wij hebben een nieuwe keuken uitgezocht. Ivm de installateur hadden we snel een installatie tekening nodig. Nadat we alles hadden afgerond met wat we precies wilden was het wachten op de tekening. De verkoper gaf aan dat snel in order te maken. Hier moest ik dus achteraan bellen. Tekening uiteindelijk gekregen en met de mededeling dat ze de rest van de offerte gingen uitwerken. Daar ging dus ook al twee weken over heen waar ik ook nog een keer achteraan gebeld heb. Nu kregen wij de offerte op de mail en met de vraag dit te onderteken en terug te sturen. Hier zat alleen een beschrijving bij van de onderdelen en geen tekening van de keuken(3D) mijn man gaf aan dit niet zo te gaan tekenen en dit graag nog even mondeling te willen doornemen en nog met een duidelijke 3D tekening zodat je ook goed ziet wat je koopt. Ook ontbrak er nog wat, dus ik gelijk terug gemaild dat we graag nog een keer langs komen om de offferte door te nemen en graag een 3D tekening zien. Ik krijg een mail terug dat de verkoper contact met ons op neemt om een afspraak te maken. Nu zijn we alweer een week verder en nog niks gehoord. Ik ben er wel een beetje klaar mee om zo aan het lijntje gehouden te worden. Elke keer moet ik achter ze aan bellen. Ik zei tegen m'n man ik ben in staat alles af te blazen, willen ze nou een keuken verkopen of niet. Wat zouden jullie doen, morgen nog een keer er achteraan bellen of de boel afblazen? Overdrijf ik niet een beetje?
Als ze nu al zo laks met een klant omgaan... ik zou het afblazen. Vrienden hebben 2 jaar geleden nieuwe keuken gekocht. En alleen maar problemen met ze.
Als jij moeite voor hen moet doen om jouw geld bij hun uit te geven zou ik een andere keukenboer zoeken.
Ze zijn denk ik nog niet wezen opmeten? Wij kregen het installatie schema na opmeting. En de opmeting vond pas plaats nadat we een handtekening hadden gezet. Zo is het pas ook bij mijn moeder gegaan. Als ze zo laks zijn zou ik afblazen. Nu kan het gewoon nog.
Afblazen! Wij zijn op deze manier 5 maanden bezig geweest, continu verkeerde tekeningen, hebben daarom nu ook 2 gaten in de buitenmuur. Uiteindelijk de extra installatiekosten terug gevorderd, maar hebben door alle laksigheid wel 8 weken zonder keuken gezeten na onze verhuizing. En het was notabene de man van een goede kennis die we de offerte van 25.000 euro gunden, we zijn speciaal voor hem helemaal naar een ander filiaal op een uur rijden geweest. We hebben zoveel stress gehad dat het een tijd duurde voor we echt van onze keuken konden genieten! Kennis is nu na anderhalf jaar nog steeds niet langs gekomen om ons nieuwe huis te bewonderen, denk dat ze geen ruzie wil thuis
Nee, zo hoort het niet te gaan. Wij hebben wel drie gesprekken face to face gehad voor we overgingen tot koop. En veel gemaild over en weer. Altijd meteen reactie. Ook (kleine) problemen werden meteen goe dopgepakt.
Ik had hier 2 telefoontjes geleden al klaar mee geweest. Zo zou ik.dus geen vertrouwen hebben dat er uiteindelijk een keuken geplaatst word zelfs. Er zijn genoeg betrouwbare keuken handelaren en deze wil blijkbaar niets verkopen.
Als je er zelf telkens achteraan moet gaan, zou ik het ook afblazen en een gemotiveerde concurrent zoeken.
Eens met de rest, ik zou het ook afblazen. Als het nu al met zoveel pijn en moeite gaat, zou ik geen vertrouwen meer hebben in het leveren/plaatsen van de keuken zelf.
Het betreft een keuken in een nieuwbouw woning dus opmeten is niet aan de orde, gaat aan de hand van bouwtekening. We zijn ook wel 3 x geweest om alles uit te zoeken en door te spreken. als ik na de middag nog niks heb gehoord blaas ik af. Dank voor de reacties
Het fijne is wel dat je nu weet wat je wil en dan kan je prima halen bij een andere keukenboer! Ik zou direct bellen naar het filiaal en daar telefonisch verkoop afblazen en dan direct een email erachter aan dat je na het diverse beloften het vertrouwen kwijt bent en met een ander in zee gaat (deze email vooral sturen naar het info email adres, dan weet de leidinggevende het ook direct, wat een wanprestatie!)
In ons vorige huis, ook nieuwbouw is er wel ingemeten. Op de bouwtekening was de wand 3 meter, maar bij het meten bleek die 3.03 meter te zijn. Toch een beetje jammer als je aanrechtblad 3 cm te kort is. Dus zou ook bij nieuwbouw in laten meten door de keukenboer. OT: ik zou een andere zoeken.
Ik zou een ander zoeken. Niet alleen omdat het nu niet loopt. Maar zie het bij zulke communicatie al helemaal gebeuren dat er iets verkeerd geleverd word. En je dan maanden bezig bent voor het allemaal in orde is.
Nee ik heb gebeld om de boel af te blazen, kreeg eerst een collega aan de telefoon waar ik ook al mail contact mee had gehad en hele verhaal uitgelegd. Dat ik echt not amused was en dat ik nu naar een andere zaak ga, begint ze gelijk met maar dat kan maarzo niet hoor want jullie hebben je handtekening gezet. Ik zeg ho! We hebben niks getekend dus ik zit nog nergens aan vast. Toen was het even stil en probeerde ze me over te halen. Ik heb gezegd eerst met m'n man te overleggen. Later vanmiddag belde de desbetreffende verkoper mij zelf nog om verhaal te halen. Hij gaf me wel gelijk dat hij mij beter op de hoogte had kunnen brengen. Maar volgens hem was het normaal dat er 3 weken over heen gaan voordat er een duidelijke offerte klaar is. Nouja ik zei moet je niet tijdens onze afspraak zeggen dat volgende week de offerte klaar is. Ik ga er nog een nachtje over slapen. M'n man vind dat we ze nog een kans moeten geven, want hij heeft geen zin om weer urenlange gesprekken bij een ander te hebben en hij vind ook dat iedereen een tweede kans verdient. Ik ben er nog niet uit.(Ohja de nalatigheid kwam ook mede omdat ze erg druk met verbouwingen zijn, heb ook gezegt dat ik daar niet onder hoef te lijden, had dan op z'n minst daar even een belletje of mailtje over uitgedaan dat het wat langer op zich laat wachten)