Willen jullie eens mee denken?

Discussie in 'De lounge' gestart door mamabri, 12 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamabri

mamabri Niet meer actief

Wij zitten met een lastige situatie. Mijn schoonmoeder is heel ernstig ziek en gaat met de dag achteruit. Nu is het zo, dat we eind volgende week 3 weken op vakantie zouden gaan, samen met schoonouders (wij hebben ieder een caravan). De laatste week huurt mijn vriendin een huisje op dezelfde camping.

Maar aangezien het dus helemaal niet goed gaat met haar is de kans heel groot dat we nu dus helemaal niet op vakantie gaan. Wij vinden het idee dat wij 360 km verderop zitten en mijn schoonvader alleen met haar thuis gewoon niet prettig. Nu kan hij even bellen wanneer iets niet lukt (in en uit stoel tillen bijv) en dan zou hij voor veel dingen de thuiszorg moeten inschakelen.

Even beetje uitleg in de situatie dus.

Nu is het zo dat ik voor die weken al vakantie heb aangevraagd, man is standaard die weken vrij van zijn werk. Nu zou ik dus evt misschien geen vakantie kunnen opnemen en gewoon dus gaan werken en over een maand of wat, wanneer schoonmoeder overleden is, misschien 2 of 3 weken vrij kunnen nemen.

Onze dochter echter is wel leerplichtig, zou zij in een situatie als dit, waarin het eigenlijk zo goed als onmogelijk is op vakantie te gaan, bijv in sept of okt een paar weken vrij te krijgen van school?

We weten eigenlijk niet zo goed wat te doen, maar onze kinderen zien natuurlijk ook naar de vakantie uit :(

2. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ik zou met liefde eenmalig mijn vakantie opofferen voor een ziek familielid. En dan in de herfstvakantie nog even weg gaan of zo.

3. TmvD

TmvD Bekend lid

10 jan 2013
    795
    1
    18
    NULL
    NULL
    Is er misschien een vriendin, buurvrouw o.i.d. die ze mogen bellen in geval van nood. Dan kunnen jullie toch weg en eerder weerkomen omdat het niet gaat kan altijd natuurlijk

4. mamabri

mamabri Niet meer actief

nou ja, het gaat natuurlijk niet alleen om mij, het gaat ook om onze kinderen. Overigens "offer" ik al mijn dagen al op (om het even zo te noemen". Ik ben daar bijna hele dagen om te zorgen, terwijl ik in de tussentijd ook mijn eigen huishouden moet runnen en ook nog naar mijn werk moet. Ik doe het overigens met liefde hoor, begrijp me niet verkeerd, maar ik heb momenteel een beetje het idee dat ik geleefd wordt :(

5. Katenhond

Katenhond Fanatiek lid

14 aug 2014
    1.394
    174
    63
    Tsja, persoonlijk zou ik kijken of de vakantie van de kids anders kan invullen en ze vooral zoveel mogelijk uitleggen waarom het niet door kan gaan.
    Misschien kunnen de kids nog op kamp o.i.d.?
    Of kan één van jullie dagjes met de kids uitgaan?

Ik denk in elk geval niet dat je er extra vrij voor krijgt, al zou je 't natuurlijk kunnen overleggen met de school.

6. Manque

Manque Niet meer actief

misschien een heel raar idee hoor, maar zouden jullie jouw schoonouders niet mee kunnen nemen? Ik las dat je schoonmoeder heel ziek was, maar is er geen mogelijkheid om voor haar een bedje in te richten op die camping? Het is toch een mooie manier om de laatste weken door te brengen, met haar kind en familie...

Maar goed, als dat niet kan, zou ik toch echt de vakantie laten schieten. Dit zijn de laatste momenten die je met haar kunt hebben en je schoonvader kan de zorg niet alleen aan. Vakanties zijn er in dit leven nog genoeg. Je man heeft maar 1 moeder.

7. mamabri

mamabri Niet meer actief

Die is er wel, maar ik wil nu in deze situatie niet 3 weken op vakantie. Waar het mij om gaat is of wij de vakantie mogen uitstellen en of dochter alsnog 2 weken vrij kan krijgen in bijv okt. Zodat we alsnog kunnen gaan.

8. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Ik zou overleggen met je schoonmoeder vragen wat zij wil.
    En dan besluiten wat te doen .
    Wij gaan ook drie dagen weg in onze vakantie en zoals je weet is mijn vader ook ziek .
    En die is blij dat we gaan en vind ook dat we moeten .

Lieverd dikke knuffel en neem een wijs besluit .

9. mamabri

mamabri Niet meer actief

Op kamp gaan zijn ze nog te jong voor: net 3 en 5 jaar :(

10. Hmm, ik weet het echt niet.. Als één van de ouders geen vrij kan krijgen tijdens de schoolvakanties, mag het wel en ik weet ook dat wij, toen ik nog op de basisschool zat, een keer buiten de schoolvakanties weg ben geweest, waar we gewoon toestemming voor kregen omdat we een ontzettend moeilijke periode achter de rug hadden. Misschien dat het ook een beetje aan de school ligt?

11. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hier zou dat (helaas) echt niet kunnen. Er is natuurlijk nog wel een week herfstvakantie, bij sommige scholen 2, maar is niet de 2-3 weken die je graag had gezien.

Sterkte trouwens met dit hele proces zo, best erg heftig! :(

12. mamabri

mamabri Niet meer actief

Nee, wij en zij hebben ieder een caravan, we zouden dus al gezamenlijk gaan, maar mijn schoonmoeder kan niet meer lopen en dus moet ze voor iedere handeling (in stoel zitten, of op de po-stoel etc) met 2 man geholpen worden. Dat doen mijn schoonvader en ik, en als ik aan het werk ben zorgen we dat zij in bed ligt, als mijn man er dan is, helpt hij weer zijn ouders. We kunnen dus niet weg op deze manier.

13. Boekenwormpje

Boekenwormpje Bekend lid

1 feb 2014
    903
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk dat je dat met school koet overleggen. Maar er is de herfst en kerstvakantie nog toch?

Mijn wijkzuster kant is even nieuwsgierig of er wel thuiszorg al is dan? Aangezien je zeg dat je je geleeft voelt. Dat lijkt me niet de bedoeling, nu al, zeg maar.

14. mamabri

mamabri Niet meer actief

Misschien wel, school weet van de situatie trouwens en heeft dochter al een keer vrij gegeven doordat ik niet in de gelegenheid was haar te halen van school omdat wij een bruiloft hadden.

15. mamabri

mamabri Niet meer actief

Er is wel thuiszorg, maar die is uiteraard niet continue over de vloer. die komen 1x pd, maar dat is pas sinds deze week.
    En nu al....duurt al ruim een half jaar ;)

16. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Bij ons zal school niet zo heel moeilijk doen over een week vakantie. Zeker niet voor een 5 jarige. Misschien kan je die combineren met de herfstvakantie?

Veel sterkte.

17. mamabri

mamabri Niet meer actief

Dank je wel voor je lieve berichtje. Wij hadden zelf bedacht dat wanneer het misschien weer wat beter gaat, we de laatste week van onze vakantie zouden kunnen gaan wanneer mijn vriendin haar huisje heeft gehuurd, maar ja. we weten ook niet hoe het nog gaat lopen allemaal. Het kan nl nog wel 6 wk duren en ook nog maar een paar dagen, heel lastig om daar wat mee in te schatten.

18. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.016
    547
    113
    misschien de herfstvakantie en dan paar dagen ervoor of erna..

19. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.159
    23.239
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    3 weken weg is dan wat lang ja. Ik snap ook dat je het niet altijd trekt om telkens maar klaar te staan. Ik zou gewoon met school overleggen of het mogelijk is later in het jaar vrij te nemen.

20. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Super dat je dit kunt en doet!!
    Ik begrijp uit je verhaal dat je schoonmoeder niet lang meer te leven heeft. Gaat het dan om dagen, weken of maanden?
    Het zou namelijk voor jullie hele gezin goed zijn om er even tussenuit te gaan deze zomer. Al is het maar een weekend. Even opladen. Zeker als ze nog maanden zou kunnen leven.
    Sorry als dit wat cru overkomt, zo is het niet bedoeld.

Deel Deze Pagina