Acceptgiro dubbel betaald

Discussie in 'De lounge' gestart door Minke24, 29 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

18 aug 2007
    1.383
    24
    38
    Ik heb net via internetbankieren een acceptgiro betaald van onze energiemaatschappij. Internetbankieren gaf een foutmelding en ik kon de betaling ook nergens terugvinden, dus heb ik 'm opnieuw klaargezet en verzonden. Maar... een half uur later zag ik dat 'ie dus dubbel is afgeschreven. Beetje balen.

Ik heb al op de site van de bank gekeken, maar een betaling met acceptgiro kun je niet terug laten boeken. Dan maandag de energiemaatschappij maar es bellen denk ik, maar heeft er iemand een idee wat die daarmee gaan doen? Betalen ze het terug of laten ze het misschien staan voor volgende maand? 't Gaat niet om E 5,-, dus wil eigenlijk wel weten waar we aan toe zijn. Of heeft iemand misschien een idee wat ik op dit moment nog zou kunnen doen?

Bedankt, Minke

2. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Je zou ook nog eventueel naar de bank kunnen gaan om het bedrag te laten storneren. Weet alleen niet tot hoe laat de bank open is op zaterdag? En anders maandag idd even bellen dan storten ze het vanzelf wel weer terug.

Liefs Jessy

3. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ik zou idd maar eens bellen, kan misschien zelfs vandaag nog? Maar waarschijnlijk kunnen ze het gewoon netjes terugstorten. Je kan het alleen niet zelf weer terughalen.

4. esther78

esther78 Bekend lid

23 nov 2007
    584
    0
    0
    randstad
    ik dacht dat je met een betalingskenmerk op een acceptgiro maar 1X kon overmaken, misschien krijg je het alsnog automatisch terug gestort.
    Anders inderdaad even bellen, waarschijnlijk laten ze het bedrag staan voor volgende maand, dat ligt denk ik ook een beetje aan wat jij wil.

5. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Wat je zelf zegt klopt helemaal: je bank kan niets voor je doen. De energiemaatschappij maakt meestal meteen het teveel betaalde weer naar jou over. Tenzij je achterstand hebt.

6. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik denk dat ze het netjes terug over zullen maken hoor! Als het een particulier was geweest had je misschien een probleem ;)

7. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    hoi hoi
    ik werk al jaaaaaaaaaaaaren bij een bank en helaas moet je zelf ff bellen om het terug te vragen !
    dit zullen ze ook gelijk doen (moeten ze ook ) maar het geld moet er wel eerst binnen zijn .. duurt een werkdag of 2/3 en dan moeten ze het nog terug naar je overstorten
    ik heb het zelf ook al eens gedaan en al veel gezien van anderen !
    bedrijven doen niet zo moeilijk hoor maar willen eerst zien dat het idd dubbel binnen is gekomen
    kan dus wel een weekje of 2 over heen gaan !

succes ! en hopelijk ben je snel weer "rijk" ;)

8. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

18 aug 2007
    1.383
    24
    38
    Fijn, gelijk zoveel reacties. Denk zelf ook wel dat 't mee zal vallen, maar ik maakte me even druk of 't wel goed zou komen. Zullen de hormonen wel zijn.

Betalingsachterstanden hebben we niet, dus dat zit wel goed. Ik wacht 't wel even af en ga maandag wel actie ondernemen. Bank is nu toch gesloten en de energiemaatschappij is ook niet te bereiken.

9. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

18 aug 2007
    1.383
    24
    38
    Nou, rijk ;) we kunnen 't wel even missen, maar baalde even van de fout. Helemaal omdat 't niet m'n eigen schuld was, maar internetbankieren een foutmelding gaf. Heb dat wel eerder gehad en dan ging 't nogmaals overmaken gewoon goed.

Ik kan dus beter maandag even contact met de bank opnemen voordat ik de energiemaatschappij bel?

10. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Ik heb per ongeluk een keer de rekening van de upc ook aan de nuon overgemaakt. Binnen 2 weken hadden ze het terug gestort en dit zonder dat ik had gebelt. Ik had het namelijk nog helemaal niet gezien. Ga er dus ook vanuit dat je dit terug gestort gaat krijgen.

11. Wij hebben ook een keer de Nuon per ongeluk dubbel betaald, wisten niet eens dat we dit gedaan hadden maar kregen het wel netjes teruggestort.

12. mik2sept

mik2sept Fanatiek lid

19 jun 2006
    1.271
    0
    0
    Mijn vader had vorig jaar zijn automatische betaling verkeerd ingesteld voor de ENECO.
    Elke maand betaalde hij 1 euro extra.
    Dit werd aan het einde van het jaar netjes verrekend. Maar hij had het niet doorgehad.
    Bij een dubbele acceptgiro boeking zullen ze het wel terugstorten denk ik want ze krijgen dan 2x hetzelfde kenmerk bij de betaling binnen.

13. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

18 aug 2007
    1.383
    24
    38
    Ik denk ook dat 't wel goed zal komen. Moest daarstraks boodschappen halen en de bank bleek open te zijn, dus toch maar even gevraagd. Bank kan inderdaad niks doen, moet even contact opnemen met de Nuon. Maar als ik hierboven zo lees zal dat vast geen problemen opleveren.

Bedankt voor alle adviezen. Wat mij betreft mag deze op slot.

14. MamaDenise

MamaDenise Fanatiek lid

21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    Bedrag van internetbankieren gewoon terugboeken,dan is er niks aan t handje ;)
    Heb je met 2 werkdagen terug

Deel Deze Pagina