Haha ik bedoel niet dat een gewone htk minder waard is, maar raskatten worden gestolen. En mijn cyperse kat willen ze echt niet haha (tenzij ze houden van een grote kater van 8 kg met happen uit z'n oren, straatvechtertje haha). Maar ik heb mn hele leven al katten die buiten rondlopen en geen van hen is ooit aangereden of vergiftigd. Nu ligt het ook aan de buurt waar je woont, maar wij wonen ook aan een drukke straat maar mijn katten kijken wel uit voor die auto's en gelukkig zijn hier ook geen enge mensen die katten vergiftigen. Onze poes komt slechts af en toe buiten, zij is oud en wil het liefst de hele dag op schoot. Zij is net zo gelukkig als onze straatkat hoor. Is maar net wat ze gewend zijn. Maar voor onze kater zou het dus geen doen zijn, die zou dan echt heel vervelend worden!
Wij hebben 12 katten en geen van alle komen buiten, het zijn mijn dieren, ik heb er voor gekozen en mijn buren hoeven geen last van ze te hebben met stront in de tuin of jankende katten voor hun deur. Hier kunnen ze in de woonkamer en op ons grote terras en ze zijn allemaal prima tevreden. Er zitten ook katten bij die voorheen wel naar buiten gingen bij hun vorige eigenaar (wij hebben allemaal dumpertjes) maar die vanaf dag 1 bij ons binnen gebleven zijn. Soms met wat aanpassingsproblemen maar na een tijd wilden ze niet eens meer naar buiten.
Mijn kat komt ook niet buiten, woon in een flat op de 2e verdieping. Hij wordt in mei 1 jaar, en is nog nooit buiten geweest.
snap ik juist goed! je ziet ook vaak dat 'stadskatten' ongelooflijke dikkers zijn want er ligt altijd vanalles wat op de grond gegooid word. wij hebben 1 kat, ook in de stad, maar wel een buiten (dakterras). ze vind het heerlijk om buiten te zijn. als ze één van haar drukke buien heeft laat ik dr buiten even uitwaaien.
Ik persoonlijk vind het zielig.. ik heb vroeger 2 katten (inmiddels allebei in de kattenhemel) gehad in een buurt waar het te druk was (rotterdam centrum) en dus konden ze echt niet naar buiten.. momenteel woon in met een giga tuin in een polder..en daar zie ik mijn 2 nieuwe poezen erg gelukkig in zijn.. ze zijn energiek, kunnen meer.. ik denk met een beetje wrang terug aan mn andere 2 katten die dit moeten hebben missen.. maaar...ze wisten niet wat ze misten..dus dat is ook wel weer een punt Maar het kan wel, naar beneden springen van 2 hoog kunnen ze gewoon hoor (niet om je bang te maken ofzo), maar wij haalden onze kat altijd van ons onderste balkon af.. (we hadden er 3 op iedere verdieping 1) en dat was ze vanaf boven gesprongen heel raar..
Wij krijgen over 2 weken een kitten, en we wonen in een 3-kamerappartement. Ik denk dat het heel goed kan. Het is maar wat het beessie gewend is .
Wij wonen dan niet in een appartament maar in een eensgezinswoning, maar onze kat hebben we als kitten altijd binnen gehouden en gaat prima. Ze word dit jaar alweer 3 en zit soms in de tuin naast ons maar gaat niet verder. De reden dat we haar binnen houden zijn er meerdere, maar vooral omdat ik niet wil dat ze word doodgereden. Ik denk dat het prima kan hoor, vooral als ze niet beter weet.
Ik heb via mijn schoonmoeder een kitten gevonden. De eigenares van de poes is een vriendin van mijn schoonmoeder. Nog niet voor nu maar voor juni. De poes is nu zwanger en krijgt eind april haar kleintjes. Tegen dat de kitten er is hebben mijn vriend en ik vakantie en kan ze rustig wennen aan ons en aan haar/zijn nieuwe thuis. Ik kijk er al naar uit