Wij hebben in januari onze meid met 17.5 in laten slapen, daarvoor onze knul met 18. Bij katten ben je snel te laat. Laten leven is vaak "eigen belang" want zo lang samen en dan afscheid nemen is gewoon ontzettend heftig. Maar in belang van het beestje het beste. Wat eerder al is genoemd, katten zijn meester in maskeren. Het is eigenlijk al te laat, met zulke leeftijden in acht genomen, zodra er een verandering een eet, drink, plas, poep en slaapgewoonte komt. Hoe verdrietig het ook is, en pijn doet het, zou ik in laten slapen. Onze kater leefde ook op prednison, die nieren op die leeftijden kunnen dat gewoon niet meer verwerken. Heel veel sterkte gewenst ♥
Als ze zichzelf laten verhongeren, zijn ze gewoon aan het versterven. Het is goed zo, 17 is een prachtige leeftijd ♡ sterkte!
Dankjullie wel! Fijn om de adviezen en raad gelezen te hebben!! We hebben hem vanmiddag in laten slapen. Thuis door de dierenarts. Hij is vanmorgen ook niet meer gaan eten alleen drinken. Het is goed zo. Hij heeft volgens de dierenarts geen pijn gehad maar zijn lichaampje was op. Als hij nog langer slecht of niet gaat eten, vallen er organen uit en krijgt hij meer last. We wilden ook niet te laat zijn. Net wat ik hier al las. Je kan wel hopen en aanmodderen met eten en proberen en steeds ander voer geven om te kijken of ie dat wel lust. Maar voor hoe lang Ik wilde niet het weekend ingaan zo, want als het dan mis zou gaan ka de dierenarts niet thuis langskomen. We geven hem een mooi plekje in de tuin!
Sterkte. Een goed besluit denk ik zo te lezen. Bij ons zei de dierenarts toen onze kat met ruim 18 jaar ziek werd dat ze gerust nog wat kon proberen om hem even op te lappen, maar dat het toch een oude kat bleef...maw dat het goed was om hem in te laten slapen
Veel sterkte! Hier overleed mijn ene kat in mijn armen onderweg naar de dierenarts. Ze was altijd gezond, alleen schildklier problemen en een ongeluk met haar staart. Ik had haar broer ook bij mij. Ik nam ze altijd samen mee. Hij at en dronk wisselend, hij had een hartruis en ook schikdklier problemen, maar was verder nog in goede doen. Dierenarts hem laten onderzoeken: multi orgaan falen en compleet uitgedroogd. Ik schrok daar echt van. Niks gemerkt. Ik heb hem toen ook in laten slapen. Samen gekomen, samen gegaan. Ik mis ze nog steeds. Ik had ze al 17 jaar, als kitten van 6 weken opgehaald.
Heel erg veel sterkte!! We weten hoe moeilijk zo'n beslissing is (2 katjes met pure pech kregen na hun 1 nog vip, 1 demente dame) Hele dikke knuffel!!!
Veel sterkte, maar je hebt het beste gedaan. Dieren hebben het voorrecht op mensen dat wij voor ze kunnen beslissen wat het beste is. Wij kunnen ze uit hun lijden verlossen, voor ons moeilijk, maar voor hen het allerbeste.
Sterkte... Wij hebben eind april de beslissing moeten nemen. Onze lieve maine coon nog geen 11 jaar oud en hartstikke benauwd en misselijk. Na 2 dagen bij de dierenarts en een dierenarts die alles geprobeerd heeft, was het genoeg. Hij werd alleen maar benauwder, maar meneer bleef zo alert en knuffelig, dat zelfs de dierenarts er moeite mee had. Het moment van afscheid nemen, zat hij fier rechtop de behandeltafel en kwam meteen op ons af. Het liefst pakte ik hem op en nam hem mee naar huis, maar zijn neus, lippen en tandvlees waren verkleurd door de benauwdheid. Hij kon niet meer, maar gaf zelf niet op. Met pijn in ons hart hebben we hem laten gaan.
Ach, wij hebben gisteren onze Siberische kat moeten laten inslapen. Nieren gestopt met werken. Hij was nog net geen 7 jaar. Wat een verdriet he Maar hij heeft een goed leven gehad, bij jullie vast ook! <3