Mijn vriend en ik overwegen om een kitten te kopen. We wonen in een appartement op de tweede verdieping. Ik twijfel een beetje omdat ik schrik heb dat een kat zich hier niet zo goed zou voelen. We hebben geen tuin. Het terras is groot genoeg, maar ik maak me nu al zorgen, stel dat de kat naar beneden springt? Zijn er katten die er niets op tegen hebben om heel de dag binnen te zitten? Ik heb zelf niet zoveel ervaring met huisdieren. Mijn vader is er radicaal tegen. Stinkt alleen maar zegt hij. Maar als ik een kitten of een kat zie dan kriebelt het wel vanbinnen. Iemand die hier ervaring mee heeft? Groetjes Hilli
Hier een katteneigenaar die altijd zijn katten binnen heeft en ook op een appartement woont. Het kan echt geen kwaad, zeker als niet als je van kitten af aan laat wennen dat ze binnen moet blijven. Mijn 2 katten zijn eigenlijk buitenkatten, maar kunnen erg goed tegen het binnen zijn. Ze hebben een grote ruimte om in te vechten/spelen/stoeien en gewoon leven. Succes met je beslssing, Groetjes,
Je kunt eventueel ook van dat gaas voor je balkon doen. Dan kunnen ze wel buiten lopen maar niet van het terras afspringen. Mijn katten werden gek binnen, dus liepen we altijd met ze mee naar buiten en keek ik af en toe naar beneden of ze weer naar binnen wilden. Nu hebben we een tuin en ik merk dat ze dat veel fijner vinden. Maar dit zijn dan ook ex-asielkatten die niet anders gewend zijn. Als je een kitten laat wennen om alleen binnen te zijn, is er geen probleem. Katten zijn echter wel groepsdieren. Ze waarderen het wanneer er nog een vriendje aanwezig is (lees: nog een kat). Liefst een andere kitten, zoals broertje of zusje. Haal je een kitten uit het asiel? Er zitten er op het moment honderden! Je hebt veel meer keus, je weet zeker dat de kittens gezond zijn (want worden altijd door dierenartsen onderzocht en ingeent) en de castratie/sterilisatie is bij de prijs inbegrepen. Zo, weer even het dierenasiel gepromoot, altijd goed!