Barfmenu moet je wel kijken wat je geeft. Je hebt verschillende smaken per rol. Je moet er wel voor zorgen dat je huisdier voldoende afwisseling heeft in diersoorten. Die info staat uitgelegd in het linkje wat ik net gaf. Carnibest voegd premix toe waardoor het zogenaamd een volledige voeding is. Er zit minder vlees in en als vervanger daarvan rijst. Voor een allergie niet ideaal dus. Daarom ben ik zelf overgegaan naar barfmenu. Voor de hond bestel ik een doos met 5 verschillende smaken en dan zorg ik dat hij per week voldoende afwisseling heeft. Ik vind de barfmenu er eerlijk gezegd ook veel beter uitzien dan de carnibest.
Dat klopt wat je zegt over carnibest, ik gaf de diabetes variant zonder rijst. Helemaal niet over nagedacht. Het is dan beter om inderdaad barf menu te geven! Inderdaad ook afwisseling in vleessoorten is belangrijk zodat je dier geen voedingsstoffen tekort krijgt. Ik ben er van overtuigd dat vlees beter is. Het verschil zit hem in de samenstelling, wel of geen granen, wel of geen groenten. Het verschil met carnibest en barfmenu is wel/geen granen/groenten. Het verschil met smuldier is dan weer kwaliteit in vlees. Ik vind carnibest en barfmenu dezelfde kwaliteit smuldier daar en tegen vind ik minder in kwaliteit. Dat de dierenwinkel zegt dat het niet compleet is, is niet waar. Brok en vlees geven is niet echt een goede combi omdatje verschil hebt in verteren en de zuurtegraad van je dier is totaal anders. Wl je perse vlees en brok geven, kies dan voor een geperste brok. Let op bij vers vlees dat je een volledige kvv geeft dus dat de samenstelling bot orgaan en spiervlees in verhouding is. Als het geen volledige kvv is moet dit duidelijk aangegeven zijn! Je zou dan eventueel zelf kunnen bijvoeren bijv.
Barfmenu wat hier genoemd wordt is denk ik ook een kvv? Kvv staat voor: kompleet vers vlees. Verschillende merken, verschillende kwaliteiten. Bij Barf (of NRV) dan ga je echt stukken dier geven en zelf samenstellen. Brok, daar zit alles al in, maar dus ook heel veel overbodige troep. Verder bevatten veel brokken dus extreem veel granen. Er zijn een aantal merken, zoals de al genoemde Orijen, die geen granen bevatten. Ook veel kvv's bevatten granen, terwijl een hond of kat dit (vrijwel) niet nodig heeft.
Klopt. Kvv is kant en klaar en zit gemalen in pakjes. Barf zit niet in pakjes. Barf zijn allerlei organen en andere onderdelen van verschillende dieren die je geeft. Dit koop je niet kant en klaar in een bakje maar menus moet je zelf samenstellen. Karkassen, poten, kippennekken enz. Hier komt veel meer bij kijken dan bij kvv. Voor mij een reden om hier niet aan te beginnen. Buiten het feit dat ik niet zo n grote vriezer heb, zit ik er ook niet op te wachten dat mn hond een konijnenkarkas aan het afkluiven is. Hierboven zei iemanddat smuldier van mindere kwaliteit is. Maar ik vindt dst je moet kijken naar het dier. Waar die het goed op doet. Mijn hond doet het met zn epi en voedselallergie bijv super op alleen smuldier. Beter dan op carnibest, kivo en al het andere wat ik al uitgeprobeerd heb. Dat vindt ik persoonlijk belangrijker.
Ik heb sinds kort kip met bruine rijst brokken van Burns. Bestel het bij de Zooplus. Onze kat krabt zich sindsdien niet meer!