Wat vervelend! Je zou hey schpon munnen maken en kijken of je er een foto van kan maken. Dan kunnen ze op een afstand beoordelen. Alleen even in de gaten houden dat ze niet extra schoon gaat maken. Zo had onze kat de volgende ochtend in eens een hele kale plek. In dat geval moet iemand een kraagje ophalen bij de dierenarts. Allemaal beterschap!
Dat wilde ik dus net zeggen. Wij hebben een ongecastreerde kater en die beet mijn katten loeihard en eentje had een bult als een golfbal en toen hebben ze AB meegegeven. Ik weet niet meer of het open is gemaakt maar TS als ze/hij er niet aan gaat likken en je idd water met zout gebruikt denk ik dat het heel erg meevalt tenzij het een heel groot abces was. En antibiotica omdat katten zoveel bacteriën hebben als ze bijten.
@AliceBlue dat is toevallig; ons poezenbeest had ook ruzie gemaakt met een ongecastreerde kater. Die hebben natuurlijk zo'n sterke territoriumdrang.. is het goed afgelopen? Hier wel hoor! Hij had een gapende wond die elke dag een beetje meer dichtging door die zalf, gelukkig!
Een vriend van mijn man is bereid met de kat naar de dierenarts te gaan! En de dierenarts vindt dat ook gewoon prima dus vanmiddag hebben ze een afspraak Ik ben echt zo opgelucht!
Super fijn! Toch altijd prettig als er even naar wordt gekeken. Sterkte met de poes, en laat je nog even horen hoe of wat?
Het is wel goed afgelopen maar alle 2 mijn katten hadden bijtwonden en mijn tuin is afgezet en deze meneer kwam over de schuur. Echt een gemeen beest en ik was blij dat ie verhuisd was!! Een van mijn katten had gewoon 2 gaten in haar staart. De 3e was niet zo dapper en ontweek hem. Rotbeest. Sorry hoor.
Ze konden pas om 17u een afspraak krijgen, dus ik zit nog te wachten ... maar ik laat het straks weten!
Nou het was idd een vecht abces. Dierenarts heeft het geschoren, schoongemaakt en we hebben nu honingzalf. Ik ben opgelucht
Gelukkig viel het mee! Fijn dat het zo is "opgelost" ik voelde helemaal met je mee, want ik ben zelf ook zo haha. Beterschap voor de kat.