hmmmm....de vogeltjes zijn doof daar? Ik zou het niet weten. Ik heb m'n kat wel is zien "proberen" maar zonder succes. Ach...wie weet is die van mij al niet zo slim wat het jagen betreft...dat kan ook nog hihi
Konijntjes?!?!? Waar haalt hij die dan vandaan of wonen jullie bij een bos/veld, zijn het wilde konijnen??? Dat lijkt me nog erger dan muizen en kikkers!![/quote] Jep, van die jonge. Wij wonen niet in een bos of zo maar hebben vrij grote velden in de buurt en daar huppelen van die grijze konijntjes rond...
Onze katten vangen af en toe wat, maar toen Hugo net geboren was, lagen er opeens in één week 3 lijken voor de deur. Tja, het ziet er niet echt smakelijk uit, maar ik vond het wel lief dat ze Hugo ook een kadootje wilden geven. Hun zakgeld was al op, dus daar konden ze niets meer van kopen . Dan maar zelf vangen...
Haha da's wel heel lief bedoelt ja! Ik heb het er even met mn vriend over gehad om ze een belletje om te doen... maar we zijn toch tot de conclusie gekomen dat we dat zielig vinden voor hun omdat we dan hun jagen afnemen... Tsja.... dan maar af en toe een lijkje en de restanten opruimen... Je moet er wat over hebben als dierenliefhebbers
Hier deze week 2 x op een dag een muis! Ik vind dit ook vreselijk maar ja t is hun instinkt hé. De onze kwam zo is met een ekster binnen en verschoot ik me zeg pfff
wij krijgen altijd kikkers,...vroeger halve kikkers en tegenwoordig gewoon levende...grrrrrrr..... ben voortdurend op kikkerjacht.... lief bedoeld, maar liever niet haha
Prooi meebrengen naar huis. Sommige katten brengen prooien (muis, vogel, wild konijn) naar huis en deponeren die bij het baasje. Indien er geen prooidieren voorhanden zijn, brengen ze mos en plantjes mee. Dit is geen teken van tekorten in de voeding, verveling of een enge ziekte in het kattenbrein : het is een uiting van liefde en respect van de kat voor de eigenaar. Je mag poes daar absoluut niet voor straffen, in principe moet je ze zelfs belonen. Indien je dit soort vriendelijkheden niet ziet zitten, ruim dan stilletjes alles op en negeer de kat.
` Haha ja dat doen wij ook... we leiden ze meestal even af en zodra ze het niet door hebben gooien we hun kadotje stiekem weg....