ik ben dierenarts, een kat kan geen hcg ruiken, of je moet zelf last van incontinentie hebben. Hij ruikt echt geen hcg door je vel heen. Onzin.
Ik geloofde ook niet dat een kat hcg kon ruiken. Ik geloof wel dat bepaalde dieren wel iets aanvoelen, instinctief misschien. Want het gedrag is gewoon heel anders. Wellicht dat de kat gewoon aanvoelt dat er iets 'anders' is. Katten zijn ook vaak heel aanhankelijk als je ziek bent of verdrietig. Dat kunnen ze ook niet ruiken, maar ze voelen dan wel vaak aan dat er iets met je is. groetjes mamatoB
ik geloof het ook katten zijn hele spirituele dieren ook. voel dingen aan.. ik ben vadaag weg geweest voor terapie dus ik zal vanavond zien wat ie dan doet
Hoi, Ze zeggen dat katten het aanvoelen als je zwanger bent. Had het zelf ook tijdens mijn zwangerschap (kat van een vriendin) Normaal moet ze niks van me hebben Dus........
speciaal idd!!! we zien wel hier ben net thuis maar hij is nu nog niet gekomen maar de laatste dag iig veel meer dan anders
Mijn kat is wel rustiger (kan natuurlijk ook door het warme weer komen) maar is niet meer of minder aanhankelijk bij mij zenne.
Ze moeten het wel ruiken, anders kunnen ze zich nooit voortplanten, ze ruiken het toch ook als hun soortgenoot loops is? En als het andere geslacht zwanger is laten ze die toch ook met rust? En waarom wil een hond altijd in je kruis ruiken? Vooal als je ongi bent? Ik denk niet dat een hond kat het ruikt door huid heen, maar ze ruiken ook of je een man of vrouwje bent. Bovendien zweet je ook en hormonen komen door het zweet heen, daarom ben je voor het andere geslacht ook in bepaalde periodes van je cyclus meer aantrekkelijk. Ik denk en blijf denken dat het idd geroken wordt.
Bij elkaar ruiken ze het. Ze ruiken ook aan elkaars kont. Mijn katten ruiken niet aan de mijne bijvoorbeeld. Bij jou wel? Een dier hoeft zich niet met een mens voort te planten, zo is het nu eenmaal niet. Dit is dus echt grote flauwekul. Vanuit mijn deskundigheid als dierenarts kan ik dat zeggen, heb hiervoor gestudeerd c.q. ervaring. Is dus echt onzin dat kat menselijk hcg ruikt. Zo verspreid je bakerpraatjes. Niet doen. Iets anders is echter, dat een kat (en andere dieren) inderdaad stemmingen en gemoedstoestanden aanvoelt. Zoals een paar members al noemden in dit topic. Dit kan ik helemaal onderschrijven. Zeker ook te zien aan het gedrag van onze katten tijdens zwangerschap (en vorige zwangerschappen) van mijn vrouw. Wanneer je droevig bent komen ze bij je bijvoorbeeld. Maar ook wanneer je zwanger bent, voelen ze dat. Ze ruiken dus niet hcg maar voelen een gemoedstoestand aan. Komen ze op je schoot, voelen ze waarschijnlijks iets in je gemoedstoestand, liefde of genegenheid, wat hen aanspreekt.
precies wilhelm, dat dacht ik dus ook al, dat ze het NIET ruiken maar WEL kunnen 'aanvoelen' (andere gemoedstoestand etc.)...
dat bedoelde ik ook haha ze voel het aan dat er iets is.. ik had tijdens mijn herseninfarct de hond van mn schoonouders op schoot hij voelde dat er iets niet goed was. toen ik in febr zwanger was en dit niet wist zat hij op schoot te bibberen later bleek ik een bbz vandaag: de hond van mijn schoonouders is geen schoothond en merkte vorige keer ook bij mij wat op en vandaag jawel hoor ook hij kroop bij mij op schoot!! idd vooral omdat ik eerder een cyclus van 38 gehad heb kan het goed zijn dat de test nu nog niet positief kon aangeven. normaal heb ik echt voor mn ongi dat ik valalles voel, nu hellemaal niets zelfs geen gevoellige borsten mijn moeder had ook nergens last van. ik wacht dus nog lekker tot de 20e met een volgende test,want ik kan er niets aan doen mn gevoel zegt echt dat er iets in mij bezig is. schoonmoeder had ook echt dat gevoel ivm hun hond die komt serieus echt nooit bij me liggen en vandaag wel 4 keer op schoot gehad nog ff spannend dus ondanks de negatieve test op dag 29
I heb zo'n test van 'test point' gekocht bij de etos. Die heb ik 6 dag vóór mijn verwachte menstruatie gebruikt. Die gaf toen al positief aan! Als je heel nieuwsgierig bent kun je die misschien gebruiken. Dat is een vroege zwangerschapstest. succes! x
Onze kat is heel schuw en moet niks van vreemde mensen hebben. Mijn schoonzus is zwanger week of 8 en daar sprong hij ineens op schoot en allemaal kopjes geven. Dus ik geloof ook zeker dat dieren het aanvoelen.