Kat herplaatsen

Discussie in 'De lounge' gestart door Dijtsn, 20 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mjs

    mjs Fanatiek lid

    14 mei 2009
    2.128
    1
    0
    Hoi , als je het nog een kans zou willen geven ..... Ik heb zelf heel veel baat gehad bij katten therapeute marcellina stolting .
    Het kost wat maar dan komt deze dame goed het gedrag van de katten beoordelen en dan stelt ze een behandelplan op , om de kat zo goed mogelijk te helpen , hier lag het aan de samenstelling van de groep en na haar advies gaat het super !
    Googleen op marcellina stolting , het het heeft ons en vooral de kat goed geholpen !

    Liefs Edith
    Mama van mees*
     
  2. Saz667

    Saz667 Fanatiek lid

    24 nov 2008
    4.828
    164
    63
    Mja, ok.. Het kwam in je eerste post over alsof het beest voor het eerst had uitgehaald.. Maar als het idd al veel vaker gebeurt, en ook bij andere mensen, dan is het misschien wel verstandiger om 't beestje weg te doen..

    Tja, lijkt me wel lastig hoor, moet er zelf niet aan denken dat we onze katten weg zouden moeten doen om zoiets, al ben ik vaak geneigd onze kater even achter het behang te plakken (wat we niet hebben :p).
     
  3. sasjuh

    sasjuh Fanatiek lid

    8 jun 2010
    2.558
    0
    0
    operator
    In mijn vel
    Ik kan het me heel goed begrijpen, ik heb zelf een kater gehad (die helaas onder een auto terecht is gekomen :() en die was ook echt niet de makkelijkste, heb nog twee dikke littekens op mijn been van hem, en hij was groot!
    9 kilo en niks te dik!
    Hij was half verwilderd toen ie bij mij kwam en kon hem ook absoluut geen 24 uur binnen houden, want dan sloopte hij de boel.
    Als hij er nu nog was geweest en er liep een kleine rond had ik ook zwaar moeten nadenken en moeten kijken hoe het af zou lopen, want hij gebruikte niet alleen zijn klauwen maar beet ook nog eens!
    Dus kan het me voorstellen dat je je kat dan liever een ander tehuis geeft, en wat betreft dat contract, de meeste asiels zijn die dieren allang weer vergeten als ze de deur uit gaan dus als jij haar ergens anders plaatst komen ze daar echt niet achter.
    Ik hoop dat je een mooi plekje vind voor haar waar zij gelukkig kan zijn :)
     
  4. lillyenco

    lillyenco Fanatiek lid

    5 okt 2009
    4.080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    ik snap goed dat je haar niet terug wil doen naar t asiel, je gaat toch van zo een beestje houden en oude katten worden vaak niet meer herplaatst en idd ingeslapen als ze vals zijn, net als met honden.

    Dat is de reden dat mijn ouders onze hond ook niet terug konden brengen, terwijl ze ook door haar verleden van mishandelingen snel beet ( als je met je voet of hand plotseling bewoog)

    Als ons nichtje kwam, ging hij de schuur in, t was niet super maar wel een oplossing en ze is 9 jaar geworden...

    Ik zou idd gewoon een ander huisje zoeken voor deze dame.. een huisje waar ze lekker haar gang kan gaan, of bijvoorbeeld bij een ouder iemand.
     
  5. Bubbel

    Bubbel Niet meer actief

    Wij hebben ook een kat (poes) met hetzelfde karakter. Ze viel ons ook regelmatig uit het niets aan (vooral mij). Ze komt ook uit het asiel en is waarschijnlijk een buitenkat geweest. Omdat wij dat niet wilden tov onze buren, hebben we ze altijd alleen binnen of in de tuin gelaten. Maar toen onze dochter kwam konden we natuurlijk het risico niet lopen, en hebben we ze wel regelmatig naar buiten laten gaan. Sindsdien is het veel minder geworden. Ze komt vrijwel nooit in achtertuinen en loopt vooral hier in het plantsoen. Helaas beginnen er nu wel wat buren (niet de directe) te klagen (wat ik ook wel snap hoor), dus nu moeten we toch overwegen om haar weg te doen. Als ze niet buiten kan, wordt ze gek.
    We hebben het er al regelmatig met onze dierenarts over gehad, zij heeft ook de wonden gezien die ik op mn armen had. Zij hadden eventueel een adresje (boerderij in de buurt). Ook hebben we een kattengedragsdeskundige geraadpleegd, maar dat heeft niks geholpen.
    Succes!
     
  6. Sensea

    Sensea Niet meer actief

    ts@ je kan een advertentie in supermarkten ophangen of via marktplaats een oproep doen. er zijn ook wel opvangen die zich inzetten voor kansarme katten.
     

Deel Deze Pagina