Hoe voelt het nou precies ..

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door xMelissssssa, 30 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xMelissssssa

xMelissssssa Actief lid

2 jul 2014
    304
    0
    16
    Hallo damens,

Ik heb sinds vanmorgen regelmatig buikpijn, baby voel ik super goed hoor!
    Heb geen bloedverlies of iets gelukkig, kan normaal naar de wc enzo. Bij de groei echo lag de kleine wel met het hoofdje naar beneden maar dat kan op mijn termijn nog veranderen natuurlijk.

Heb nog geen timer erbij gehouden, dat ga ik zo eventjes doen, urine is maandag getest door de huisarts en had geen blaasontsteking.

Wat denken jullie? Ik weet niet hoe weeen voelen omdat dit mijn eerste zwangerschap is, deel me jullie ervaringen!

Liefs!

2. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Een wee voelt als menstruatie pijn eigenlijk.

3. nlovesn

nlovesn Actief lid

10 okt 2011
    437
    0
    16
    Toen ik "serieuze" weeën had bij mijn dochter wist ik het meteen. Had wel al de hele dag lichte krampjes zonder enige regelmaat. Toen ze pijnlijk werden kwam er ook gelijk regelmaat in

4. Lizanne84

Lizanne84 Fanatiek lid

24 okt 2013
    1.533
    5
    38
    bij mij begon het ook als menstruatiepijn
    en dan wat heviger en regelmatig
    maar verder heel gelijkaardige pijn

5. Vdvl95

Vdvl95 Niet meer actief

Ik heb dit ook, ook geen blaasontsteking ofzo. Heb zelfs af en toe krampen. Volgens de verloskundige is het het groeien van de baby

6. SteffiekeVO

SteffiekeVO Actief lid

16 nov 2014
    482
    0
    0
    Geloof me, als je echt in arbeid bent, ga je het weten hoor :p

7. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Ja, als je even niet meer kunt en moet concentreren op de pijn de baas blijven heb je een wee...en dat elke 10 tot 5 minuten. Daarna ben je er meestal wel achter

Maar met jou termijn nog een beetje vroeg. Ik zou de vk bellen. Liever keer teveel. Strakjs is er wel wat.

8. Luna28

Luna28 Niet meer actief

Bij mij begon het met harde buiken die met regelmaat (elke 10 a 15 minuten) terug kwamen. Begon onderin m'n buik en verspreidde zich over m'n buik zeg maar. En weeën stoppen ook niet als je iets gaat doen zeg maar. De dag voor m'n dochter geboren werd had ik, zodra ik rustig ging zitten, steeds gerommel. Maar zodra ik ging lopen was het weg.

Maar met jou termijn zou ik de vk wel even bellen. Hebben ze je urine ook op kweek gezet?

9. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Bij jouw termijn zou ik meer aan indalingspijn denken. Onze meid lag met 32 weken al met haar koppie vast in mijn bekken. De weken ervoor regelmatig best gemene menstruatiekrampen gehad. Weeën voelen meer als golven. De pijn neemt toe tot een hoogtepunt en zwakt dan weer af en tussendoor heb je vrij weinig last. Die herken je wel, als het zover is.

10. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Het is niet per se zo dat je het met echte weeën direct weet. Mijn weeën werden pas heftiger met 5 cm (en toen pas wist ik het zeker), en aangezien to pas 30 weken is lijkt me dat niet wenselijk.

to ga onder de douche of in bad en kijk of het aanhoud. Zo ja: bel de vk. Ga je ook bloed verliezen: bel de vk.

echte weeën voelen als die "prikkeldraad"beweging om je arm, maar dan om je baarmoeder. Begin voelt als menstruatiepijn met harde buiken.

11. xMelissssssa

xMelissssssa Actief lid

2 jul 2014
    304
    0
    16
    Mijn urine is inderdaad 24 uur op kweek gezet, daar waren de testen ook negatief van

12. Gezien de verhalen hier op ZP en de films die ik heb gezien had ik verwacht dat de pijn van weeën veel erger was dan hoe ik het zelf heb ervaren.

Hier voelde ik het opkomen, het werd steeds heftiger, tot een hoogtepunt van pijn en dan zakte het weer weg. Op dat hoogtepunt was het wel even dat ik dacht: wow, dit doet écht heel zeer, maar net op het moment dat ik dat dacht trok het ook weer weg. En werd mijn buik ook weer minder hard.

De persweeën vond ik dan juist weer heel eng en pijnlijk, maar de ontsluiting viel hier dus reuze mee. Ik was een soort ontsluitings-boedha :p Ik was zo ontspannen dat de kraamzorg zelfs niet geloofde dat ik al op 9 cm ontsluiting zat.

13. annelie566

annelie566 Niet meer actief

Ik denk dat het indalingsweeën zijn. Bij een eerste zwangerschap daalt het kindje eerder in en dat was bij mij toen ook al rond 30 weken.

14. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Ben het eens met de andere meiden ookal ben je nog nooit bevallen het echte werk merk je zeker wel!
    Ik zou als het blijft toch even contact opnemen met je vlos/gyn want ookal is je beeb nu redelijk goed levensvatbaar het is niet de bedoeling nu al te gaan bevallen.
    Ps. Weeen worden vaak sterker door een warme douche.

15. xMelissssssa

xMelissssssa Actief lid

2 jul 2014
    304
    0
    16
    Okee, ja ik vindt het wel spannend stiekem .. Weet natuurlijk niet wat er gaat gebeuren ..
    Kga er ook vanuit dat het echte werk zeker wel herkent wordt!
    Het is in de loop van de middag gestopt en af en toe voel ik nog wel wat maar dat is het dan ook, geen continu gevoel meer

16. xMelissssssa

xMelissssssa Actief lid

2 jul 2014
    304
    0
    16
    Ik dacht altijd dat warmte van de douch de weeen remde .. Of verzachte ..

17. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    dit kunnen oefenweeen zijn, echter mag je geen risico hiermee lopen, de ene bevalling is tenslotte de andere niet, wat je kunt doen is kijken of de weeen tijdens een warme douche weer wegtrekken, en bij twijfel ALTIJD je eigen verloskundige bellen, want nogmaals ik heb 6 kinderen en werkelijk 6 verschillende bevalling waarvan 1 bevalling dat ik niet eens doorhad dat ik aan het bevallen was omdat die krampjes in mijn ogen toch echt geen weeen konden zijn

bij twijfel bellen dus

18. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Ik heb dagenlang buikpijn gehad, toen er eindelijk iemand de moeite nam om te kijken had ik al 9cm, de weeën waren bij mij dus niet volgens het boekje... Dus altijd bellen als je het niet vertrouwd ook al ben je pas 31 weken!

19. Eefje86

Eefje86 Bekend lid

21 mrt 2012
    856
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als je denkt.. Oh nou dit is nog best te doen.. Als dit het is dan doe ik dit zingend.. Dan wordt het nog ongeveer 10 keer erger.. Hihi..
    Ach bij iedereen is het anders hoor..
    Ik had alleen pijn onderin en dat voelde als enorme ongesteldheids kramp.. En net op het punt dat je denkt dit is te erg ik kan het niet meer aan..Dan gaat het langzaam weer weg.. Om vervolgens weer keihard terug te komen..
    Ik vind de prikkeldraad omschrijving eigenlijk wel erg goed!
    Het is een pittige scherpe pijn..

20. Miekoe

Miekoe Fanatiek lid

9 aug 2012
    1.908
    502
    113
    Vrouw
    Dan heb jij vast geen beenweeën gehad :p
    (Die hoop ik bij een, hopelijk, volgende nooooooit weer te hoeven meemaken!!)

Deel Deze Pagina