selam

Discussie in 'De lounge' gestart door Karagoz, 4 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Karagoz

    Karagoz VIP lid

    14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    hallo iedereen

    even voor iedereen duidelijkheid

    Altijd als ik begin met een topic schrijf ik "selam".

    "selam" is arabisch en word meestal in de moslim landen gebruikt en dat betekend, hallo of hi.

    Ik krijg steeds berichten met de vraag wat het betekend.

    Ik denk bij me zelf, als iemand geen hallo, goedemorgen f hi schrijf maar dan wat anders in een andere taal dan betekend het toch automatisch hallo of hi. Even door denken.
     
  2. ruby28

    ruby28 Fanatiek lid

    10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    het is de bedoeling dat er nederlands geschreven word op het forum.

    ik weet wel wat het betekend,maar denk de meerderheid hier niet en dan is het vervelend.
     
  3. nachtvliinder

    nachtvliinder Fanatiek lid

    20 sep 2006
    2.823
    0
    0
    Mijn 2 Grote liefdes...hubbie en ukkie
    schiedam
    ja sorry hoor maar als je niet weeet wat het betekend.... dan ga je toch automatisch vragen?

    ik bedoel als ik zeg fawaka en iemand weet niet wat het betekend ja dan krijg je automatisch vragen..,. of je nou doordenkt of niet!
     
  4. Niet meer actief

    herkese selam!
     
  5. Karagoz

    Karagoz VIP lid

    14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    ik spreek toch ook nederlands, of niet

    het enige wat ik zeg of schrijf is selam omdat iedereen hallo of hi zegt en ik vind het leuker om selam te zeggen.

    iedereen heeft toch zijn eigen manier van praten of schrijven of wat dan ook.
     
  6. tweeling

    tweeling Fanatiek lid

    9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    mee eens...
    beetje lomp om te zeggen ''even doordenken''

    kan ik/wij het helpen dat ik geen buitenlands spreek op engels na :(
     
  7. Kubus

    Kubus Fanatiek lid

    6 jul 2006
    4.212
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik snap dit topic niet helemaal? :-s Als iemand hoi wil zeggen zegt ie hoi en als iemand selam wil zeggen zegt ie selam... En als je van elkaar niet weet wat het betekend vraag je het ff :)
     
  8. tweeling

    tweeling Fanatiek lid

    9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    tijgertje: idd!
     
  9. Inky

    Inky Fanatiek lid

    12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    Prima dat je dat doet, heb ik ook geen problemen mee maar ik kan me wel voorstellen dat menzen vragen wat het betekend.

    Zo vraag ik me ook vaak af wat al die onderschriften en teksten bij de nickname betekenen.
    Bij jou staat er bv, "bizim Tamer dogdu" Nou snap ik dat Tamer je zoontje is maar wat de rest betekend?
     
  10. Karagoz

    Karagoz VIP lid

    14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    ik bedoel met "even doordenken"

    met een topic begin je meestal met hallo, hi goedemorgen of wat dan ook,

    als daar in de plaats wat anders staat in wat voor taal dan ook dan denk ik meestal "o dat betekend zeker "hallo".

    Ik zit hier nu al meer dan 2 jaar op deze forum en ik krijg nog steeds beirchten, en in het verleden is er ook al een topic geopend omdat iedereen het irritant vind dat ik selam zegt.

    Het is maar 1 woord dus wat maakt het uit, toch.
     
  11. Niet meer actief

    Tamer betekent zoiets als (dieren)temmer geloof ik, toch?
    Stoere naam dan ;)
     
  12. ruby28

    ruby28 Fanatiek lid

    10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    luister mij boeit het niet,ik begrijp arabisch.

    maar woorden als inallah (als god het wil) selam (hallo) kaffer(ongelovige) enz. worden hier op het forum gepost.

    er zijn dan dus veel mensen die die woorden niet kennen,maak het jezelf makkelijk en schrijf hallo.
    niemand die dan vraagt wat het betekend.
     
  13. Ylana

    Ylana Actief lid

    6 jun 2007
    174
    0
    0
    Huisvrouw
    Noord-Brabant
    Even wat topic's waar dus niet met Hi, Hallo of Hoi begonnen wordt.

    http://www.zwangerschapspagina.nl/viewtopic.php?t=59744
    http://www.zwangerschapspagina.nl/viewtopic.php?t=59909
    http://www.zwangerschapspagina.nl/viewtopic.php?t=59905
    Dus om er nu maar vanuit tegaan dat wanneer er een één of ander raar wordt staat dat dat automatisch hallo, hi, of hoi betekend vind ik wat ver gaan.
     
  14. Karagoz

    Karagoz VIP lid

    14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    selam

    bizim tamer dogdu, betekend, onze tamer is geboren.
     
  15. Karagoz

    Karagoz VIP lid

    14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
  16. ruby28

    ruby28 Fanatiek lid

    10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    als ik op een arabisch forum in het nederlands ga schrijven krijg ik ook vraagtekens.
     
  17. Niet meer actief

    ik snap dit topic ook niet helemaal maar ik vind het logisch dat mensen vragen wat het is. Wat maakt dat nou uit? als je het zo irritant vind dan moet je gewoon hoi of hallo zeggen dat krijg je dat soort vragen ook niet en als je wel selam wilt zeggen dan moet je accepteren dat niet iedereen weet wat het betekend en kun je zulke vragen verwachten..

    waar hebben we het ook over :rolleyes:
     
  18. Karagoz

    Karagoz VIP lid

    14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    tamer betekend geen dierentemmer. Wat anders.

    In het dagelijks leven zeg ik nooit hi of hallo dus hier ook niet, ben ik niet gewend
     
  19. Kubus

    Kubus Fanatiek lid

    6 jul 2006
    4.212
    0
    0
    Zuid Holland
    Tuurlijk maakt het niet uit dat jij selam zegt, iedereen zijn ding toch? Er zijn ook mensen die "yo", "hai", "hoi", "hallo" "hey" en ga zo maar door zeggen.. Maar om daar nou een heel topic over te openen... Een forum is om elkaar te helpen, ervaringen uit te wisselen en vragen te stellen.. Als iemand dan iets niet begrijpt vraagt ie het. Mijn vriend is Pools, als ik hier boven ieder berichtje dzien dobre ga zetten kan ik ook vragen verwachten wat het betekend. Het lijkt me alleen zo zinloos om er een heel topic over te openen. Laat iedereen boven zijn of haar berichtje zetten wat hij/zij wil. Het is toch niet zo erg om die vraag te krijgen? Kleine moeite om antwoord te geven lijkt mij. En als je geen zin hebt om er antwoord op te geven geef je geen antwoord op die vraag ;)

    Maak je niet druk meis, ik weet zeker dat het niemand uitmaakt dat jij selam boven een berichtje zet, mensen zijn gewoon nieuwsgierig wat het betekend :)
     
  20. tweeling

    tweeling Fanatiek lid

    9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    na dan wen je er maar aan, of je went maar aan de vragen...ja sorry hoor maar waar gaat dit over :(
     

Deel Deze Pagina