hai nog een vraagje, wij hebben een katje met chronische niesziekte er is niks meer aan te doen hebben al vanalles geprobeerd. het kan verder geen kwaad gewoon maar de dierenarts zei toen wel als je een kleintje hebt. heeft iemand hier als eens van gehoord? ook heb ik katje met af en toe en aanval van schimmel zou dit ook kwaad kunnen? ga het zowiezo nog eens nazoeken en vragen maar miss dat iemand het hier weet.
wij hebben hier een kat met chroniche niesziekte (komt vaak weer in volle hevigheid terug na bezoekje van andere katten of pension of zoiets) Ik he het nog nooit gechecked eigenlijk maar is alles goed hihi ik heb er nog nooit bij stilgestaan... Schimmel kan ik me nog voorstellen misschien maar heb dat niet nagevraagd ofzo dus geen verstand van.. Ik vang regelmatig zieke dieren op en sta er nooit bij stil dat die ziektes van invloed kunnen zijn. Alleen toxoplasmose en die konijnenziekte pas ik erg mee op en mag ik niet meer sinds mijn eerste zwangerschap van mijn man haha
Onze kat heeft ook lichtelijk last van chronische niesziekte maar ik heb nog nooit gehoord dat dat gevaarlijk is voor kleine kids. Het is NIET besmettelijk voor mensen....kleine kids zijn toch ook mensen?
niesziekte kan geen kwaad, wij, dus ook kids zijn er niet gevoelig voor. Met schimmel zou ik wel uitkijken, want dat kunnen we wel krijgen. Toen ik nog kittens opving heb ik een schimmeluitbraak gehad en kreeg ik zelf ook een flinke plek. Je zou uit voorzorg een vlooienmiddel op basis van lufenuron kunnen geven. Dat bestrijd schimmel heel goed, ik zou dan alleen de dosis weer even op moeten zoeken, want je moet dan flink wat meer geven. Hier was ik in ieder geval voorgoed van de schimmel af.
Een van mijn katten had ook niesziekte; dat beessie proestte heel de boel onder en had altijd korstjes en een snottebel. Ik dacht dat mensen er niet ziek van kunnen worden, maar niesziekte komt van de chlamydia-stam en kleine kinderen zijn natuurlijk wel erg vatbaar; dus niet de katten in de kinderkamer laten en nog wat vaker je handen wassen dan maar! Mijn kat is er met ab wel vanaf gekomen trouwens.
ok dsu er zijn er wel meer die het hebben pff dacht al dat die van ons de enige was. ze heeft echt konstant snottebellen en niest echt alles onder moet regelmatig achter dr aan met een doekje om alle snot weg te halen. soms tot bloedens toe. onze dierenarts hier die zei dus dat dit voor een baby wel kwaad kon hoe en wat weet ik niet meer is allang geleden. en die schimmel kun je dus ook met vlooienspul doen nou als je dat voor me op zou willen zoeken graag. ze heeft al drie of 4 keer behandeling gehad met soort vleoibaar spul dan is het tijdje weg en komt het weer. nu konden we dr enten ertegen maar is dan ook weer elk jaar 80 euro en niet garantie dat deze schimmel daartussen zit. ze heeft het ook niet konstant maar met vlagen. nu begitn dr kont ook weer kale plekken te vertonen dus zou ze wel weer aanval hebben. zo lastig.
Het is echt beter om je kat jaarlijks te enten hoor! Mij katten die ik vanaf de geboorte heb en altijd geent zijn, zijn nooit ziek, mijn opvangers hebben altijd wat! Zo hevig snotteren en zeker met bloed is echt niet goed hoor! Dus eerst antibiotica en dan laten enten. Voor je baby wil je toch ook het allerbeste en die kost wel heel wat meer per jaar!
hihi ent ze echt wel hoor. alleen is dus die schimmel extra erbovenop en geeft geen garnatie dat deze erbij zit. en die met snot die heb ik zo gevonden op straat als kitten. ben dr meteen mee bezig geweest met vanalles. de dierenarts heeft echt vanalles geprobeerd en nog geef ik dr extra vitamine ed. maar werkt allemaal niet. ze kan ook niet gesterilliseerd worden omdat ze een narcose niet zou overleven. het zou namelijk ook nog met een of andere operstie kunnen maar is geen garantie dat ze die dus overleefd. dus jah dan maar niet. dan blijven we desnotjes wel opvegen.
O, ze is al geent. Heeft ze ook al eens ab gehad? Dan rest er niks anders dan de babykamer kat-vrij te houden en heel goed je handen te wassen!
wij enten onze opvanger ook elk jaar en bij een herbeleving van de niesziekte meteen AB kuur ertegenaan en daarmee is het goed onder controle te houden en eigenlijk nergens last van, maar bv brengen naar een pension moet ie altijd apart van andere katten en dan nog word ie vaak ziek) Als ze zo hevig snotteren, bloeden en korsten enzo ius dat duidelijk een actief virus wat onder controle gehouden zou moeten worden lijkt me..
het is dus ook niet met vlagen hoor maar konstant. tis dus wat minder door de vitaminen die ik dr geef. heb het eens getest en als ze dus op zijn is het merkbaar meer al is het niet veel. hebben dus idd vanalles geprobeerd. heb dr zo gevonden als kitten dus op straat met ogen en alles dicht meteen mee heengeweest appart van mijn andere katten. en echt vanalles geprobeerd ab vitamine in zeer hoge dosering. een hondenmiddel zelfs. en alles meerdere malen, maar hij wist nu echt niks meer. boven komen ze zowiezo allemaal niet. omdat kattneharen zowiezo gevaarlijk zijn. en jah dan maar wat verzinnen tegen die tijd voor box ed. tis niet anders.
wij hebben om die reden de box nu al staan, nu kan ik mijn kat in alle rust nog leren bij de box weg te blijven en naar boven mag ze nu ook niet meer, nu heb ik nog de tijd om het haar te leren.
Als jij griep hebt en je gaat dan vitamines slikken, wordt je daar ook niet beter van! Een virus moet je gewoon uitzieken! Niesziekte is een virus, maar zo te horen is dit dus een bacteriele infectie die er bovenop is gekomen (net zo als een keelontsteking bovenop het griepvirus) en daar kan dus antibiotica voor gegeven worden! Er zijn meerdere soorten antibiotica en wanneer heb je de laatste kuur gegeven?
nou das alweer tijd trug hoor. heb echt geen idee meer. maar zou je denken dan dat ertoch nog meer tegen gedaan zou kunnen worden? ze heeft al zoveel zwaar spul gehad. en volet zich verder goed heeft dus alleen dr hele leven al een snotneus. groeit ook goed eet goed.
Mijn ouders hebben een kat met chronische niesziekte. Deze kat is afkomstig uit een nestje dat ik bij mijn poes heb gehad. Het hele nestje heeft als ukkie zijnde niesziekte gehad helaas en ze zijn hier toen meteen voor behandeld. De kat die nu bij mijn ouders woont, daarbij wilde het maar steeds niet weg gaan en hij is dan ook op het randje voor de dood weg gehaald. Nadat de dierenarts (hij heeft daar een aatal dagen aan infuus gelegen) tot 3x toe heeft gevraagd of we niet beter konden stoppen met hem, krabbelde hij er heeel langzaam weer een beetje bovenop. Met speciaal voer uit een spuitje, weken met kruikjes en ander spul in de weer geweest te zijn, bleek dat hij het toch ging redden en kwam ie weer aan in gewicht. Gevolg was wel dat de ziekte chronisch is gebleven bij hem. Hij is dan ook standaard verkouden, heeft traanoogjes en zo gauw er ook maar een klein virusje in de buurt is, dan krijgt hij het. Echt zwak qua gezondheid dus. Maar er is helaas niets aan te doen. Hij kan wel behandeld worden als hij iets onder de leden krijgt (virus), maar die chronische verkoudheid, traanoogjes, snotneusjes, blijft hij gewoon zn leven lang houden. Ik denk dat TS net zo'n soort geval heeft en dan is er gewoon heel weinig aan te doen, behalve in de gaten houden als hij echt weer een virus er bovenop te pakken heeft.
Ik ken het ook wel, de "chronische" niesziekte, maar echt dikke snottebellen met bloed, duiden miz toch echt op een actief virus/bacteriele infectie!
Misschien een tip voor sommige dames die vermelden dat de niesziekte terug komt als ze in het pension zijn geweest. Daar is een (nieuwe) extra enting voor die dat voorkomt. Werkt heel goed.
Ja, een dure neusenting, dat is een andere enting idd, maar geen garantie dat ze geen niesziekte oplopen in het pension helaas....
Ik heb het even nagezocht van de lufenuron, want het merk waar het eerst in zat is overgenomen. Tegenwoordig wordt flea-fence hiervoor gebruikt, dat zijn pipetjes die je gewoon in de nek leeg spuit. Even op de verpakking kijken voor de hoeveelheid, want ik weet niet hoe zwaar je kat is tenslotte en dan iedere 2 weken herhalen tot alle sporen van schimmel verdwenen zijn. Daarna volgens gebruiksaanwijzing blijven gebruiken. Ennuh nog een tipje voor de chronische niesziekte, want ik heb ook een chronisch gevalletje. Als het gesnotter weer toeneemt de poes nisykind van vsm geven. Mijn dierenarts kwam hier mee aan toen bleek dat mijn snottebel niet goed meer op de antibiotica reageerde. Gewoon de dosis voor baby's aanhouden en poeslief knapt dan weer aardig op na een weekje.