is dat heel eng? kan ik haar zelf ontwormen.. of loop ik daar enge ziektes van op en hoe zit het met plekken waar ze heeft gelegen en dergelijke?
je kan ze gerust zelf ontwormen hoor, kan helemaal geen kwaad (best tabletjes nemen). Best wel van de kattebak afblijven, maar aiien en zo zie ik niets ergs in. Hier zijn die wormen met 5 poezebeesten bijna dagelijkse kost, en ik ontworm ze om de 3 maand.
het poep is geloof ik het meest "gevaarlijk" dus in elk geval van de kattenbak afblijven, gewoon ontwormingskuurt geven en zolang er geen wormpjes aan haar kontje zitten kan het volgens mij niet zo'n kwaad maar voor de zekerheid kan je misschien haar vaste plekjes schoonmaken (met handschoentjes) ofzo, ik ontworm mijn honden en paarden ook gewoon en heb er eigenlijk nog niet echt bij stilgestaan (daarentegen zie ik bij mijn honden ook nooit een worm omdat ik ze 4-5 keer per jaar ontworm) paarden is een ander verhaal die hebben eigenlijk wel wat vaker wormpjes... maarja die liggen niet in je huiskamer
ontwormen moet je altijd zelf, minstens 2x per jaar. Dit kan via pasta, pilletjes of via druppels (in de nek), let op dat je ook ontvlooit van te voren. Wat je kiest is afhankelijk van hoe makkelijk je je kat iets kunt geven. Wij vonden de druppels in de nek wel handig, werkt het zelfde als het ontvlooien. De druppels heb ik alleen nog gezien bij de dierenarts, en de rest kan je gewoon in de dierenspeciaalzaak halen. Ik zou je bank gewoon een keer met die omgevings/tapijtspray inspuiten. En voor nu, goed je handen wassen als je hem/haar hebt geaaid (maar eigenlijk moet dat ook altijd, maar ja... doen is een ander verhaal)
hmm hier heeft de baas inmiddels een poesvrije zone ingelast of course met mij in het midden... en ee permanente poesvrije zone voor de slaapkamer dat zuigt
omgevingspray voor wormen? nog nooit van gehoord en heb bij de dierenwinkel gewerkt (of bedoel je nu vlooienspray voor de omgeving?)
mja ik weet prima hoe het werkt.. doe het vaker snap ook niet hoe ze er precies aan komt de vraag is ook eigenlijk.. of het kan als je zwanger bent
haha wie is de baas dan? je moet mannen altijd laten denken dat zij de baas zijn en ondertussen laten doen was jij wilt meis hahaha DE BAAS *ligt hier dubbel* Ja met je slaapkamer zou ik ook effe uitkijken zeker met wurmpjes maar verder is het niet zo'n big deal hoor
hehe tja.. de baas hier keek erg verbaasd toen ik zei dat ik hem "de baas" had genoemd *grin* maar eh.. hij is nogal beschermend ingesteld zegmaar dus op dat gebied heb ik gewoon weinig in te brengen over het algemeen
@Ponyville, nee idd de omgevingspray is niet om de wormen te doden maar om de vlooien te killen Uit ervaring weet ik (toen ik nog geen ervaring met katten had, maar ze wel had) dat als je wel ontwormd maar niet goed ontvlooid dat die vieze wormen elke keer terugkomen. Ik wist niet eens dat die beestjes ontvlooid en ontwormd moesten worden... maar inmiddels weet ik het wel, en gebeurd het hier regelmatig. Hoe komen ze aan wormen? Vraag ik me ook welleens af, vind het zulke vieze beestjes als ik ze weer signaleer (heb ze toevallig bij 1 van de katten recent gesignaleerd en bij de rest niet, daarvoor was het 4 jaar geleden)
uuh door muisjes te weten e.d. wat ze buiten vinden ofzo , ik heb nog nooit een binnenkant met wurmen gezien in elk geval...dus ze zullen buiten wel iets "vies" vinden anders zou ik het ook niet weten, ja het is een vieze business die vlooien en wurmen vandaar dat ik het erg paranoia lekker veel doe haha
Hoi! Poes mag gewoon lekker bij je liggen hoor. Ben zelf dierenartsassistente en ik kan je wel wat goede middelen aanbevelen: Tegen vlooien neem je het best advantage en tegen wormen Milbemax (pil) of Profender (druppel in nek). Deze haal je beiden bij de dierenarts. Middelen bij de dierenzaak zijn al zo lang op de markt dat vlooien en wormen er resistent voor zijn. Met kleintjes in huis of op komst kun je t best 4 keer per jaar ontwormen, tegelijk met ontvlooien. Ontvlooien is eigenlijk het best elke maand. Succes!
hmm tja.. poes hier durft niet eens naar buiten ze mogen het beide niet hoor.. maar die kleine die nu wormen heeft in ieder geval vind het maar doodeng veel te groot daar dus van buiten komt het niet.. geen idee waarvan wel tho tnx Deelight trouwens ik kwam namelijk inderdaad tot de conclusie al laatst dat vlooienmiddel dat we hadden gehaald ook maar een klein maand hielp... ipv de 3 maanden van de verpakking hebben hier een vlo-o-meter (allergische poes zegmaar) dus 1 vlo en het is meteen duidelijk en tja.. ook die lopen ze hier echt neit buiten op het is hooguit dat we dat zelf mee naar binnen lopen ofzo?
Je kan idd vlooieneieren mee naar binnen nemen. Wormen kunnen ze idd ook krijgen als ze muizen vangen, dan is het zaak om ze veel en goed te ontwormen. Vlooien bestrijding is preventief altijd goed, ook omdat vlooien dus voor een wormbesmetting kan zorgen. De middelen die Deelight aanraad zijn idd erg goed. De dierenarts(assistente) van je eigen dierenarts kan je altijd nog aanvullende info geven. Grz Han
Net even bij de DA hier om de hoek geweest vond het er al typisch uit zien.. maar nu weet ik zeker dat ik het lekker op mijn goude oude dierenarts hou anyway.. tabletjes meegekregen volgens haar was het lintworm.. en kunnen ze dat oa krijgen door een vlo in te slikken dus maar weer even aan het werk hier vanavond althans.. job dan vrees ik of hij moet zich na veel krabpogingen bedenken dat ik het toch ineens mag doen... maar echt vanzelf zal het niet gaan vrees ik
hahha als de kat zo moeilijk is met pillen slikken had je beter de profender druppels kunnen nemen Ik zou je kat niet hanteren als er kans is dat je gekrabt kan worden, ik hoor namelijk erg verschillende verhalen. De huisarts dacht namelijk dat je hier ook toxoplasmose van kan krijgen, de dierenarts zegt echter van niet best verwarrend. Door mijn beroep ben ik echter al zovaak gekrabt (ook voor zwangerschap) en heb zoveel met katten te maken gehad dat ik het waarschijnlijk toch al gehad heb en ik me geen zorgen meer hoef te maken. Ik probeer veiligheidshalve toch steeds te zorgen dat valse katten door collega's behandeld worden
Ow ja als je wil voorkomen gekrabt te worden kan je het best een handdoek om de kat draaien zodat er al 4 van de 5 "gereedschappen" om jou open te halen uitgeschakeld zijn. De kat dan onder de arm of tussen de benen en dan kan hij er zich ook niet uit wurmen. Als dat niet lukt even samen proberen, twee kunnen meer klauwen uitschakelen als 1 Sorry voor het vele advies, ik zal altijd een dierenartsassistent blijven in hart en nieren
hehe helemaal niet erg hoor alle advies is welkom stomme is dat ik van die Da dus enkel die pillen kreeg.. en anders moest ik maar een keer met poes langskomen voor een injectie punt is alleen dat ze 100% niet hanteerbaar is.. laat staan door een wildvreemde ik zou het dr bijna aandoen zegmaar want ik heb het vermoeden dat het best pijn doet bij mevrouw de dierenarts ben zelf niet zo'n fan van de handdoekentruc bij mijn oude kater ging het altijd beter zonder maar nu een abessijn met nagels die scherper zijn dan een paar goed geslepen messen.. gelukkig met een zeer zachtmoedig karakter.. en de "slimheid" om het met een stukje vlees over het algemeen gewoon vrijwillig op te eten maraja.. dan blijft het andere schatje over en dat is zeker geen schatje als je er een pil in stopt snapte niet echt dat ze daar geen druppels danwel pasta verkochten eigenlijk ben toch serieus vast niet de enige met een kat die soms spontaan in een kitty from hell veranderd