Hoi meiden, Wij willen graag in een deel van de tuin kunstgras leggen. We hebben nu gewoon gras, maar kunnen elk jaar nieuw gras leggen vanwege slechte afwatering en een hele actieve hond. Nu ben ik het zat en wil ik kunstgras. Maar vriendlief twijfelt, hij vind het vrij duur en vraagt zich af hoe het eruit ziet en of het wel lang meegaat. Wat zijn jullie ervaringen met kunstgras? Waar hebben jullie het gekocht, blijft het mooi, kun je er een beetje lekker op liggen? Alvast bedankt voor jullie reacties!
Wij hebben (als test) een klein stukje kunstgras. Ook om te kijken of het wat is, zal effe een fotootje plaatsen. Bekijk bijlage 227058 We hebben het gekocht bij de boerenbond als ik het me goed herinner. Wij zijn wel gegaan voor de wat duurdere categorie omdat die er niet zo plastic uitziet. Ik zal morgen aan mijn vriend (die is net naar bed) vragen hoeveel het ook alweer heeft gekost want dat ben ik even kwijt In de zon wordt het wel een beetje warm, maar ik vind het er best mooi uitzien en je hebt er verder geen omkijken naar. Perfect voor ons, want wij zijn geen tuiniers Dit jaar gaan we nog wat meer leggen, ook omdat het wel handig is voor onze dochter om op te spelen. De reden dat wij voor kunstgras zijn gegaan is ook omdat onze tuin sierbestrating heeft en alles in ronde vormen is gelegd. Op de plaats waar nu het gras ligt was eerst een perkje omgeven door kleine hegjes met daarin kleine rozenstruikjes. Dit was aangelegd door de vorige bewoners, maar vonden wij zonde van de ruimte in de tuin (en vond ik erg truttig). We hebben het perkje weggegaald en gras gelegd omdat tegels een heel gedoe had geweest om goed en mooi bij te snijden in die ronde vormen.
Bedankt voor je reactie! Ziet er mooi uit zeg! Ik heb al wat staaltjes hier liggen, maar het is best prijzig. Mijn vriend gooit het liefst grind in de tuin. Maar dan wordt de tuin zo sober met alleen maar grijs. Door het gras ziet het er vrolijk uit. En ik vind het heerlijk om op te liggen, en de hond ook! Zal eens op de boerenbont site kijken. Maar hoor graag hoe duur het was!
Mijn schoonouders hebben een stukje liggen. Niet de goedkoopste versie maar wel één van de goedkopere. Ik persoonlijk vind dat van hen er spuuglelijk uitzien. Het ligt naar één kant, voelt niet prettig aan en alle troep uit de bomen e.d. blijft er op liggen. Denk wel als je een duurdere neemt en in de buurt niet teveel boompjes, struikjes, etc. hebt het best wel mooi kan zijn. Maar als ik het zou doen zou ik zeker een soort uitkiezen dat er natuurlijk uitziet. De foto van GaiaGaia oogt alweer heel anders dan het aanblik bij m'n schoonouders in de tuin....
Ja dat is inderdaad ook de overweging die we maken. Het moet er dan wel goed uitzien en het moet fatsoenlijk liggen. Voor mij en voor de hond. Dan gaat het waarschijnlijk toch veel geld kosten. Er staat bijna geen groen omheen, dus dat zal wel geen problemen opleveren.
wat ik me afvraag, is het goed schoon te houden? heb er ook over zitten denken voor in de buitenbox van de kinderen. Is nu gewoon ijzer maar dat word erg warm als de zon er op staat. Maar met het laden en lossen moet het wel goed schoon te spuiten zijn
Wij zijn er ook over na aan het denken.. Scheeld een hoop werk niet elk zoveel jaar opnieuw zaaien omdat er veel zoveel onkruid tussen zit.. En het is volgens mij ook goed schoon te houden je kan er zo met de tuinslang opspuiten.
In 1 woord? TOP, ben heel blij dat wij het 5 jaar geleden hebben laten leggen! en t ziet er nog p'sies hetzelfde uit als toen wij het kochten. Was ook de duurdere variant (weet niet meer waar gekocht toen) gras is hier zo'n 5 bij 4 en wij betaalden er toen volgens mij iets van bijna 800 euro voor.
wij hebben hier (nieuwbouw) meteen gekozen voor kunst (hooikoorts man). Moet zeggen, kostte niet zo heel veel (zwart laten leggen plus inkoop door hem) Ongeveer 300 euro voor een behoorlijk groot stuk tuin 7 bij 4 (inclusief loon) Voordelen.. niet maaien geen onkruid ziet er altijd goed uit weinig onderhoud nadelen.... het word gloeiend heet in de zon! moet het regelmatig stofzuigen...jaja om de rotzooi (blaadjes enz van de buren) weg te halen en het stiefzand van de zandbak enz...maar ja doe je binnen ook! Dochter is erop gevallen..had snijwondjes op haar gezicht gekregen... maar je kunt er wel heerlijk op spelen en liggen! lekker zacht hahaha, en geen kriebel gras... zal eens kijken voor een fototje... zou zelf niet anders meer willen! top aanschaffing hoor. ondanks de snijwondjes...is maar 1 keer voor gekomen en geloof dat je zelfs iets ervoor kunt kopen dat dat niet meer voorkomt..soort van rubberkorrels....
Ik kom nog terug op de prijs hoor (vanavond), het was niet echt goedkoop, dat weet ik wel. Wat betreft de troep van de bomen enzo...tja, dat heb je met echt gras ook. Even een bezempje er overheen en het is weg. Er ligt zand onder en dat moet je echt wel goed egaal (waterpas) leggen want anders ziet het er niet zo mooi uit (krijg je bobbels enzo). Wij hebben speciaal voor de wat kortere variant, met wat gelige stukjes erdoorheen gekozen. Echt gras is ook niet altijd helemaal supergroen en er zitten altijd wel wat dode stukjes tussen. Ik zal even van dichtbij een fotootje maken (loop dus nu naar buiten ) Bekijk bijlage 227144 Oke, ik moet dus eigenlijk even bezemen Maar ziet er toch mooi uit? Oh ja...als je voor wat goedkoper kunstgras gaat moet je er ook nog een ondertapijt onder leggen zodat het onkruid er niet doorheen komt. Bij de duurdere zit het kunstgras zo dicht op elkaar op de mat dat er eigenlijk geen onkruid doorheen kan en je dus ook niet zo'n ondertapijt hoeft aan te schaffen en het direct op het zand kan neerleggen.
hihi, ja we hadden 3 jonkies! helaas is de 3de 2 maanden terug overleden zonder reden... de 1e al na 1,5 week en de 2de na 1 jaar...hartaanval zei de dierenarts (was erfelijk en waarschijnlijk inteeld....want mams is gezond) konijn gevonden en 3 dagen later kregen we kadootjes erbij
bij ons wel...maar wij hebben hier pal de zon op het zuiden in de tuin hele dag door.... parasol doet wonderen, tuinslang ook...alleen dan is het weer nat hihi ach kleine meis heeft er al bijna 4 jaar op gespeeld nu...en heb nog geen klachten gehoord van mama heet! ze loopt er gewoon overheen...dus misschien heeft ze rubber onder haar voetzolen.... trouwens onze tegels zijn ook te heet om op te lopen dan...dus heb hier overal kleden en parasols staan...
Wij hebben sinds 2 jaar een groot stuk kunstgras in onze tuin. Het bevalt ons prima! De kinderen kunnen er heerlijk op spelen, het is makkelijk in onderhoud (af en toe een keer met de tuinslang erop) en je tuin ziet er altijd mooi groen uit. Je kunt er een zwembadje op zetten zonder dat je een bruine plek in je gras overhoudt enz. Geweldig spul. Hier ziet het er na 2 jaar nog precies hetzelfde uit als toen we het kochten. Er zit ook 15 jaar uv garantie op geloof ik, dus als het goed is blijft het een tijdje mooi. Wij hebben het gekocht via internet, bij kunstgrasvoordeel.nl. Het wordt dan aan huis bezorgd en mijn man heeft het er zelf ingelegd, is niet moeilijk. Ik geloof dat wij rond de 30 euro per vierkante meter hebben betaald. Vooruit, nog een fotootje dan:
Wow, ik vind echt dat het er erg goed uitziet allemaal. Is gewoon net of je een perfect onderhouden grasveld hebt! Ik heb hier wat staaltjes die ook wel erg zacht aanvoelen, zelfs als ik ze over mijn wang wrijf(ja dat heb ik geprobeerd). Die zijn 30 euro per vierkante meter, maar we hebben maar 6 vierkante meter. Nou even vriendlief al deze foto's laten zien en tuinieren maar
Wij hebben sinds 2006 kunstgras. Super spul en wil nooit meer anders. Het wordt trouwens helemaal niet heet. En we hebben het gekocht via MP. Helemaal niet duur en blijft erg mooi. Hier vandaan: Marktplaats.nl > Kunstgras met mosdraadje nu 13,00 m2 (winkelprijs 43,m2) - Tuin en Terras - Gras en Kunstgras