Kat op dieet

Discussie in 'De lounge' gestart door KleineLai, 6 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.272
    28.348
    113
    oh maar dat valt reuze mee met de prijs! Ik dacht: ja doei, da's zeker zo'n '50 euro voor 100 gram'-merk of zo :p maar het valt mee, haha.

Ik ben op zich niet tegen cereals in hun eten. Ze eten tenslotte ook diertjes die cereals ed. eten, ook eten katten gras en andere bladeren omdat ze niet alles via vlees krijgen. De hoeveelheid in brokjes is misschien wat overdreven.. Maar ach, ze krijgen al 100X meer gevarieerd eten dan dat ze op straat zouden krijgen.
    Hij krijgt daarnaast al 4 jaar gewone brokjes en pas sinds hij minder beweegt wordt hij dik. Ik denk dus zelf dat het aan het bewegen ligt en niet aan het eten.

Maar ik zal er wel over gaan lezen, wie weet overtuigd het mij :o:

loetje vindt dit leuk.
  2. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.272
    28.348
    113
    Als niets anders werkt dan ga ik misschien zoiets proberen idd. Maar ik ga denk ik eerst de brokjes minderen en de poes een extra zakje geven ter compensatie. Als dat niet werkt dan ga ik wellicht kijken naar een systeem met luikjes.
    Ook ga ik proberen om hem meer te laten bewegen.

3. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    In tegenstelling tot hondachtigen eet een kat geen maag inhoud. Honden zijn dan ook meer alles eters, katten zijn echte carnivoren. Gras eten ze om een misselijke reactie op te wekken om haarballen te lozen, niet omdat ze het nodig hebben.

Ysabella en KleineLai vinden dit leuk.
  4. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    KleineLai vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina