Hoi dames Ik had een vraag en hopelijk kunnen jullie helpen. we hebben afgelopen vrijdag van een vriend van ons een kitten cadeau gekregen echt een schat van een beest Maar nu kwam ik er zojuist achter dat de kitten vlooien heeft. Nu ben ik daar niet moeilijk in en ga ik morgen anti vlooi middel halen, Maar wat ik me eigenlijk af vraag: Mag ik mijn kat wel ontvlooien nu ik zwanger ben? Ik ben nu 25 weken zwanger en me partner zal het ontvlooien doen maar mag ik daar bij helpen en/of überhaupt in huis zijn als dat spul gebruikt word? Ik heb het op internet proberen op te zoeken maar kom dan alleen op sites over zwangere katten etc. hopelijk kunnen jullie me helpen met het juiste antwoord op mijn vraag te vinden.
Bijna elke kitten heeft vlooien. Kijk even goed of je kleine kat het vlooienspul al mag hebben en blijf erbij . Sommige katten zijn wel degelijk allergisch. Verder neem ik aan dat je je handen wast als je haar aangeraakt hebt als ze nog vlooienspul heeft zitten en het spul doe je echt op je kat dus erbij in huis zijn geeft geen problemen.
Ik zou het niet zelf doen. Ook nooit gedaan tijdens de zwangerschap. Ik zou het kitten sowieso laten checken/inenten door de dierenarts en dan gelijk laten ontwormen/ontvlooien daar. Of anders je partner?
Moet geeb kwaad kunnen. Zou de kitten alleen niet aaien op de natte vlek maar dat is vaak binnen 24 uur droog. Zou idd wel even langs dierenarta gaan vanwege inentingen
Ja dat enten gaan we zeker nog doen maar dat kan pas in de eerste week van augustus, ontworm heeft die kleine bengel al gehad,
Zou het ook zelf niet doen, vaak een hele scherpe chemische lucht wat je inademt heh.. Zou eerder aan je man vragen of hij het kan doen en dan bij de dierenarts laten druppelen of dat je man de kitten druppelt. En zelf proberen dan even niet aan te komen. Waarom een risico lopen als het niet nodig is?
Ik heb het wel gedaan toen ik zwanger was, je raakt het spul niet aan en heb haar toen een tijdje niet geaaid... (Heb er ook niet over nagedacht! )
Spul in ademt? Het is 1 zon'n pipet.. Tenzij je met je neus in zn vacht gaat zitten moet je toch hard je best doen om het in te ademen!
Scherpe geur heb ik eigenlijk nooit opgemerkt Ht is zo'n klein pipetje. Je kunt het zekere voor het onzekere nemen en je vriend het pipetje in de nek doen van je kat, en jij de kat 24 uur niet aaien. Zo ben er niet mee in aanraking en kan er vrij weinig gebeuren. Blijf het wel herhalen. Want de pipetjes zorgen er alleen voor dat de eitjes dood gaan en niet de vlooien zelf. En goed stofzuigen
Van onze dierenarts mag ik mijn huisdieren helemaal geen medicatie toedienen zoals bijvoorbeeld de afgelopen tijd is voorgekomen -> antibiotica, prednoral en middelen tegen mijt (bestanddeel ivomec). Dit terwijl ik het middel zelf niet aanraak, het gaat van het potje in een spuitje en dan in het bekkie (of op de vacht) zonder geknoei. Voordeel is dat mijn man er nu ook een stuk handiger mee is geworden
Zoiets denk ik dus niet eens bij na, ik ontvlooi de hele bups hier dus al de hele zwangerschap... Maar goed, sowieso goed je handen wassen na gebruik (ook al kom je er niet direct mee in contact), goed is het nooit. Maar ik heb het hier over pipetjes en denk dat jij je meer zorgen maakt om het sprayen TS? Aangezien je de omgeving ook moet behandelen als er al vlooien zijn. Ook dan wordt aangeraden om een bepaalde tijd niet in de ruimte te komen, zal het als zwangere ruim nemen, als je je daaraan houdt denk ik persoonlijk dat het wel meevalt hoor.
Ik heb gister ook nog een pipet in de nek van mijn honden leeg geknepen hoor. Als je het goed doet, komt het niet op je vingers. Ik zou zeggen: gewoon doen en daarna goed handen wassen. Koop evt van die wegwerp handschoentjes.
nou het is gelukt hoor. ik had het idd over de spray omdat deze voordeliger is en het zelfde werkt als een pipet (alleen dan kan je gelijk ook de mandjes en de krappaal doen) me vriend/verloofde heeft alles gedaan en ik ben daar niet bij in de buurt gekomen en heb besloten hoe jammer ik het ook vind om pas vanaf morgen de katten (had er al 2 en nu dus kitten erbij) pas weer aan te raken om toch zo te zorgen dat ik er niet mee in contact kom