'Dat heeft mijn broer goed gemaakt..' Pardon?!

Discussion in 'De lounge' started by bolkje, Jan 31, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Afgelopen maandag kwam mijn schoonzus langs en had ons zoontje vast en zat een beetje tegen hem te praten terwijl ik met mijn schoonmoeder zat te praten.

Hoorde ik haar opeens tegen hem zeggen 'Ja, mijn broer heeft jou gemaakt… Dat heeft hij goed gedaan!'

Ik had echt zoiets van: PARDON?! :x Heb er niks van gezegd maar ik ben nu eigenlijk nog steeds kwaad erom. :x

toen wilden ze cadeautjes gaan geven die ze voor mijn zoontje hadden gekocht, maar toen was het ook van 'nee, we moeten wachten tot mijn broer er is….' Maar die zou dus pas laat thuiskomen en hun moesten alweer vroeg weg want ze zouden uit eten gaan…

Toen zei ze ook nog eens: 'anders gaan we naar Utrecht toe en dan wachten we mijn broer daar op en gaan dan met zijn drietjes even uit eten.' Kortom: het kwam niet eens in haar op dat 1. ik ook wel mee uit eten zou willen 2. dat het een beetje lullig is om iemand op het laatste moment van zoiets op de hoogte te stellen..

Ik heb soms echt het gevoel dat mijn schoonzus mij gewoon niet accepteert en het gevoel heeft dat ik haar broer van haar heb afgepakt. :(

Weet niet zo goed wat ik met dit topic wil bereiken, maar het blijft me wel dwarszitten merk ik…. Is ook niet de eerste keer dat ze dit soort dingen doet.

2. Debaky

Debaky VIP lid

Apr 22, 2013
    10,348
    5,392
    113
    Ik zal wel heel weird zijn ofzo maar wij zeggen dat ook wel eens.

'' nou schat dat heb je goed gemaakt ''

of als we dan bij mijn ouders zijn en de kids zijn ontiegelijk vervelend dan is het altijd

'' die genen heb je helaas van je moeder ''

Hahaha ik kan er altijd wel om lachen.

Maar goed, ik kan mij ook wel voorstellen als jij een slechte band hebt met je schoonzusje dat het niet zo leuk overkomt.

Ik zou er alleen niet zo zwaar aan tillen eerlijk gezegd.

3. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    Uhm zie de ernst hiervan niet in.

4. Ja, als iemand dat zegt met wie je een goede band hebt kan ik me voorstellen dat het anders overkomt, maar dat is hier dus inderdaad niet het geval… Als ze blijkbaar liever mij thuis achterlaat als ze met haar broer uit eten gaat…. ;)

5. blijzwanger

blijzwanger Fanatiek lid

Jan 19, 2014
    1,832
    35
    48
    Utrecht
    tja ik weet niet, snap dat je het niet fijn vind en het voelt ook k*t als iemand zo doet. maar blijkbaar is ze heel gek op haar broer! ik zeg ook wel is tegen mn nichtjes "je bent zo mooi, je mama heeft jou goed gemaakt" en daar bedoel ik verder ook niks raars mee, en dan zit haar vriend er ook naast :p en de zus van mijn vriend wil ook vaak alleen wat met mn vriend doen, lekker samen.. dat begrijp ik best!

maar het is denk ik hoe je schoonzus het brengt.. en dat is niet leuk. praat erover met haar of laat "haar broer" :p dat doen :)

6. Chiggy

Chiggy VIP lid

Aug 29, 2010
    12,876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik zou er ook niet te zwaar aan tillen... Alhoewel, ik kan me nog best herinneren hoe ik was toen mijn kleine zo jong was. Volop aan het ontzwangeren en bij tijden behoorlijk onredelijk :) :D

7. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Ik snap niet zo goed waarom je zo kwaad wordt als ze zegt: "Ja, mijn broer heeft jou gemaakt… Dat heeft hij goed gedaan!" Dat is toch juist humor?
    En natuurlijk denk ze in de eerste plaats aan haar broer want haar broer is net vader geworden .. :)

Ik zou het echt niet zo zwaar nemen.

8. Gerdatje

Gerdatje Fanatiek lid

Apr 27, 2012
    1,920
    0
    0
    100% Mama
    Achterhoek
    Lekker laten lullen.

9. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,809
    4,192
    113
    Jij hebt nog last van je hormonen gok ik haha

10. Zweden

Zweden Bekend lid

Nov 14, 2011
    711
    79
    28
    Dat van die oprmerking over "broer heeft hem gemaakt" zou ik niet te zwaar opnemen. Maar ik zou het wel een beetje gek vinden als ze er helemaal niet aan denken dat je ook wel eens mee zou willen uit eten. Weetje, zo te lezen hebben je schoonzus en jij niet echt een klik en dan kun je je aan allerlei dingen gaan ergeren, die je bij een ander amper op zouden vallen. Aan de andere kant kan het heel goed zijn dat jou schoonzus jou echt niet zo graag ziet en dit bewust of onbewust op deze manier laat merken. Heel ongepast dan, maar ik zou het negeren. Hou de eer aan jezelf! Of zeg heel brutaal: dat zoonlief een mooie co-creatie is geweest. Of zeg: leuk idee van het uit eten gaan, ik wil ook wel mee. Gewoon doen of je niks doorhebt. Dan merk je aan de reactie vanzelf wel of je gelijk hebt of niet.

11. Nou, dat ze gek is op haar broer dat is zeker zo…. Beetje raar alleen afentoe…

Met onze trouwdag bijvoorbeeld wilde ze persé op de foto met hem op de trap bij het stadhuis… Lijkt me toch een vrij klassieke bruid-bruidegom foto en niet echt het moment om met je broer op de foto te gaan :(

Daarentegen laat ze soms ook maaaaanden niks van zich horen. Wat ik inmiddels wel prima vind, aangezien ik dit soort opmerkingen niet echt leuk meer vind na 3 jaar.

12. sydneys

sydneys Niet meer actief

Haar broer heeft jullie kleintje toch ook gemaakt?
    En natuurlijk wil ze wachten tot haar broer thuis is omdat ze cadeautjes heeft voor de zoon van haar broer.

Alleen het eten begrijp ik niet van haar maar reageer je dan ook op haar en reageer je dan ook zoals je hier praat over haar?
    Als je je snel ergert aan dingen die eigenlijk niet eens de moeite waard zijn om met je ogen te knipperen dan zou ik dat alleen met hun 3en eten wel begrijpen ;)

13. O absoluut ;) maar ook voor de zwangerschap was het al irritatie ten top, hoor :p

14. LOL…. Nee, natuurlijk niet ;) Ik blijf altijd mijn best doen om aardig tegen haar te doen. Ik zou het ook niet leuk vinden als mijn man onaardig zou doen tegen mijn zusje… Maar ze maakt het me wel heel lastig. En ze bedoelt het vast ook allemaal niet zo, maar het komt er vaak gewoon ontzettend rot uit.

15. EnKay

EnKay Actief lid

Oct 3, 2013
    419
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gewoon bespreekbaar maken ipv voor haar gaan invullen hoe ze het bedoeld.

16. blijzwanger

blijzwanger Fanatiek lid

Jan 19, 2014
    1,832
    35
    48
    Utrecht
    dat vind ik eigenlijk helemaal niet gek dat ze samen met hem op de foto wou, zou ik ook willen als ik een broer had :p

je klinkt nogal jaloers, voel je je bedreigd door hun goede band? en ik laat ook wel is een hele tijd niks horen aan mn zussen maar dat is juist het mooie van de familie band.. dat dat niet per se hoeft.

17. Nee, voel me niet bedreigd. Ik vind het prima als ze dingen samen willen doen en met elkaar willen delen. Al heb ik wel aan mijn man gevraagd of hij niet met haar wil praten over dingen die over mij gaan, want in het verleden heeft ze me behoorlijk op de kast gekregen door dingen die mijn man aan haar had vertelt weer tegen mij te zeggen alsof hij heel lelijk over mij had gepraat achter mijn rug om.

Ik vind het ook niet gek dat ze samen op de foto gingen, maar de plek waar dat moest, dat vond ik wel een beetje vreemd.

18. alamea

alamea Fanatiek lid

Jan 15, 2013
    1,270
    0
    0
    Het is wel duidelijk dat je schoonzus jou niet mag. Wees de volwassene van jullie twee en confronteer haar er eens mee op een rustige manier. Dat je merkt aan bepaalde acties en uitspraken dat ze je niet mag, of dat klopt, en dat ze er weinig aan kan doen, want haar broer heeft nou eenmaal voor jou gekozen en je hoort er nou eenmaal bij.

Wellicht kan je partner ook eens met zijn zus iets samen gaan doen en het eens aankaarten. Dat het nou eenmaal zo is dat hij minder tijd heeft voor haar nu hij een gezin heeft, maar dat hij nog altijd van haar houdt en ze eens regelmatig wat samen moeten gaan blijven doen.

19. MoedervanSafia

MoedervanSafia Fanatiek lid

Mar 10, 2013
    2,803
    4
    38
    Geloof mij maar ik heb ook 1 schoonzus en zij ziet mij liever dood gaan zo'n grote hekel heeft ze aan me.

1 ding. HEB SCHIJT AAN ZULKE MENSEN!

Jij hebt niemand van iemand afgepakt, jouw man heeft voor jou gekozen en jij voor hem. Laat haar maar erin stikken.

Gadverdamme ik walg van zulke mensen, misgunners.

20. EdN

EdN VIP lid

May 27, 2011
    8,838
    3,630
    113
    Sorry, maar ik denk ook dat je nogal overgevoelig reageert, alle voorbeelden die je hier geeft vind ik echt niet zo heftig. Het zou best kunnen dat je schoonzus een trut is, maar ook dan zou ik wel proberen een stapje terug te doen voor je je ergens aan ergert om te beoordelen of er nou echt wel iets ergs gebeurt/wordt gezegd. In de voorbeelden die je geeft iig niet, vind ik.

Share This Page