Ook hier goede ervaring met feliway. Mijn kat was allergisch voor eiwitten en daardoor erg kribbig: mochten hem niet aaien etc. Toen we erachter kwamen dat hij allergie had was zijn karakter erg veranderd, hij bleef bijten, kwam niet bij je, was schuw etc. Toen feliway geprobeerd en we kregen onze relaxte kat terug! Je merkt zelf niets van dit spul maar katten reageren erg goed op, hij ging zelfs uitgestrekt bij stopcontact met feliway liggen! Af en toe deed ik ook bach (? Weet niet of ik het goed schrijf) druppels of korrels in het bakje met water, dit heeft kalmerende werking. Dit deed ik extra een dag van te voren als we logé hadden iod. Tja, we hadden Siamees, die zijn nogal met karacter
Ik zou zeker het medische laten checken hoor, maar zag ook dat je zwanger bent. Mijn kat werd daar helemaal gek van. Probeerde bijna in mn buik te gaan liggen als hij op schoot lag.
Ja, daar heb ik ook aan gedacht. Vorige zwangerschap deed hij t niet, maar m'n inmiddels overleden oude dametje was niet bij me weg te krijgen haha. @iedereen, ik ga de dierenarts vragen te prikken, als alles goed is ga ik Feliway proberen.
2 probemen dus: - vraatzucht - agressief gedrag naar andere kat Laat hem in ieder geval goed nakijken door je dierenarts: katten laten niet makkelijk ongemak of pijn zien, maar het kan zich wel uiten in ongewenst gedrag. Oorzaken kunnen o.a. zijn blaasgruis/blaasstenen, artrose, rugpijnlijkheid, gebitsproblemen, etc. Wees dan ook bereid tot een uitgebreid consult met indien nodig urineonderzoek, bloedonderzoek en evt. rontgenfoto's van rug en blaas. Als er een fysiek probleem gevonden wordt moet dat uiteraard worden aangepakt. Het obsessieve eten (mits medisch niets afwijkends wordt gevonden) is feitelijk een gedragsprobleem: katten eten van nature vaak op een dag een klein beetje en daar moet je naar terug (beide katten!). Ga eens zoeken op voedselverrijking en voerpuzzels en/of laat je dierenarts je er meer over vertellen. Op Facebook is "voedselverrijking voor katten" een leuke pagina om inspiratie op te doen