Hallo dames, Hoe vermaken jullie je kinderen op de achterbank? Wij hebben al een tablet met filmpjes die ze kunnen bekijken. Verder misschien wat kleine cadeautjes. Maar ik ben op zoek naar tips zoals een strippenkaart voor elke 100ste km of zoiets.
Wij doen vaak gewoon spelletjes: wie het eerst een gele auto ziet, woorden maken van de letters op nummerborden, wie het eerst 10 pijlen heeft gezien (op verkeersborden), ik zie ik zie wat jij niet ziet. Verder wat kinderliedjes en een luisterboek mee, beetje slapen... Onze kids redden het prima een hele dag in de auto zonder beeldscherm om naar te staren. Wel elke 2 uur stoppen om de kids even te laten rennen en wat te eten/drinken. Komt goed hoor!
Als hij het niet zo leuk meer vindt zetten we de kindercd op, en voor echt verre ritten helpt de dvd-speler. Meestal red hij het prima zonder, hij kijkt gelukkig graag naar buiten.
hier nemen ze beide 2/3 speelgoedjes mee en wat boeken en dat was het. afgelopen woensdag 500 km gereden ( met onderbreking) en ze slapen, zingen , spelen. met de camper veel meer km's gemaakt afgelopen jaren en dan is het enige extra dat ze allebei een rugzakje met speelgoed naast zich En een paar snoepjes.
Er staat bij 'vakantie en vrije tijd' een soort gelijk topic: http://www.zwangerschapspagina.nl/vakantie-vrije-tijd/582995-waar-vermaken-jullie-de-kinderen-mee-onderweg-de-auto.html Daarom doen we deze dicht.