ieder geval iets! Goed dat je bent gaan bijvoeden en inderdaad ook stimuleren zoveel mogelijk bij mama te drinken. Als dat betekent dat je erbij moet liggen so be it. Komt goed! Mama heeft ook een heftige tijd gehad, een keizersnede is niet niks. We hebben het bij onze hond helaas ook gehad (had maar 2 pups en die waren te groot om via de natuurlijke weg eruit te komen blijkbaar). Ze moet ook wennen aan de nieuwe situatie, de eerste keer moederen, niet iedere kat heeft dat van nature meteen goed door! Goed dat je haar zo helpt!
Het gaat goed. Van bijna alle kittens is het bijvoeden gestopt omdat Kitty voldoende zelf produceert nu. Er is 1 katertje die gisteren weinig was aangekomen en er een beetje bijlag steeds terwijl de rest lag te vechten om een tepel. Hij wordt nu bijgevoed om de 2 uur en ik leg hem steeds als eerste aan bij Kitty. Dit gaat super. Hij is 6 gram aangekomen in 12 uur tijd dus dat is fijn. Ze gaan nu allemaal richting de 100 gram, een aantal er overheen. Geboortegewichten waren 79, 79, 81, 83 en 97 gram. Ik merkte alleen dat ze continue bij ze wegliep zodra ik de kamer uit liep. En constant boven zitten is voor mij niet te doen en het moet wel een beetje werkbaar blijven. We hebben haar daarom toch naar beneden verplaatst en dat lijkt ze fijn te vinden. Ik kan nu continue vlakbij haar zitten en verwennen met lekker verse vis en Hills. Ze was dolblij om de kinderen weer te zien, we hebben uitgelegd dat ze rustig moeten zijn beneden en dat gaat top. Ze weten dat de kittens "verboden" terrein zijn dus ze bewonderen van een afstandje en dat vind Kitty prima. Ze neemt afentoe even een pauze van de kittens en loopt even de ren in en kijkt me dan aan zo van red jij het even? Zodra ze ook maar een piepje hoort komt ze weer terug en gaat ze weer bij ze liggen. Ik slaap de nachten beneden op de bank naast haar zodat ik ook makkelijker kan bijvoeden en zij mijn aanwezigheid merkt. Muis onze gecastreerde kater laat haar beetje links liggen. Hij kan afentoe naar haar blazen als ze voorbijloopt maar het lijkt haar weinig te doen. Hij kwam in het begin even kijken bij de kittens maar nu totaal niet meer. So far so good..
Wat een fijne update! Een pluim voor Kitty en ook voor jou! De kittens zien er prachtig uit. De foto's zijn prachtig. Heerlijk bij elkaar. Wat grappig hoe Muis reageert op Kitty en de kittens. Is toch even spannend hoe hij en ook Kitty op elkaar reageren.
Ik begin mij toch een beetje zorgen te maken om een katertje. Ik voed hem bij omdat hij achterblijft qua gewicht. Het is nu de tweede dag op rij dat hij onder de ontlasting zit. Ze wast hem wel maar schijnbaar niet zo goed als de anderen want die zijn wel gewoon schoon. Ze wegen nu allemaal rond de 120 gram en dit katertje weegt nog maar 98 gram ondanks om de 2 uur 3ml bijvoeding. Ik word zo teruggebeld door de dierenarts. De anderen doen het super.
Ach hier kan je toch uren naar kijken!!! Zo heerlijk boven op elkaar. Hopelijk komt het goed met het katertje
Oooh heerlijk! Wij hadden ook 1 katertje die achterbleef. Die hebben wij ongeveer een week sonde voeding gegeven ( of nou ja mijn man, wat een held ) Best lastig maar als je het eenmaal door hebt is het echt perfect. Uiteindelijk is dat het grootste kitten geworden. Hier een filmpje van hoe het moet. Ik vond het heel spannend maar het was of dit, of verhongeren.
Wellicht even met DA overleggen over dat katertje? Weekend staat voor de deur, dan wil je niet voor verrassingen komen te staan.
Ik voed hem bij met een spuitje en dat gaat prima. Ik heb overleg gehad met de da en die denkt dat het bijvoeden wellicht iets te veel is. Hij drinkt 's nachts ook meer bij Kitty en dat maakt dat als ik hem nog bijvoed ook het waarschijnlijk aan de achterkant er net zo snel weer uit gaat. Dus nu terug naar overdag 1,5 ml per 2 uur en 's nachts 1,5ml om de 4 uur. Kijken hoe dat gaat. Net was hij helemaal schoon en zat hij te drinken bij haar dus echt verstoten oid lijkt ze niet te doen. Dit zijn de gewichten nu. Het gaat dan om " rood mannetje blond"
Ze zijn vannacht super goed aangekomen. Maar liefst 15 gram in 12 uur. Het katertje dat wat meer moeite heeft is 4 gram bijgekomen op eigen kracht en heeft geen diarree meer gehad. Gisternacht was dat 2 gram met bijvoeding maar kwam het er aan de achterkant net zo snel weer uit. Ik voed hem nu alleen overdag om de 2 uur 1,5ml bij omdat hij ook best veel bij Kitty drinkt 's nachts. Het is jammer dat ik geen filmpjes kan plaatsen, ze zijn zo schattig. Ze kruipen wat rond in de doos en liggen steeds als kleine ratjes over elkaar heen
Superfijn dat ze nu lekker beginnen te groeien! Gelukkig wordt het weer nu ook weer wat koeler en minder benauwd dat zal ook wel lekker zijn voor ze en voor mamapoes! Ze zien er in ieder geval super uit! Die snoetjes! Heerlijk!
De kittens met een naam zijn geclaimd door onze dochters haha. Dus dat wordt nog wat met afscheid nemen over 13 weken..