Kat met buikpijn oid?

Discussie in 'De lounge' gestart door Vero0504, 8 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.006
    113
    Iemand ervaring met een kat (ex kater) die buikpijn heeft? Het is een buitenkat, bij met vaccinaties.

Zitten hier een beetje in een dubio, hij trekt zich terug, ipv bovenop mij of languit op de bank zit hij verstopt op de eetstoel.

Mn man tilde hem op om hem naar beneden te brengen, toen ging hij mauwen wat hij normaliter niet doet. We mogen ook niet aan zn buik komen, hij schermt het af.

Gek genoeg, hij eet wel. Maar hij zit dan wel opgevouwen zowat en zn staart ligt in een krul langs hem maar gespannen van de vloer af.

Zijn normale gedrag is super bourgondier, allermans vriend. Komt er altijd bij, lekker lomp bovenop je zitten met zn bijna 10kg. Hij had Garfield kunnen heten als ware.

Hij heeft pijn, zoals we hem inschatten, maar of t een tripje dierenarts is? Geen idee.

2. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Als een kat pijn aangeeft, zou ik altijd naar de dierenarts gaan. Meeste katten geven namelijk heel slecht pijn aan, het wegkruipen is ook een slecht teken.

Jessi79 vindt dit leuk.
  3. Aszz

Aszz Niet meer actief

Als een kat laat zien dat ‘ie pijn heeft, dan is het serieus.
    Fijn dat ‘ie nog eet! Maar zou echt zsm naar de dierenarts gaan.

4. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.043
    16.551
    113
    Zsm naar de dierenarts, katten laten niet snel zien dat ze pijn hebben.

5. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.511
    13.799
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Ik zou zéker de DA bellen nu meteen. Kans is dat je vanavond nog heen moet, maar voor hetzelfde geld zegt de DA wel 'tot morgenochtend'.

Het kan best eens een blaasprobleem zijn denk ik zo...

6. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.813
    4.057
    113
    Zoals hiervoor gezegd gelijk bellen. Een kat laat pas heel laat pijn zien. Dus als je het ziet is het vaak iets ergs.

7. Soturi

Soturi Fanatiek lid

24 sep 2016
    3.622
    3.551
    113
    Vrouw
    Bellen!

Afgelopen zomer had onze kat (die alles normaal best vindt) ook enorm pijn. Mochten niet aan zijn buik komen, blazen en doen en alles. Ook hij at nog wel. Toch de dierenarts gebeld, juist omdat hij al begon met mopperen als je bij wijze van al naar hem keek. Ook hij at nog gewoon.

Hij bleek dus een darminvaginatie te hebben. Hij heeft een kijkoperatie gehad waar dat verholpen is.

8. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.330
    10.295
    113
    Ik zou ook naar de dierenarts gaan. Een kat laat nauwelijks zien wanneer hij pijn heeft. Zelfs onze kat met vip liet het nauwelijks zien. Het is dat je het zelf kon zien

9. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.006
    113
    Hij zit bij de dierenarts. Hopelijk valt t mee, niks voor hem. Tis de straatvechter van de wijk, veel bravours. Echt t mannetje. Thuis maakt hij ook de dienst uit, de oudste wordt gewoon de hoek in gemept als hij daar toevallig zin in heeft.

Nu probeerde hij die oudste vooral te ontwijken en dook op de stoel als die er aan gelopen kwam om zich ver weg te verstoppen, oftewel teken van zwakte. Dat was de druppel. Nog geen update maar maak me wel zorgen.

Om in t bakkie te komen had hij nog genoeg energie voor een zware strijdt...de vinken. Handdoek om m heen, voorpootjes vast met tegelijk die handdoek vasthoudend zodat hij niet veel ruimte over had om te wurmen. Enige methode dat het ons tot dusver lukt met een Main Coon transporter en dan mn man die die bak tegen houd...En nog sta ik onder de nagels van m. Elke keer weer dat gedoe, je moet ook niet in je eentje voor moeten staan of een bloedspoed, dat lukt je nooit.

10. Chechi

Chechi Niet meer actief

Pijn bij een kat moet je serieus nemen, want ze laten nauwelijks pijn zien. Pas als het echt echt serieus is. Goed dat je de dierenarts hebt gebeld.

Onze kat bleek bij buikpijn een blaassteen te hebben die zo groot was als zijn blaas. Het kan nog erger zijn: namelijk dat een steentje in zijn plasbuis terecht komt en dan gaat een kater dood binnen een paar uur. Katten met buikpijn zijn dus belangrijk om direct acuut mee naar de dierenarts te gaan..

Jessi79 vindt dit leuk.
  11. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.328
    681
    113
    Utrecht
    Hoe is het nu? Weet je al meer?

12. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Hopelijk wordt de oorzaak snel gevonden en kan het goed verholpen worden. Beterschap met je kat.

13. Hopelijk valt het mee, sterkte!

14. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Goed dat hij bij de arts is. Wij zijn een paar maanden geleden onze kater verloren letterlijk tussen opstaan 's morgens (kat lusteloos en pijn bij aanraken buik) en 12 uur' s middags (onderweg naar de DA overleden) . Hopelijk heeft jullie kat door jullie snelle optreden een goede kans. Ik duim voor jullie. Sterkte!

15. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    Goed dat je man heen is gegaan met de kat!

Ik dacht ook gelijk, heen! Want een kat geeft vrijwel (nooit) pijn aan.

16. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.006
    113
    Bij de dierenarts gaf meneer geen krimp...niet piepen niet grommen, niet blazen niet mauwen mocht overal aankomen. Zie, het zijn echt net kinderen soms...o_O

Vanuit onze beschrijving was het wel symptomen van pijn en een verdenking van blaasontsteking echter was de complete baas leeg, daar valt dus niks uit op te maken nu. Dus dat moeten we even in de gaten houden. (plasjes overal bijv) Meneer mag dus niet naar buiten morgen. Geen koorts, oogt helder en alert, ook heldere ogen.

Voor zijn eigen comfort heeft ie een shot metacam gekregen. Hij eet nog steeds maar ligt in elk geval weer lekker op de bank ipv in een hoekje verstopt, gaat so nu en dan een hapje eten en komt dan weer terug, dus hij voelt zich nu in elk geval wat beter, kijken wat de dag brengt als die shot uitgewerkt is. Beessie met pijn is ook zielig, mja was een dure verdoving...De spuit zelf was maar 17, totaal met consult was 150,- :|.

Mja, voor t zelfde geld is t wel bloedspoed als leek is dat geen doen en voor dat geld ga ik mn dochter niet uitleggen waarom dr maatje niet meer adem haalt...:eek:

17. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.330
    10.295
    113
    Goed dat je bent gegaan! Je Zou je anders vreselijk schuldig voelen. Een klap geld maar goed je hebt nog steeds je maatje.

Moet je nog proberen urine op te vangen?

Beterschap!

18. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.824
    8.477
    113
    Vrouw
    Mijn kat heeft iets vergelijkbaars gehad enkele maanden geleden. Hij at nog wel maar had duidelijk pijn en wij dachten dat hij weer last van zijn nieren/blaas had (hij is bekend met blaasgruis) maar toen de dierenarts zijn buik onderzocht waren er geen bijzonderheden. Verder lichamelijk onderzoek liet zien dat hij rugpijn had, waarschijnlijk veroorzaakt door over schuttingen springen etc, we waren net verhuisd en hij was buiten zijn niet gewend, dus waarschijnlijk heeft ie zich verrekt ofzo. Novacam mee naar huis gekregen en hij klaarde er helemaal van op. Mogelijk heeft ie artrose in zijn rug en was dit de druppel en soms merken we nog steeds dat ie pijn heeft dus dan krijgt ie weer een shotje.. maar naar buiten gaan zit er voor hem niet in ;)

19. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.006
    113
    Nee we moeten hem alleen monitoren, hij lag vanmiddag languit naast met te tukken met alle poten uitgestrekt als een groot vloerkleed op zn rug. Dat is normaal gedrag voor hem, maar nog wel onder invloed van die pijnstiller. Heb m nog niet op de bak gezien, ze kunnen t lang ophouden maar een keer zal ie toch moeten. Wil even weten of dat goed gaat en daarna mag hij van mij naar buiten.

De oudste heeft atrose in zn pootjes sinds hij 5 was, kan ook niet springen over t traphekje. Maar die weet de babyfoon te gebruiken (mauwen kan die ook niet, alleen purren). Traphekje blijft hier nog wel ff staan, naast dochter dr slaapkamerdeur zit gelijk de trap 1 slaperige misstap en ze ligt beneden. Al krijgt die een ontstoken kies dan is het einde oefening, roesje overleeft hij niet met zn hart.

Deel Deze Pagina