En ik zou ook echt een grotere bak kopen. Dan heb je ook meer kans dat de kap erop kan blijven zitten omdat ze dan gewoon meer ruimte heeft. En zoveel kattenbak per kat is ook geen harde richtlijn hoor. Hier 3 Coons en in het begin 2 bakken toen de derde kwam zgn ook te weinig. Uiteindelijk de extra bak ook weggehaald want ze gingen alleen op eentje. Dus hier 3 katten en 1 bak. Maar wel een hele grote dat ze idd hun kont kunnen keren etc. Als het nou niet over is zeker even naar de dierenarts hoor want het is wel gek dat ze met deze leeftijd ineens niet meer op de bak wil.
Katten zijn normaal gesproken gek op de geur van chloor. Daarom krijg je vaak de tip om de bak schoon te maken met chloor als hij er niet op wilt maar dat doe jij al. Ik zou even langs de dierenarts gaan. Misschien heeft ze een blaasontsteking of blaasgruis.
Het kan ook zijn dat de kat het grind wat gebruikt word vreselijk vind. Als ik hier bv wissel van grind gaan ze er ook niet op. En gaan ze demonstratief voor de bak poepen/plassen. Doe ik nu weer de eigen grind erin is er niets aan de hand.
Kleine update.... tot nu toe gaat alles weer netjes op de bak en niet meer op de bank of ergens anders De deksels zijn er voorlopig nog ff af