Spaarrekening in Belgie

Discussie in 'De lounge' gestart door 40plusmama, 2 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 40plusmama

40plusmama Niet meer actief

Wij willen een rekening openen voor Luuk maar weten echt niet bij welke bank. Belangrijk is natuurlijk een leuke rente maar ook dat het geld zo opgenomen kan worden. Ook dat we mee kunnen beslissen als hij 18 is of dat hij er meteen gebruik van kan maken. Ik wil namelijk dat hij er wat nuttigs mee doet en niet over de balk smijt. Wij hebben zelf rekeningen bij de Delta Lloyd maar welke is het beste voor een spaarrekening of hebben jullie tips?

Alvast bedankt.

Desiree

2. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Dees, ik vraag het van de week voor je na aan mijn moeders vriend!

3. 40plusmama

Toppie, dank je!

4. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Dees, dit kreeg ik net door en heeft hijzelf voor zijn kindjes.

Gr Roxanne

5. 40plusmama

Wat kreeg je door?

6. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Ik weet niet hoed dat in Belgie zit maar ik denk niet dat je "mee" kunt beslissen.
    De beslissing ligt bij jullie OF bij hem. Zodra iemand 18 is mag hij zelf weten wat hij met zijn geld doet.
    Wij zouden ervoor kiezen om de beslising volledig bij ons te laten liggen en het komt pas vrij op hun 21e en niet op hun 18e.
    Dan zijn ze eigenlijk nog gewoon een groot kind.
    Stel dat je kind aan de drugs raakt en er komt een groot bedrag vrij op hun naam..........wat zullen ze letterlijk "in de wolken zijn" dat is de voornaamste reden voor ons om het op onze naam te laten staan zodat wij tegen die tijd zelf kunnen beslissen of ze er rijp voor zijn om met een groot bedrag om te kunnen gaan.

Deel Deze Pagina