Sollicitatie topic

Discussie in 'De lounge' gestart door loncocacola, 16 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. loncocacola

loncocacola Actief lid

13 jan 2008
    302
    0
    0
    Plaats hier al je ervaringen over het solliciteren. En wat het uiteindelijke resultaat was, ben je aangenomen of afgewezen. En op welke functie je hebt gesolliciteerd.

Ik heb begin deze maand gesolliciteerd op de functie van BBL apothekersassistente en ben aangenomen. Ben superblij. Ga in september met de opleiding beginnen, 1 dag school en de rest van de dagen werken. Heb er superveel zin in.

Nu jullie.

2. 2009lisanne

2009lisanne Fanatiek lid

19 feb 2010
    1.437
    1.465
    113
    Vrouw
    twente
    gisteren gesolliciteerd bij een thuiszorgcentrum als alfahulp en kan vrijdag al beginnen.
    helemaal blij natuurlijk.
    jij ook gefeliciteerd met je opleiding en baan.
    veel plezier.

groetjes nikki

3. Tamale

Tamale Niet meer actief

Ik heb volgende week dinsdag een sollicitatie gesprek voor BBL plek, spw3. In de kinderopvang!
    Dus dan doe ik mn verhaal hier :)..

Gefeliciteerd met de baan!

4. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Ben ook opzoek naar iets anders....

Ben laatst al bij Randstad geweest die voor me bemiddelt (ben ik niet zo'n fan van :p )
    GIsteren ben ik bij een detacheringsbureau geweest die voor me aan het zoeken is....
    Morgen heb ik een gesprek bij een bureau speciaal voor de zorg...
    En morgen heb ik ook nog een gesprek bij een bedrijf die voor een opdrachtgever een planner in de zorg zoekt, hopelijk wordt het wat ergens....

5. loncocacola

loncocacola Actief lid

13 jan 2008
    302
    0
    0
    @ Lisanne, gefeliciteerd met je nieuwe baan, zo das lekker vlot zeg. Gister gesolliciteerd en vrijdag al werken. Veel succes. Laat het weten hoe het is gegaan je eerste werkdag.

@ Tamale: hoop dat je aangenomen word. Ga voor je duimen.

@ Kleintje88: Zo jij hebt nog veel gesprekken te voeren zeg. Maar dat is wel positief. Ik had heel veel gesolliciteerd voordat ik aangenomen werd. Vaak kreeg ik geen eens reacties op mijn sollicitaties. En dat is zo frusterend. Maar de aanhouder wint. Dus er zit vast wel iets bij voor jou. Hou je ons op de hoogte?

En nog bedankt voor de felicitaties dames.

6. Fruitmoes

Fruitmoes Bekend lid

22 jun 2009
    847
    1
    18
    Ik heb vorige week gesolliciteerd voor een werk/leeropleiding bij een kraamzorgbureau. Ik was mooi op tijd, het was een rustig gesprek, heel vriendschappelijk en ik ben aangenomen.
    Bij veel sollicitaties werd mij altijd gevraagd wat ik van het bedrijf wist en waarom ik daar werken wil. Deze vragen hoefde ik niet te beantwoorden bij mijn sollicitatie van vorige week, omdat de reden waarom ik daar wilde werken heel goed in mijn sollicitatiebrief stond.

7. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

22 okt 2008
    2.082
    0
    0
    Zuid Holland
    Hey meiden

Ik heb vandaag een sollicitatiegesprek gehad bij een groothandel in interieur artikelen als verkoopmedewerker binnendienst. Ging wel goed geloof ik, maarrr er zijn nog 4 kandidaten! Dus nog even afwachten, hoor binnen 2 weken wat, wel lang he? :$
    Jullie allemaal heel veel succes en veel plezier als je al bent aangenomen!

8. Baby09

Baby09 Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.866
    15
    38
    Hoi hoi,
    ik heb even een vraagje. Ik heb gisteren met een kdv gebeld voor vactures. De dame in kwestie heeft gezegd dat ik mijn cv op moest sturen. Zal ik het ook bij mijn cv laten of zal ik een toelichting/''brief'' erbij doen??

9. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

@Keltje1: Ik zou er nog even een motivatie brief bij doen. .. komt altijd wel netjes over ..

Ikzelf nog niets gevonden helaas, zojuist wel weer gereageerd op schoonmaak werk in de vakantieparken hier in de buurt, als het goed is hoor ik daar binnen een week wat op ...

10. loncocacola

loncocacola Actief lid

13 jan 2008
    302
    0
    0
    @ Keltje: Meestal willen ze wel je motivatie weten voor die baan, dus ik zou er wel een brief bij doen. Staat ook wat professioneler vind ik dan alleen maar een CV opsturen. Succes ermee.

@ Jojo: Heb je al nieuws gehad of je aangenomen bent of niet? Ik hoop het voor je. Laat het ons weten.

@ Tamale: En hoe ging jouw sollicitatie? Ben je aangenomen? Je zou nog je verhaal hier vertellen. Ben benieuwd.

Verder nog meer mensen die gesolliciteerd hebben of nog op nieuws moeten wachten?

11. Baby09

Baby09 Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.866
    15
    38
    Ok thanks! Dan doe ik dat er nog even bij:)

Vind het wel heel moeilijk hoor! (niet de sollicitaties) maar er zijn zo weinig vacatures!!! Levert behoorlijk wat stress op want van mn man zn loon kunnen we niet rondkomen.. het zij zo..

Iedereen succes met solliciteren!!

12. chantal1984

Hebben jullie ook last van dat sommige bedrijven gewoon niets laten horen of je het nou wel of niet bent geworden oid ?

13. loncocacola

loncocacola Actief lid

13 jan 2008
    302
    0
    0
    @ Chantal: jazeker, ik heb zo veel gesolliciteerd de afgelopen maanden en heb heel vaak meegemaakt dat je geen reacties terugkrijgt op je sollicitaties. En dat is heel frustrerend en irritant.

14. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Of zo'n standaard mailtje dat ze meer geschikte kandidaten hebben gevonden. Ik weet dat ze niet iedereen een persoonlijk mailtje kunnen sturen met de reden van de afwijzing, maar het blijft irritant zo'n elektronisch mailtje;)

Ik moet deze week myn cv en motivatiebrief opsturen naar een franchiseonderneming die ik wil overnemen. Dit is wel geheel nieuw voor my dus weet nog niet zo goed hoe ik die brief moet opstellen. Maar er moet dus instaan waarom ik het wil doen enz.
    Het is wel een andere procedure dan normaal solliciteren, want je wordt hier sowieso uitgenodigd voor een gesprek met de manager en dan wordt er verder gekeken.
    Wel heel spannend...

15. Jeem22

Jeem22 VIP lid

12 nov 2009
    7.203
    0
    0
    Den haag
    Of dat je solliciteerd op een leerling plaats ( 4 dagen werken 1 dag school ) Dus lerend werken..

En dat er dan in je afwijzing staat:

Wij hebben de keuze gemaakt uit mensen met ervaring

16. chantal1984

Die zijn idd nog erger ja .. zucht .. ik snap ook wel dat wat jij zegt ze niet iedereen persoonlijk kunnen beantwoorden maar iets persoonlijker dan die standaard troep mag wel hoor, ja toch ? ... En de eisen die ze tegenwoordig stellen pff ..

17. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Zat sinds januari van dit jaar in de WW. Ik heb jarenlang als binnendienstmedewerkster op diverse makelaarskantoren gewerkt. Tot de economische crisis / crisis op de huizenmarkt toesloeg. Was wegbezuinigd (na eerst minder uren te hebben gewerkt, omdat ze me eigenlijk niet kwijt wilden).

Mijn werkcoach van het UWV belde mij een paar weken geleden dat er bij hun een leuke vacature was binnengekomen... Binnendienstmedewerkster op een makelaarskantoor in een plaats hier niet ver vandaan!

Direct gesolliciteerd en....aangenomen. Per 12 juli ga ik daar beginnen. Het is een baan voor 20 uur en vooralsnog eerst tijdelijk (vervanging in verband met zwangerschapsverlof). Maar ik ben dan eerst in elk geval weer aan het werk.

Ik wens iedereen veel succes bij het solliciteren. Het is niet gemakkelijk, zeker niet in deze tijd. De concurrentie is erg groot als je ergens solliciteert.

18. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

22 okt 2008
    2.082
    0
    0
    Zuid Holland
    hey meiden

Nou ik heb een mailtje binnen dat ik ben afgewezen :(
    Ze hadden het gesprek als zeer prettig ervaren , (hahhaha dat zeggen ze vast bij alle kandidaten) maar er was toch echt 1 kandidaat die helemaal op hun wensen aansloot en goed binnen het bedrijf paste. Nou prima hoor, ik lig er niet meer wakker van na een jaar solliciteren!
    Gisteren onverwacht ook nog een sollicitatiegesprek bij een Apotheek, als apotheek medewerker, ze noemde het zelf een 'manusje van alles' , en de mogelijkheid om een opleiding te volgen tot apothekersassitent, klinkt me allemaal erg leuk in de oren, dus ik ben weer erg benieuwd! En weer afwachten...
    @chantal1984, jij ook hier ;), morgen je echo!! Spannend!!!

19. chantal1984

hihih ja idd :D .. Ik ben bijna sollicitatie expert ;)
    Morgen echo, heb er enorm veel zin in, gisteren nog zenuwachtig maar vandaag juist totaal niet :D

20. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

22 okt 2008
    2.082
    0
    0
    Zuid Holland
    Gelukkig!! lekker genieten, komt echt helemaal goed, ik weet het gewoon zeker, ik voel het!:D

Deel Deze Pagina