Kat graaft door poep in kattenbak.

Discussie in 'De lounge' gestart door Jaimio, 20 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jaimio

Jaimio Fanatiek lid

5 nov 2015
    1.659
    823
    113
    Vrouw
    Wij hebben een kitten van nu 18 weken. Een heel lief beestje maar ze heeft een ontzettend lastige gewoonte. Als ze op de kattenbak gaat en haar poep onder graaft dan graaft ze vaak met haar poten door de poep heen. Ik vind dit zó smerig want dan loopt ze daarna dus poep rond te smeren :confused:. Nu is ze heel veel in de tuin en laat ik haar daar ook als we er niet zijn en als ze binnen is en op de kattenbak gaat controleer ik haar poten. Als er poep aan zit dan was ik ze (vindt ze verschrikkelijk). Maar ja straks wordt het vroeg donker en koud en zijn wij niet veel buiten dus wil ze meer naar binnen natuurlijk.
    Is dit normaal voor een kat en wat is er aan te doen? Ze heeft een grote kattenbak met een hele dikke laag kattengrit (een heel pak van 6 liter). De ontlasting haal ik er meteen uit dus er ligt nooit oude poep in daar ligt het ook niet aan.

2. lady1986

lady1986 Actief lid

27 apr 2010
    159
    17
    18
    Ja dit deed onze kitten destijds ook.. wat een ergenis was dat zeg! Het is na een tijdje goed gekomen tenzij hij aan de diarree is;)

3. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Heeft ze dan wel normale wat stevige ontlasting of diarree/dunne poep?

Wat krijgt ze te eten? Geef je haar ook kattemelk?

4. izzy1984

izzy1984 Actief lid

29 jun 2015
    296
    78
    28
    Ik denk dat het nog een beetje "kittenonhandigheid" is en het vanzelf wel over gaat. Lijkt me niet dat een kat graag poep aan zn poot heeft zitten.

5. Jaimio

Jaimio Fanatiek lid

5 nov 2015
    1.659
    823
    113
    Vrouw
    De ontlasting is normaal. Gewoon stevige drollen. Ze eet nog kittenbrokken en drinkt alleen water.

@lady1986 en @izzy1984 , dat hoop ik dan maar :)

6. Kangerootje

Kangerootje Fanatiek lid

24 dec 2013
    3.291
    1.491
    113
    Vrouw
    Dat doen ze een tijdje ja, die van ons deden dat ook. Heel vies. Na een poosje worden ze er handiger in.
    Het helpt wel om veel grind in de bak te doen, zodat ze goed kunnen graven.

Deel Deze Pagina