Hoi, ik heb even een vraagje of iemand mij even advies kan geven. Onze kat liep een paar dagen geleden een beetje raar, maar ik dacht dat het niks was. Vandaag loopt hij opeens heel mank het een voorpootje opgetrokken. Dus ik ging meteen kijken wat het was. Volgens mij is het geen kneuzing ofzo, want als ik aan zijn 'beentje' voel doet het geen pijn. Maar aan de onderkant van zijn poot zie ik wel 3 kleine wondjes (in zijn kussentjes onder zijn pootje), het lijken sneetjes van glas ofzo. Als ik daaraan kom begint ie hevig te schreeuwen en te grommen. Er zit geen glas in maar wel viezigheid, zand of modder ofzo. Ik heb het schoongemaakt met met zout water (heb geen flauw idee waarmee anders). Maar nu vraag ik me af of ik niet naar de dierenarts moet. Komt er geen infectie nu? het ziet er niet rood of geirriteerd uit, maar ik zie wel dat hij pijn heeft als hij erop staat. Of heeft iemand tips hoe ik het zelf nog kan behandelen? Wat nu?
Ik zou toch even naar de dierenarts gaan. Die kan het goed bekijken en eventueel ontsmetten of misschien pijnstilling geven.
Ja, zou ook naar een dierenarts gaan. Katten lopen niet gauw mank, en als dit al een paar dagen duurt, dan heeft ze/hij er echt wel last van
Ook ik zou even met de kat naar de dierenarts gaan. Dan kan hij / zij er in elk geval er even naar kijken, voor het geval het nog erger wordt of wel gaat ontsteken.
Naar de dierenarts gaan. Toevallig hadden wij hier vorige week ook een manke kat, en die bleek een ontstoken teen te hebben (en een nagel die eruit is, auw!). Hij heeft een antibiotica spuit en beetje pijnstilling gehad en een antibiotica kuur van een week. Maar na een paar dagen is hij alweer het mannetje geworden.
Zijn de nageltjes ook wat afgesleten en rauw (gesplitst)? Een van mijn poezen had dat namelijk 2 jaar geleden en ze was ook wat mank. Bleek ze aangereden te zijn geweest.
Ik heb net de dierenarts gebeld. Zegt ie: Nou, kijk het maar aan tot maandag. Als de kat niet meer eet of suf is dan moet je maar eerder langskomen Vind het wel sneu voor hem dat ie pijn heeft. Nouja dan maar wachten tot maandag.
meestal herstellen katten heel snel zelf van wondjes en dergelijke. Over het algemeen houden ze zelf hun pootjes heel goed schoon. Ik heb zelf twee katers die zichzelf nog wel eens openhalen aan struiken en bomen (en elkaar ) en meestal zijn hun wondjes snel genezen. Snap wel dat de dierenarts zegt nog even af te wachten. Succes!
Als het je lukt zou ik zijn pootje in een badje met lauwwater en groene biotex, dit gaat hij niet fijn vinden maar haalt wel alle viezigheid eruit, verder zou ik proberen om een sokje oid om te doen die hij hopelijk laat zitten zodat hij er niet steeds aan blijft likken. En als je het echt niet vertrouwd gewoon een afspraak bij de DA eisen hoor!
hai there, wat vervelend voor je kat maar ik ben DA assistente en zou wrs het zelfde zeggen als je DA die je gesproken hebt, zou idd wel proberen te weken in biotex groen en niet meer met zout water dat bijt veel te veel! als het goed droog is kun je er evt. wat calendula of vaseline op smeren. zijn de kussentjes kapot? dat doet nml heel zeer en daarom reageert wrs ie zo. mocht je het niet vertrouwen kun je altijd maandag morgen gaan mits hij blijft eten! heel belangrijk: houd hem binnen! nog veel belangrijker.... GEEN PARACETAMOL GEVEN! je wil niet weten hoeveel katten wij per jaar krijgen met een vergiftiging hiervan! laat je het nog even weten?
De kussentjes zijn inderdaag kapot en een beetje uitgedroogd. Zal er idd vaseline op doen. Ik weet niet wat Biotex groen is heb het dus waarschijnlijk ook niet in huis. Enne was ik ook NIET van plan, paracetamol geven Maar bedankt voor de reacties!
ik zou het anders even schoonmaken met dettol. even verdunnen met en water. en met vaseline of uierzalf insmeren.
dit heeft mijn kat pas geleden ook gehad .....het bleek een ontsteking te zijn ...hij had een klein wondje dat is gaan ontsteken ...hij heeft toen een prik en pillejtes gehad en toen was het zo over.....hij kreeg speciale ontstekingsremmer die ook pijnstillend waren ...succes !
ga niet zelf dokterren, maar vraag advies aan mensen die weten waar ze het over hebben. zoals hierboven door een da assistente. of bel je eigen dierenarts. succes