Paar weken geleden kreeg ik flink last van kou/warmte bij een snijtand linksonder. Ben toen een tijdje met Sensodyne gaan poetsen en dit hielp ook wel wat. Maar sinds zaterdag werd de pijn sterker en kon ik niet meer zonder pijnstilling de dag doorkomen. Met pijnstiller (ibro 400) voelde ik gelukkig helemaal niets meer. Vandaag naar de tandarts gegaan en helaas een groot gaatje volgens hem. Dus hoppakkee, meteen boren en vullen. De tandarts zei dat het wel een behoorlijk gat was maar dat hij de zenuw niet gezien heeft en er nog een extra beschermlaagje overheen heeft gelegd. Paar uur later was de verdoving uitgewerkt maar pijn is vlgs mij nog erger! Het is een stekende pijn die ook echt naar m'n oor trekt. :x Kan dit nog goed komen of mag ik me gaan opmaken voor een wortelkanaalbehandeling ofzo? Ik voel af en toe wel een wat kloppend gevoel maar niet zo sterk als ik als eens eerder heb gehad toen een kies ontstoken bleek te zijn. Meer een stekende pijn die wel (continue) uitstraalt maar goed te onderdrukken is met pijnstilling. Hebben jullie dit ook wel eens gehad bij een diepe vulling? En kan dat nog overgaan?
Ik heb een paar weken geleden twee hele diepe gaatjes (tot net boven de wortel) laten vullen. Beetje hetzelfde als jouw verhaal. Ik kreeg er die avond last van, inderdaad behoorlijk wat pijn. Mijn tandarts zei, als de pijn erger wordt en echt gaat kloppen als een ontsteking moet je terugkomen. Nou kloppen deed het niet maar het deed wel verrekte zeer, met koud, warm, zoet, zuur pffff. Opgezocht op internet en dat blijkt dus normaal te zijn bij die witte vullingen, kan heel lang (tot wel een paar weken) duren voor de pijn weg is. Bij mij is het ook echt pas sinds een weekje weer normaal. Het werd wel steeds minder maar met name kou bleef gevoelig. Dus ik zou het nog even aankijken zolang het niet echt als een ontsteking voelt.
Laat anders ook nog even checken of de vulling niet te hoog is bij het dichtbijten. Al je tanden en kiezen moeten gewoon weer op elkaar kunnen. Je kunt dus ook pijn krijgen als de vulling te hoog is. Sterkte!
Bij mij bleef de vulling ook even pijn doen bij het bijten en kou/warmte... Is vanzelf over gegaan naar een paar dagen..
Klinkt hoopvol meiden! Maar was het bij jullie dan ook een stekende & uitstralende pijn die je niet zonder pijnstillers kon verdragen? Want dat is hier dus absoluut het geval... Ik had dan natuurlijk wel al pijn voor het boren dus dat zal natuurlijk ook wel meespelen. Toevallig geen tandartsen hier in de buurt?
Nee ik had geen pijnstillers meer nodig nadat de verdoving was uitgewerkt. Het was een vervelende zeurende pijn. Maar ik had er ook voor de behandeling geen pijn van.
Ik zou het 2 dagen aanzien met pijnstilling. Is het dan niet beter, moet je tandarts er maar terug naar kijken, want dan zit er duidelijk iets mis.
Witte vullingen zijn Composiet en dit werkt nog en zet uit met koud en warm en je kan er tot drie weken na behandeling last van hebben maar met dag of twee moet je echt geen constante pijn hebben. Let idd op of vulling niet te hoog is als je o kauw of snijvlak vulling heb gekregen. Wat goed helpt tegen gevoelige tanden is de tand/kies in smeren met sensodyne en gewoon nachtje laten zitten. Succes bij twijfel gewoon tandarts bellen ook als je dikke wang of pijn in kaakgewricht krijgt.
Hier hetzelfde.. En zelfs na de wortelkanaalbehandeling pijn.. Uiteindelijk hebben ze de kies getrokken, op aandringen vanuit mijn kant. Ik dacht; als een zenuwbehandeling al niet eens de pijn weg neemt, weg met die kies! En helemaaaaal nergens last van gehad; direct pijnvrij na het trekken en van het trekken geen last gehad, ook geen napijn.
Ik heb zelf ook al eens een WKB gehad aan 2 kiezen dus ik ben er helaas bekend mee... Moet wel eerlijk zeggen dat er toch een verschil in pijn zat tussen die pijn aan de kies en de pijn nu aan deze tand. Bij die 2 kiezen rolde ik echt over de grond van de pijn zonder pijnstilling en wist ik niet wat me overkwam. De pijn bij deze tand is sinds zaterdag ook behoorlijk maar kan ik toch iets beter verdragen zonder pijnstilling. Het klopt ook niet echt maar is meer een stekend gevoel dat uitstraalt. Of zit er nog een verschil tussen pijn in een tand en pijn in een kies? Wellicht heeft een kies meer zenuwen? (en dus meer pijn?) Ik kijk het idd nog een paar dagen aan en als het niet minder wordt of zelfs erger dan wordt het dus een retourtje tandarts.