IP adres vraagje

Discussie in 'De lounge' gestart door Thymra x Xi, 9 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Thymra x Xi

Thymra x Xi Niet meer actief

Even een stomme vraag.

Ik heb een ´´nieuw´´ lid op mijn forum, (hij is niet zo heel actief dus was er erg blij mee)
    Zij stuurt mij een berichtje van dat ze nieuw is en blahblah, dus ik denk leuk! dus ik reageer terug met welkom enz blabla.

Maar op een of andere manier zat het me gewoon niet lekker, er is tijdje terug nog iemand lid geworden met wie ik RolePlay heb gedaan, op zich nergens mis mee, waren leuke RolePlay's enzo, maar zomaar is ze gestopt er mee, zonder wat te zeggen, prima, maak ik me verder ook niet druk om.

Maar nu zag ik dat zij online is geweest, en toen kwam dus dat ''nieuwe'' lid. Ik ben uit nieuwsgierigheid naar het IP adres gaan kijken en ja wel, precies het zelfde IP adres, dat ''nieuwe'' meisje zei dat ze uit Engeland kwam, dat andere meisje uit Slovania, het IP adres komt ook uit Slovania.

Ik heb haar hier mee geconfronteerd, en zij zegt dat ze niet liegt en dat het IP adres niet klopt en dat ze dus wel uit Engeland komt maar momenteel in Italië bevind bij haar zus.

Een warrig verhaal, sorry daarvoor maar nu ben ik benieuwd kan ik het fout hebben? Hoe kan je IP adres niet kloppen?
    Volgens mij kan dat toch nooit fout zijn?

Iemand verstand hier van?

2. moradora

moradora Fanatiek lid

6 mrt 2013
    1.310
    6
    38
    verzorgende
    Provincie Groningen
    waarom zit het je niet lekker? dar begrijp ik niet zo goed. er is iemand lid geworden van je forum dat is toch fijn? wat geeft je dan een ongemakkelijk gevoel waardoor je de IPadressen gaat checken? dat zou namelijk nooit in me opkomen.

en volgens mij zijn IPadressen idd gekoppeld aan je adres/computer, maar ze kunnen natuurlijk ook uit een cybercafe computeren en dan is het een ander IP adres dacht ik.

3. Thymra x Xi

Ik weet niet waarom het me niet lekker zat, voelde het gewoon aan dat iets niet klopte denk ik.

Ja dat dacht ik dus ook, zou niet weten hoe je IP adres zomaar ''fout'' kan zijn. Het forum geeft het zo aan daar kan ik verder niks aan doen. :/

Edit: Normaal traceer ik nooit leden, dit was eerste keer dat ik het deed.

Misschien heeft het er wel mee te maken dat het een RP forum is en we meerdere RP accounts hebben op andere namen (omdat we in character spelen zeg maar) vandaar dat ik dacht dat zij het was) Maar ze zegt haar niet te zijn, maar IP adres is wel het zelfde.

4. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    een ip adres is idd gekoppelt aan 1 adres, echter is het wel zo dat als je een andere provider neemt, je ook een ander ip-adres krijgt, en ook als je verhuist e.d

internetcafe idem heeft 1 ip-adres dus niet alle internetcafe's hebben dezelfde ip.

maaar het is wel raar dat beide dezelfde ip hebben 1 in engeland en de andere een totaal ander gedeelte van de wereld, dit is dus niet mogelijk. beide zijn dus van 1 adres afkomstig en dus inderdaad van dezelfde persoon.

5. alamea

alamea Fanatiek lid

15 jan 2013
    1.270
    0
    0
    Een IP adres is een IP adres. De herkomst ervan klopt altijd. Het wil echter niet 100% zeker zeggen dat het die van een lid is. Het kan net zo goed via een proxy zijn, of via een internet cafe, of de computer van iemand anders, of eigen computer maar dan via iemand anders zijn aansluiting, of via een mobiel apparaat en die kan ook een ander IP adres krijgen.

Maar als die vorige zei dat ze uit dat land komt en het IP adres is van dat land, en dat nieuwe lid heeft datzelfde IP adres, dan is er geen twijfel mogelijk. De tijd zal het leren, je ziet het wel aan haar schrijfstijl. Misschien had ze een nare ervaring met iemand die jullie beide kennen, en wil ze daarom niet herkend worden.

6. Thymra x Xi

Dat onderste lijkt me niet eigenlijk. Mijn forum is practisch dood, er zijn maar 3 leden incl zij die er op posten (af en toe) dat zijn een vriendin, en zij dan en ik, en die vriendin heeft ze nooit gesproken of RP mee gedaan.
    Ik heb dus geen flauw idee waarom ze zou liegen :/ Ik vind het echt heel vreemd.

Haar schrijfstijl lijkt idd veel op die andere, heel netjes in het Engels, geen fouten helemaal niks. Die andere had dat dus ook, het is haar dus wel degelijk.

Jammer alleen dat ze liegt :/ Ik snap echt niet waarom iemand zoiets zou doen :/

Btw bedankt voor jullie antwoorden meiden :D Het ligt dus iig niet aan mij of mijn forum haha

7. alamea

alamea Fanatiek lid

15 jan 2013
    1.270
    0
    0
    Waren er geen andere personen actief in de periode dat ze er eerst was?

8. Thymra x Xi

Nee alleen ik, ik krijg een melding wanneer er nieuwe leden zijn. En zie ook meteen wanneer er nieuwe berichten geplaatst zijn er staat dan (New) aan de zijkant van boards zeg maar.

Vind het allemaal maar vreemd, ze heeft ook niet meer gereageerd. ;):D

Deel Deze Pagina