ok dat klinkt goed dat van dat vlooien spul zou er eens naar op zoek kun je dat bij dierenarts of speciaalzaak krijgen dan? aangezien ik in dld woon en hier is zulk spul dus alleen bij arts verkrijgbaar. dinky, dat klinkt idd redelijk hetzelfde. en ze heeft dat bloed ook echtn iet altijd hoor alleen als ze echt heel lang heel veel snot niest dan wil er wel eens wat uitkomen maar ecyt niet altijd. smorgens is het ook altijd het ergst na het slapen. heb niet het idee dat ze vaak verkoudheidjes oid overheen heeft ze eet altijd goed en is verder helemaal gezond (en momenteel ook erg krols dus zit al week binnen hihi arm beestje) ziet er goed uit behalve dus dat snot. dat van nysikind zou ik ook eens proberen al is het erg lastig bij dr om wat te doen bi jdr hoofd maar is te proberen is namelijk niet echt een knuffel kat. nu ze krols is wat meer maar anders komt ze wel bij je liggen maar na paar aaitjes dan grijpt ze je alweer hihi tis een appart geval.
op internet kun je het als het goed is ook bestellen. Type maar eens flea fence in op google en gegarandeerd dat je wat vind.
hihi had ik idd al gedaan. maar kan niet vinden dat het tegen schimmel helpt of heb je dat zelf uit gevonden?
Nee dit heb ik ook weer van mijn dierenarts. Officieel is het dus een vlooienmiddel, maar de stof lufenuron is ook ter bestrijding van schimmel en wordt al jaren gebruikt in andere sectoren. Lees dit maar, dit komt van een dierenarts: Program bestaat dus niet meer en is overgenomen, maar hier heeft het toendertijd heel goed geholpen in de opvang. En het is betaalbaar, want ik moest meteen 18 kittens behandelen, dus ik was hier heeeeel blij mee. De dosering is hier anders omschreven, bij flea fence dus om de 2 weken.
ok super ga eeens kijken waar ik dat het beste kan bestellen en miss heeft mijn dierenarts het ook wel. moet toch volgende week met de honden voor enting kan ik meteen eens informeren. thanks
Het is maar goed dat het geen knuffelkat is dan, want het is me toch een berg chemicalien dat je op je kat smeert! Moet je die bijsluiters eens lezen! Helemaal nu je zwager bent, zou ik daar mee oppassen! Ik ben wel knuffelig met mijn katten (de inhoud van zo'n pipet blijft toch nog tijden aanwezig op de vacht/huid) en ik hou het dus bij natuurlijke teatree-olie (ev. verdund), da's ook nog eens veel beter voor een kat die geen weerstand heeft! Ik zou echt met je beestje naar de dierenarts gaan, misschien is het wel geen schimmel, maar mijt of exceem, maar dat kunnen ze alleen vaststellen door een huidafkrabsel te nemen en onder de microscoop te leggen. Kan je meteen nog eens naar dat gesnotter laten kijken. Zelf dokteren bij een al zieke kat vind ik geen goed plan!
gaat over twee verschillende katten hoor. de een heeft dus een paar keer per jaar schimmel. behandle ik haar dus steeds voor maar denk dat ze ergens een vriendje ofzo heeft die het heeft want komt er steeds mee trug. en moet dus altijd alles goed ontsmetten waar ze ligt. de ander heeft dus dat snot. al heeft ze nu ze krols is barre weinig er last van denk dat ze anders ademt nu ofzo.
Oh, gaat het om twee verschillende. Komt die kat die niet geholpen is ook buiten? En nog een tip: VSM heeft en heel goede homeopathische dierenlijn!
God, ik dacht echt dat ik de enige was met zo'n kat! Ik wordt doodziek van zijn gesnotter, grrr. Echt overal vind ik snot, echt overal. Ik blijf poetsen, ben er zo vies van. Het is dat mijn vriend zo gek van die kat is, maar wat dat betreft mag die kat wel weg van me! Klinkt hard, maar vind het echt smerig! Maar ja, het is wel een lief beest hoor! Zorg goed voor hem en haal hem natuurlijk ook aan, maar was dan wel mijn handen! Hij mag sowieso al niet op de a.s. kinderkamer komen en onze andere kat natuurlijk ook niet! Verder doe ik ze niet om een baby weg, moet gewoon zorgen dat de boel lekker schoongehouden wordt!
Same here, ik heb er 3. de 3de is een ongelukje zeg ik altijd, die heb ik gevonden op de boerderij van mijn ex toen hij 4 weekjes was, zo ziek als een hond ^^.. ik dacht toen ik met hem naar de dierenarts ging dat ze hem zouden laten inslapen, gelukkig niet, hij doet het goed, is niet veel gegroeid heeft energie voor 3 en is notabene ook nog een kortharige siamees met van die oh zo lieve waterige blauwe oogjes door zijn verkoudheid... En nee zal ze nooit en te nimmer weg doen voor een beeb, er is altijd wel een oplossing voor te vinden.. En ja als je een kat aanschaft weet je gewoon dat je meer zult moeten poetsen