Moeilijk zwanger worden na vastzittende placenta vorige bevalling?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Calendula, 12 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Calendula

Calendula Lid

6 mei 2019
    26
    1
    3
    Vrouw
    Hallo,

De titel zegt het al: Kan het zijn dat ik moeilijker zwanger raak, omdat bij de bevalling van mijn zoontje de placenta behoorlijk vast zat?
    Ik heb nu twee vroege miskramen gehad en dit blijft maar door mijn hoofd spoken.

Graag ervaringen van mensen die ook een erg vastzittende placenta hadden.

2. Willemijntje19

Willemijntje19 Fanatiek lid

26 apr 2016
    2.394
    1.205
    113
    Vrouw
    Hoi,
    Ik heb 3x een vastzittende placenta gehad na de bevalling. Bij mijn eerste kwam de placenta wat moeizaam eruit, maar wel ogenschijnlijk compleet. Maar toen het bloeden maar niet wilde stoppen na de bevalling zijn we pas met 8 weken na de bevalling achtergekomen dat er nog placenta resten waren blijven zitten. Ik ben toen gecurreteerd. Toen mijn kindje 18 maand was weer begonnen voor een tweede kindje, ik had ook angst dat het na de heftige curretage misschien moeilijk zou gaan. Echter was ik in de derde ronde al zwanger. Tijdens die zwangerschap er wel achter gekomen dat ik verklevingen over gehouden heb aan de curretage. Dit was wel nadelig voor de zwangerschap, want daardoor lag mijn kindje in stuit. Ook na deze bevalling wilde de placenta niet komen en werd deze op de OK verwijderd. Toen de wens voor een derde kwam hebben wij eerst een kijkoperatie gehad om te zien of er nog verklevingen zaten enz. Gelukkig waren er geen verklevingen meer te zien. Wel zijn we er toen per toeval achter gekomen dat ik een “halve” baarmoeder heb en maar 1 eileider. Desondanks zijn we toen weer heel snel zwanger mogen worden. Bij mijn derde bevalling wilde de placenta weer niet komen, verloskunde heeft de gyn erbij gehaald en als het de gyn niet zou lukken zou ik weer naar de OK moeten. Gelukkig was dit niet het geval en kwam de placenta na veel gedoe er toch nog uit en ook compleet. Wel daarna een echo gehad om te checken.

Kortom, bij mij heeft het geen nadelige effecten gehad op het zwanger worden.

Succes, ik wens je toe dat je snel zwanger mag worden.

3. IkbenTess

IkbenTess Fanatiek lid

14 dec 2016
    2.115
    1.090
    113
    Vrouw
    Nederland
    Bij mij ook geen effect gehad.

4. Dinpin

Dinpin Bekend lid

21 mei 2018
    808
    849
    93
    Vrouw
    Verkoopster
    Mijn placenta is er ook manueel uitgehaald na de bevalling. Nu sinds april 2018 bezig voor een tweede en nog niet zwanger. Tijdens een echo waarbij PCOS is geconstateerd is er wel littekenweefsel gezien.
    Het feit dat ik nog niet zwanger ben heeft met de PCOS te maken en niet met mijn litteken van mijn placenta.

Als je je er zorgen om maakt zou je dit dan niet met een bijvoorbeeld je huisarts, verloskundige of gyneacoloog kunnen bespreken?

Deel Deze Pagina