Kat nemen..wel of niet doen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Wijffie75, 14 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Waarom wil je een huisdier? Dan is het makkelijker om te kijken wat de opties zouden kunnen zijn... Een poes zou ik in jouw situatie niet nemen, maar voor een konijn is het inderdaad elke keer een hoop gestress als ie weer naar een andere plek moet voor 2 dagen.
    Een vis dan ja, maar daar kan je niet mee knuffelen. Vandaar mijn vraag waarom je een huisdier wilt?

2. Tese

Tese Niet meer actief

Ik zeg: Bij twijfel, niet doen!

3. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    als je graag een kat wil, dan kun je dat wel doen
    en neem je kat lekker mee naar de camping, tuigje om??

ik heb nog wel een binnenkat over voor je :p
    dammetje vind het erg leuk binnen en vind het buiten eng
    en als ze dan een keer meegaat loopt ze echt naast je benen als een hond :D

4. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Ik zou gewoon twee kittens nemen dan kunnen ze met elkaar spelen en zijn ze nooit alleen. Is overdag geen probleem meer en dan zet je in de weekends gewoon extra bakken voer en water neer. Ik ken zoveel mensen die het zo doen en dat gaat prima, katten zien er gelukkig en voldaan uit. Ik zou er niet een té groot probleem van maken, bij katten is het allemaal een stuk makkelijker als met honden.

5. Engeltje1

Engeltje1 Niet meer actief

Een kat overdags alleen laten is geen probleem.
    Hier lopen er 3 en normaal gesproken werken wij allebij fulltime.
    Dan zijn ze overdags ook alleen.

(hier wel 3, is toch weer anders als 1)

Een kat zou je in princiepe ook wel EEN weekend alleen kunnen laten, extra voer en water neerzetten, alleen je hebt het over meerdere weekenden en vakantie periode, dan lijkt het me toch wel weer te veel om steeds je kat alleen te laten.

Als we hier een weekend weggaan, laat ik elke dag even me zwager langsgaan, eten, drinken, en wat spelen. Voor mijzelf voelt het niet goed om ze echt een weekend alleen te laten. Maar het kan wel.

In jou geval twijfel ik er ook aan, meestal is het dan toch goed om het niet te doen.

6. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Bedankt voor t meedenken allemaal, ik laat t voorlopig maar even zo en kijk over paar jaar wel weer verder. Jammer, maarja, ik ben niet iemand die een beestje neemt en 'm dan 3 maanden later dumpt omdat t toch niet uitkomt. Dan liever gewoon maar geen beestje.

Fijn weekend allemaal.

Deel Deze Pagina