zal het beginnen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door rianne23, 19 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rianne23

rianne23 Actief lid

1 feb 2007
    401
    0
    0
    ergens in friesland
    hoi iedereen

aangezien ik geen reactie krijg van de verloskundige op de site vraag ik het hier nog een keer.

ik heb sinds gister pijn in mijn onderbuik. het zijn net ongi pijnen en vertrekken na een halve tot een hele minuut weer. er zit geen regelmaat in maar ze doen wel zeer. kunnen dit al ontsluitingsweeen zijn of zullen dit oefenweeen zijn of vals alarm kan ook natuurlijk. ben eigenlijk wel erg onzeker. heb ook al mijn vk gebeld maar die kreeg ik niet te pakken. wie kan mij vertellen wat dit kan zijn

alvast bedankt liefs rianne

2. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Het zouden inderdaad oefen- of voorweeen kunnen zijn. Of niet. Afwachten dus. Hou het gewoon goed in de gaten.

Meestal is het zo: zolang je nog twijfelt, zijn het geen weeen. Als het zover is, dan weet je het gewoon.

3. Anabella

Anabella Fanatiek lid

2 feb 2006
    2.742
    1
    0
    Zo begon het bij mij in ieder geval wel, de volgende nacht braken mijn vliezen en werden de weeën echt weeën.

Toen ik die lichte en onregelmatige krampjes had, ben ik als een gek gaan douchen, bikinilijn nog eens bijwerken (had ik net zo goed kunnen laten want toen na de bevalling mijn buik weer plat was, kon ik zien hoe slecht ik de boel had bijgehouden de laatste weken, terwijl ik dacht dat ik er lekker glad bij lag haha) <--- lekker belangrijk ook :)
    Vluchtkoffer nog eens gecheckt, laatste stofdoek door het huis, pfff vermoeiend allemaal...

Hopelijk begint het joh!
    (maar ja, mijn ervaring zegt niets over de jouwe natuurlijk)

4. Hoi!
    Dit klinkt als oefenweeen. Dit kan soms wel een paar dagen aanhouden en best pijnlijk en vervelend zijn. Het zorgt ervoor dat je baarmoedermond week wordt en misschien al een cmtje ontsluit. Het kan ook ineens gaan doorzetten. Je merkt dan dat de pijn toeneemt in kracht en frequentie. Bij een uur weeen om de 3-4 min kun je je vk bellen.(maar dat heb je vast al op een briefje staan, hihi)
    Wel vreemd dat je je vk niet te pakken krijgt! Een vk moet 24 uur per dag bereikbaar zijn op het spoednr/06nr. Of heb je soms naar de praktijk gebeld? Hebben ze geen telefonischspreekuur? Je mag altijd op het spoednr bellen als je onzeker bent. Als je nu belt vinden ze het helemaal niet erg, want dan zijn ze nog gewoon wakker. Anders is het natuurlijk als je ze midden in de nacht wakker belt. haha

5. PS: het helpt als je een lekkere warme douche neemt of in bad gaat. Of een warme kruik op je buik. Hiervan kan het gaan aafnemen of juist doorzetten. Ontspannen is het allerbelangrijkste! Dat bevordert de boel namelijk! Als je heel gespannen bent hou je het allemaal tegen.

6. Monique76

Monique76 Niet meer actief

Zo begon het bij mij ook ik had 's nacht drie kwartier last van de ongi pijn en deze ging ook weer spontaan weg om 6:00 werd ik wakker omdat ik dacht dat ik moest plassen maar ik had een plas bloed verloren en een deel van de slijmprop en weer kreeg ik lichte ongipijn twee uur later kreeg ik een werënstorm en toen 2,5 uur later was ik mama. Dus het kan zijn dat dit het begin is houd wel de tijd in de gaten en veel succes met je bevalling.

Groetjes Monique76

7. Dientje

Dientje Fanatiek lid

12 jan 2006
    4.674
    0
    0
    Noord-Holland
    Spannend hoor!

8. rianne23

rianne23 Actief lid

1 feb 2007
    401
    0
    0
    ergens in friesland
    ja spannend is het zeker. ik heb nu vandaag meer pijnlijke harde buiken. de pijn word ook heftiger. morgen naar de vk kijken wat ze zegt. ik hoop dat dit het begin is.

9. Sweetpee

Sweetpee Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.605
    1
    0
    Leeuwarden
    En? Wat zei je vk?

10. rianne23

rianne23 Actief lid

1 feb 2007
    401
    0
    0
    ergens in friesland
    ze vertelde dat het oefenweeen waren en dat daar niet zoveel aan te doen is. dus afwachten. loop dus vanaf zondag al met weeen. hoop dat ik vannacht goed kan slapen.

zoals ik lees in een boek die ik heb kunnen deze weeen over gaan in ontsluitingsweeen dus hopen dat dat deze week nog gebeurt.

11. Sweetpee

Sweetpee Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.605
    1
    0
    Leeuwarden
    He jammer meis! ik duim voor je hoor dat de uk maar snel komt!

12. rianne23

rianne23 Actief lid

1 feb 2007
    401
    0
    0
    ergens in friesland
    dank je sweetpee.

jij ook succes straks! en je leest het wel als het eenmaal zover is.

liefs rianne

13. Silvie

Silvie Fanatiek lid

16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Ik hoop dat het gauw doorzet voor je meid.

Deel Deze Pagina