Zwanger maar niet misselijk!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Koekepeertje, 30 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Koekepeertje

Koekepeertje Actief lid

18 nov 2013
    128
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo meiden,
    Ontzettend blij ben ik dat ik na ruim een jaar proberen zwanger ben geworden maar ik voel me eigenlijk nog heel goed. Voel me emotioneel stabiel en ben totaal niet misselijk.
    Ik begin me hier nu een beetje zorgen over te maken. Vrijdag weer naar ziekenhuis maar het is vast nog te vroeg voor een echo ofzo.
    Zijn er meer mensen die niet misselijk of ziek zijn en waarbij het wel goed gaat in de zwangerschap?

2. Driessen21

Driessen21 Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.023
    286
    83
    Vrouw
    Gefeliciteerd!

En ja hoor, ik ben gedurende mijn hele zwangerschap niet echt misselijk geweest ;)
    Hooguit een aantal keren dat eten me tegenstond. Uiteindelijk wel wat naar binnen gepropt, en dan was het over. Dus dat hoeft echt niks te zeggen hoor! De een heeft veel 'last' van zwangerschapskwaaltjes, een andere weinig tot geen last.

Hoop dat je hier wat aan hebt.

Groetjes!

3. mosa

mosa Actief lid

14 sep 2013
    305
    220
    43
    Gefeliciteerd met je zwangerschap :D
    Geen zorgen, je bent niet de enigste haha. Ik ben ook echt totaal niet misselijk. Niet eens een vlaagje! Maar dat kan bij elke vrouw anders zijn heb ik ook gehoord. Maar het kan altijd nog komen he! Misschien even afkloppen? ;)
    Ik denk ook wel dat het te vroeg is voor een echo. Je wilt natuulijk wel gelijk ene hartje kunnen zien, dan kan je beter later een echo doen zodat je zeker weet dat je dan wel een hartje ziet, anders maak je je alleen maar zorgen!

4. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Verplaatst naar 'zwangerschap'

5. PrettyMuffin

PrettyMuffin Bekend lid

25 feb 2012
    937
    0
    16
    Gefeliciteerd! Ik snap helemaal dat het na zo'n tijd wachten allemaal heel eng en onzeker is. Bij mij kwam de misselijkheid rond de 6 weken opzetten en geloof me, ik kan er niet meer omheen nu ;) Probeer vertrouwen te hebben in je lichaam, hoe moeilijk het ook is!

6. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Wat niet is kan nog komen je hcg is nog aan het opbouwen.
    Ik ben trouwens een van die gelukkige die bij geen van beide zwangerschappen misselijk is geweest.
    Mss blijft het jou ook bespaard!

7. Floortje27

Floortje27 Fanatiek lid

26 dec 2012
    1.029
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd. Oh geniet nog even van de misselijk-vrije periode. Hier kwam het bij week 6-7 opzetten en het is nog niet weg. Hopelijk blijft het je gewoon lekker bespaard!

8. mamavanmenno200

mamavanmenno200 Fanatiek lid

16 okt 2012
    1.674
    0
    0
    Steenokkerzeel, BE
    bij mijn eerste zwangerschap had ik ook totaal geen kwaaltjes, niet één dag misselijk geweest... ik had het ook pas door op 6 weken dat ik zwanger was :)

nu bij deze zwangerschap echt heel ziek geweest, en ik die dacht dat zwanger zijn zalig was... deze zwangerschap vond ik op het gebied van ziek zijn toch een heel pak lastiger

succes met de zwangerschap !

9. Lieflief

Lieflief Fanatiek lid

12 jan 2013
    1.715
    206
    63
    Coördinator/ Teamcoach
    omgeving Zwolle
    Hey,

Ook hier nog iemand die geen last heeft gehad van misselijkheid. Je hoeft je over het niet misselijk zijn echt geen zorgen om te maken.
    Fijne zwangerschap gewenst.

10. Woelmuisje

Woelmuisje Actief lid

12 dec 2012
    386
    0
    16
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd!
    Ik ben ook niet misselijk geweest, alleen op een gegeven moment erg moe tot een week of 12.
    Wees maar blij, het schijnt echt geen pretje te zijn dat misselijk zijn.

11. Disneyfan

Disneyfan Fanatiek lid

14 okt 2013
    1.036
    158
    63
    Gefeliciteerd! bij mij kwam het pas bij 7 a 8 weken ik zei ook eerst ik wil misselijk zijn dan heb ik tenmiste bevestiging.. dat neem ik allemaal terug ik ben nog steeds misselijk ;)

12. Hooverphonic

Hooverphonic Fanatiek lid

30 sep 2013
    2.234
    0
    0
    Gefeliciteerd!

Mijn misselijkheid begon pas bij 6 weken, dus wat niet is ;)

Als het niet komt, fijn juist. Misselijkheid slaat je behoorlijk lam, dus liever niet hoor.

13. Koekepeertje

Koekepeertje Actief lid

18 nov 2013
    128
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank jullie wel meiden!
    Haha, misschien verlang ik hier idd over een paar weken wel naar terug haha.
    Bijzonder dat het zo verschillend kan zijn! Heb 's morgens alleen wel wat moeite om mijn brood weg te krijgen/ en soms tussen de middag ook.
    Soep en crackers daarentegen vind ik heerlijk!
    Fijn dat het dus niet altijd 'mis' is als je deze klachten niet hebt, toch wel een beetje een geruststelling.
    We zien idd graag een kloppend hartje (maandag gaan we voor 3 weken met vakantie naar Florida) dus dan na die tijd maar want het kan best stress geven denk ik als je het hartje (nog) niet ziet.
    Dank allen!

Jullie ook allemaal gefeliciteerd! Ik vind het zo bijzonder om zwanger te zijn!

14. Koekepeertje

Koekepeertje Actief lid

18 nov 2013
    128
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jij ook gefeliciteerd! Wat leuk, wij gaan bijna gelijk op! Jij hebt 13 januari je echo zie ik. Spannend zeg! Heel veel succes!
    Wij komen 29 januari pas terug van vakantie dus hopelijk kunnen we die week meteen terecht.
    Heb jij het al aan mensen verteld? Wij met Kerst aan onze ouders en komende vrijdag wil ik het delen met mijn twee beste vriendinnen maar verder houden we het nog even geheim.
    Benieuwd hoe anderen dit doen. Knap als je het zo lang voor je kunt houden! Ben blij dat ik drie weken met vakantie ben, kan ik me drie weken niet verspreken haha!

15. Fran88

Fran88 Actief lid

2 nov 2013
    118
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier ook geen misselijkheid en had daar ook weleens mn twijfels over. Tot de 12 weken, toen begon t opeens haha. In vlagen hoor, mag niet klagen. Nu eigenlijk alleen alsk iets moet eten. Maar hier al meerdere mooie echo's gehad hoor!

Geniet van de vakantie, hopelijk blijven de kwaaltjes nog even uit ;)

16. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Gefeliciteerd met je zwangerschap!
    Ik had precies hetzelfde als jij, de eerste weken geen misselijkheid, emotioneel stabiel en ik had zelfs voortdurend menstruatiekrampen, dus ik kon me niet voorstellen dat de zwangerschap zou doorzetten.
    Van week 8 tot week 12 ben ik erg depri geweest, huilbuien, dwanggedachten en stemmingswisselingen. Misselijkheid begon heel lichtjes in week 9, dacht er goed mee weg te komen. Maar in week 12 begon het erger te worden, iedere ochtend een uur flink misselijk en soms ook overgegeven. Pas in week 18 kon ik echt zeggen dat het minder werd. Nu heb ik alleen nog last van "omhoog komen" tijdens het tanden poetsen 's morgens. Maar qua zwangerschapskwaaltjes was de periode van week 10-15 voor mij het zwaarst...

Maar iedereen is uiteindelijk anders, ik ken genoeg mensen die 40wk lang nergens last van hebben gehad!

17. Minime3

Minime3 Bekend lid

13 okt 2013
    674
    133
    43
    Ik ben nooit misselijk geweest, dit is nr 3. Voelde me in het begin alleen elke dag een beetje slap en grieperig. Maar geen opvallende kwaaltjes. Dus zo kan het ook;) wees er maar blij mee, het kan veel erger;) oja, gefeliciteerd natuurlijk!!!:D

18. Yuni

Yuni Actief lid

28 dec 2008
    170
    0
    0
    Ik heb bij mijn eerste zwangerschap totaal niet, nooit, never, misselijk geweest. Voelde werkelijk niks, alleen beetje vermoeid. Ik hoopte er ook telkens op zodat ik me écht zwanger zou voelen, maar het kwam nooit.

Nu zwanger van tweede en helaas deze keer wel goed misselijk. Geloof me, niet misselijk zijn is zoooooveel leuker, gewoon van genieten, komt allemaal goed!

19. Pip89

Pip89 Actief lid

4 apr 2012
    155
    0
    16
    Hey,

Van harte gefeliciteerd!! Wat fijn dat je je zo goed voelt! Geniet er van zolang het duurt. Kan zomaar dat jij helemaal niet misselijk wordt en helemaal niet emotioneel, haha! Misselijkheid is geen pretje nee, dus geniet er lekker van. Niets om je zorgen over te maken;)

Emotioneel instabiel ben ik trouwens (nog) nooit geweest. Af en toe een huilbui/dipdag, maar dat had ik voor de zwangerschap ook al:p

20. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Meis, ik werd pas rond week 6 ziek zwak en misselijk. Bij jongste zoontje nooit hoeven spugen en nu heb ik echt heel veel overgegeven. Rond jouw termijn was ik ook ongerust dat ik nog nergens last van had ;)

En...je hoeft niet misselijk te zijn :)

Deel Deze Pagina