gras of tegels?

Discussie in 'De lounge' gestart door Jenala, 18 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jenala

Jenala Fanatiek lid

16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    Wij gaan over een tijdje verhuizen naar een huis met een tuin/plaats. Op dit moment is de tuin helemaal betegeld met saaie stoeptegels, daar willen we wat anders voor. Nu zaten we te denken om een teras en een looppad naar de poort en schuur te betegelen, en de rest gras.
    Op het grasstuk, tegen de schuttig aan willen we een zandbak maken. Maar nu zei mn schoonmoeder dat het handiger is om het helemaal te betegelen ivm loopfietsje en driewieler voor Thirza straks.
    Wat zouden jullie doen? Want nu twijfel ik weer:D

2. mevrouwtje

mevrouwtje Bekend lid

11 feb 2011
    616
    66
    28
    NULL
    NULL
    Gras!

Staat mooier en kan je kindje ook heerlijk in spelen!

3. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ik zou altijd wel een stukkie gras ergens willen. Wij hebben helaas voor niks gras gezaaid want het ziet er niet meer uit dus gaan nu kunstgras neerleggen op die plek.

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.194
    35.901
    113
    Wij hebben van allebei een gedeelte, weet niet of dat kan? Anders zou ik zeggen gras. Fietsen kan voor ook met jou erbij, maar lekker in het gras voetballen vinden ze vaak ook heerlijk.

5. Jenala

Jenala Fanatiek lid

16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    Wij vinden gras er idd ook mooier uitzien en het lijkt me ook wel fijn spelen. Ook om straks een opblaas badje op te zetten enzo.

6. Jenala

Jenala Fanatiek lid

16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    We willen idd wel een stuk met tegels, maar daar komen dan de stoelen en de tafel te staan. Dus echt fietsen kan ze daar niet.

7. nense

nense Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.358
    0
    36
    Vrouw
    Gelderland
    Ik zeg ook gras. Ik zou alleen om de zandbak een randje stenen leggen. Dan kun je makkelijker het "geknoeide" zand bij elkaar vegen en weer in de zandbak terug doen.

8. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Wij hebben (nu) voor 30% gras, dat is met z'n tweeën al genieten.
    Maar zodra er gezinsuitbreiding komt, willen we meer gras.

Misschien voor onder de zandbak van die rubberen tegels?

9. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Gras! Is in hete zomers ook een stuk koeler.

10. Jetje76

Jetje76 Bekend lid

15 feb 2009
    617
    0
    0
    Gras! Lekker zacht, staat mooier en voordat Thirza op dat driewielertje zit......

11. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Hier hebben we kunstgras, ideaal!

12. asje79

asje79 Actief lid

20 mei 2009
    203
    1
    18
    Wij hadden alles bestraat, maar toen ons zoontje liep, hebben we weer een deel van het terras eruit gehaald en vervangen door gras en het bevalt enorm!! Heerlijk in de zomer aan de blote voetjes! En we hebben nog steeds een deel met tegels waar hij met zijn loopauto op kan (maar dat kunnen ze ook best redelijk op het gras hoor, worden ze heel handig in :))!

13. Vagans

Vagans Niet meer actief

gras! zeker voor de kindjes!

14. mutsie79

mutsie79 Fanatiek lid

6 sep 2007
    2.567
    221
    63
    wij hebben de ene helft gras en de andere helft (stoep)tegels. Zo kan er op de tegels met driewielertjes en stoepkrijt etc. gespeeld worden en hebben we een stuk gras voor in de zomer het badje lekker op ner te zetten en een kleed en om met de bal over te rollen enz....ideaal!

15. Jenala

Jenala Fanatiek lid

16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    Haha, nou iedereen is het hier met elkaar eens. Maar wij vinden gras ook mooier, dus dan doen we dat gewoon:D

16. gimena

gimena Niet meer actief

wij hebben nu tegels in onze tuin. maar we willen graag gras,

17. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Hangt van de grootte van de tuin af. Een kleine tuin, zoals de onze (5x5) lijkt me niet geschikt voor gras. Wij hebben dan ook helemaal betegeld (met een border). Wel fijn, want dan kunnen we de tuinset ook op verschillende plaatsen zetten.
    Maar aan de andere kant, wij krijgen hier buiten straks een mooi gebied met gras. Straks wordt het sowieso veel buiten spelen.

18. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Kunstgras, schoner en handiger dan gewoon gras en amper onderhoud (even borstelen en wat zout strooien is genoeg) wij hebben dat in de tuin en is echt ideaal, let wel op LSR vezel want andere goedkopere varianten zorgen voor brandwonden als ze vallen...)

Ik vind gras een beetje viezig, zeker als het net heeft geregend is kunstgras makkelijk, mooi wat lava eronder wij hebben nooit plassen, meteen droog!

EN je kan er gewoon op fietsen, driewieler is dus ook geen probleem (wel iets zwaarder maar niet overdreven) kies dan wel voor een korte vezel / lengte.

19. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
  20. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Gras! Wij hebben dat samen met houten vlonders en Eva kan daarop fietsen. Wij hebben geen echte zithoek, geen plaats voor ;) en we zitten zelf altijd in het gras.

Kunstgras vind ik echt lelijk en niet fijn, omdat het niet leeft. Het voelt echt niet lekker en héél anders dan echt gras. Ik hou juist van gras in de tuin omdat het leeft en niet omdat het groene sprietjes zijn ;)

Deel Deze Pagina