kat met vlooien

Discussie in 'De lounge' gestart door leeuwen77, 28 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wup

    Wup Fanatiek lid

    23 apr 2007
    4.912
    0
    36
    Oh ja...voor onze hond gebruiken wij altijd Exil...prima spul. Werkt ook goed tegen teken
     
  2. Nikita23

    Nikita23 VIP lid

    31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Wij hadden hetzelfde probleem met onze teck-russel. Iedere maand heb ik hem weer vergiftigd met een pipetje frontline in zijn nek, iedere maand heb ik zijn mand weer gewassen, de bank uitgezogen, het huis ingesprayd (en 24 uur weggebleven, wat een walm) maar steeds na een week alweer de eerste vlo te zien. Overlegd met de dierenarts, en die meldde dat probleem veel vaker tegen te komen. Nu hebben we pipetjes van Stronghold, wat beter opgenomen wordt door de huid omdat het op basis van alcohol is, en WEG VLOOIEN! Geen vlo meer ontdekt! En het spul werkt ook nog tegen meerdere wormsoorten. Zorg er wel voor dat je daarnaast je kat nog gewoon ontwormt.
     
  3. Lucia

    Lucia VIP lid

    6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    Belgiƫ
    Wat is een teck-russel? :oops:
     
  4. Nex

    Nex Fanatiek lid

    5 dec 2006
    1.553
    0
    0
    Gelderland
    Na 2 weken mag je al wel advantage gaan gebruiken maar als je het zeker wil weten kan je even naar de dierenarts bellen (ik ben tenslotte al weer 2 maanden uit de praktijk.)
    Over ontwormen: nu je een kleine hebt is het toch al verstandig om dit 4 keer per jaar te doen, wij raden mensen met kinderen dit altijd aan.

    En teck russel is een kruising tussen een jack russel en een teckel?
     
  5. Maartje06

    Maartje06 Fanatiek lid

    5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    Wij gebruiken het nu al een paar maanden voor onze kat met huidproblemen (daarvoor kreeg ze frontline en daarvoor weer iets anders) en ik ben eigenlijk heel tevreden. Het is dus niet zo dat alle katten er slecht op reageren hoor!
    Ik vind het wel erg stinken, maar de vlooien blijven weg en dat is voor onez kat nu het belangrijkste!
    Voor de duidelijkheid. De huidproblemen van onze kat komen dus NIET door de Promeris! Ze had die problemen al ver voordat we dat gingen gebruiken.
     
  6. hope43

    hope43 Fanatiek lid

    14 jul 2006
    2.255
    0
    0
    ik heb ongeloofelijke mazzel, ik heb 2 katten en ondanks dat ze buiten komen nooit geen vlooien,....

    maar ik had vroeger wel een andere kat en die had , zodra ie naar buiten ging hoppa altijd meteen last, dan bestreed ik dit, maar ja je vloer,..?

    dan zei mijn oma altijd, zet bakjes water met zeepsop neer, (afwasmiddel ofzo) en ja hoor idd, als je de bakjes erna zag,................

    en als ik het betreed, deed ik van die poeder en liet dan lekker mn kat de hele dag buiten, omdat anders alles in je huis eraf springt ;)
     
  7. Marieke1983

    Marieke1983 Niet meer actief

    Ik heb ooit na een vakantie een huis vol vlooien gehad...
    wij hebben de katten een gewoon vlooienbandje omgedaan, en daarna het hele huis gesprayd met vlooienspray, van boven tot onder. kamers dichthouden, na ongeveer een uur kun je gaan luchten. twee keer gedaan n toen waren ze helemaal weg. naar mijn ervaring is dit echt super effectief, en geloof me, we hadden er veel. mijn benen zagen pikzwart van die beesten. :x
     
  8. JoyceD

    JoyceD Fanatiek lid

    6 jan 2006
    2.208
    0
    0
    administratief medewerkster
    Amsterdam
    Meiden , voor de meubels en vloeren heb ik nog wel een hele goed tip !
    Ik haal altijd HGX bij de etos en dat werkt echt fantastisch !
    Heb ooit eens spul bij de gg&gd gehaald en werkte echt heel goed en koste maar 7.50 euro per fles .
    Maar later zag ik dat dat zelfde spul dus ook bij de Etos te koop is voor 6.50 een fles ;)
    Dus dat spul van de etos is het zelfde spul wat de gg&gd gebruikt als je een plaag hebt !
    Ik ben er echt heel erg tevreden mee .
    Wij wonen op een maisonette uit het jaar 1921 en de ruimte tussen de plafond van de buren onder ons en onze vloer is gevuld met riet .
    De woningbouw heeft vlak voor wij hier kwamen wonen het hele blok toen laten doen vanwege een plaag , behalve onze woning (woonde een oud vrouwtje en wilde dit niet ).
    Hebben toen eerst zelf gemodderd met van alles en uiteindelijk dit spul dus bij de gg&gd gehaald en ...... weg plaag !
    En geloof me , we hadden toen nog niet eens huisdieren en evengoed die plaag .
    Alle vlooien die bij de buren zaten , zijn naar onze woning gekomen omdat die met rust gelaten werd ;)

    Sorry , beetje lang verhaal geworden :oops:

    Groetjes Joyce
     
  9. leeuwen77

    leeuwen77 Bekend lid

    7 mrt 2006
    710
    0
    0
    duik instructrice
    bonaire
    Teck-russel is een teckel gekruist met een jack russel
     
  10. darcy

    darcy VIP lid

    1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Stronghold, via de dierenarts - werkt geweldig!

    (en mijn hond reageert op 'teckel,' terwijl hij een combi Stabij - Russell is)
     
  11. tanja8

    tanja8 Niet meer actief

    onze kat is echt ziek geweest van een vlooienbeet, echt zielig ze werd er kaal van. Ik geeft ze nu alle drie frontline. wel duur maar ja. ze komen alleen af en toe in de tuin dus dat scheelt ook al, af entoe ga ik met een kammetje lekker brstelen als ze op schoot zitten ze zijn het gewend en vinden het lekker.
     
  12. roshi

    roshi VIP lid

    8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    wat vervelend zeg, wij hebben 3 katten en gelukkig geen last van vlooien. ik doe elke 3 maanden een pipet van frontline en werkt blijkbaar.

    we hebben altijd een vlooienband in stukjes geknipt en tussen de bank zitten, help ook enorm hoorde in.

    Verder doe ik ook nog 1x in het half jaar (beide keren voor we op vakantie gaan) het hele huis extra soppen met dettel en daarna inspuiten met anti vlo...

    hoop dat je er iets aan hebt.

    Liefs Roshi
     

Deel Deze Pagina