Beste medeweggebruikers..

Discussie in 'De lounge' gestart door Gwen81, 27 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gwen81

Gwen81 Fanatiek lid

24 okt 2009
    2.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    DENK OM UW VERLICHTING!!!

Vinden jullie dat ook zo irritant?
    Vooral fietsers, ik zie pas op het allerlaatste moment.
    Net op onderweg naar de ah:
    -3 fietsende tieners naast elkaar maar geen van allen heeft verlichting.
    -Een snelle jelle die andere fietsers gaat inhalen maar weer zonder licht.
    - 1 auto met 1 lamp, 1 auto met beide lampen half om half en 1 auto helemaal zonder licht.

Kijk van tieners snap ik het wel, ik fietste vroeger ook zo. Onder het mom van, ze zien me heus wel. Nu ik zelf auto rijd, denk ik daar anders over.;) Maar de rest van fietsend nederland, waarom geen licht? (maar dan soms wel kind voor- en achterop):(
    En met de auto, het moet je toch opvallen als je lichten het niet of nauwelijks doen?
    Wat vinden jullie?

2. Blaak

Blaak Niet meer actief

Die fietsers zijn idd wel erg irritant, met of zonder licht. Zonder licht savonds nog erger , ik had er laatst ook bijna iemand onder, die maar denken dat ik haar zag. Nou die fietsers die zonder licht fietsen in het donker mogen van mij harder gepakt worden want tis egt gevaarlijk. Ik moest afslaan, en die fietster stak zo over voor mijn neus, ze had wel voorrang maar damn.. doe die lampen aan joh. Ik zag haar ook op het juiste moment gelukkig dat wel. Dus geen ongeluk, maar als ik iets makkelijker had gedacht lag zij echt wel onder mijn auto (of derop).

3. Gwen81

Gwen81 Fanatiek lid

24 okt 2009
    2.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    @mencintai herkenbaar voorbeeld. En irritante eraan is ook nog, al ze er wel onder was gekomen was jij schuldig geweest.
    Het lijkt me echt een nachtmerrie om een fietser zonder verlichting over het hoofd te zien.

4. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    Ik fietste nooit zonder licht, ook niet toen ik een tiener was. Stak ook altijd mijn hand uit, dat is tegenwoordig ook hartstikke moeilijk, net als uitkijken!! Levensgevaarlijk allemaal.

5. Quiliana

Quiliana Actief lid

21 jul 2010
    210
    0
    0
    NULL
    Noord Brabant
    jep, en richtingaanwijzers of groot licht aanlaten... ik fietste ook altijd met licht aan, moest door de polder dus vrij gevaarlijk.

Laatst reed er een auto zonder licht in het donker...onbegrijpelijk..

6. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.486
    7
    38
    Zo heeft de neef van mijn collega ooit iemand doodgereden... Die reed zonder verlichting op een landweg. Echt niet te zien dus. Degene die hem aanreed heeft een half jaar in de ziektewet gezeten en heeft nog een hekel aan autorijden. :(

7. Gwen81

Gwen81 Fanatiek lid

24 okt 2009
    2.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja onbegrijpelijk zoiets.. je ziet toch ook vrij weinig lijkt mij als je zonder verlichting rijdt. En je bent zelf ook moeilijk te zien.
    Ik snap daar echt helemaal niks van!

@ Fairy tale dat is dus echt een grote angst van mij. Het zal je maar gebeuren zeg.

8. glimworm

glimworm Niet meer actief

wij wonen in een dorp waar ze gek zijn op rotondes ;)

het probleem is alleen dat bij de ene rotonde de auto's voorrang hebben en bij de andere de fietsers weer

dat is dus zoiezo al erg verwarrend en heel gevaarlijk, nou ga dan maar eens zo'n rotonde over als het s'chochtends om 8 uur buiten nog donker is en de fietsers met en zonder licht je om de oren vliegen :$:(

9. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

17 aug 2008
    4.239
    9
    38
    Laat ik dan nog maar zwijgen over de auto's die, als er geen mist is, toch met een mistlichten aan rijden. Zo'n felle lamp!
    Of aanhagwagens/ caravans met verkeerd aangesloten verlichting. Bij het remmen branden de achteruitrijlichten en de richtingaanwijzer doet het niet. Dat soort dingen. Ook zo vervelend!
    Of verkeerd afgestelde verlichting, dat je het idee hebt dat ze met groot licht rijden. Ook zo vervelend, helemaal op die donkere polderwegen, je raakt gelijk verblind.

10. Gwen81

Gwen81 Fanatiek lid

24 okt 2009
    2.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ poohbeer 2 oja dat zijn ook irritante dingen.
    Laatst reed ik achter een hele oude jeep. En zijn knipperlicht was rood ipv oranje..hoezo verwarrend.
    Ik bedenk me trouwens net dat ik niet eens weet waar mijn mistlamp zit:) nog nooit nodig gehad.

Rotondes en fietsers, wij hebben ook rotondes en bij geen van allen hebben de fietsers voorrang.. alleen daar denken de fietsers anders over:x Maar goed zolang ik ze maar goed zie ben ik al blij.
    @ Edge Hand uitsteken.. ja dat is er tegenwoordig ook niet meer bij en ze kijken dan idd niet op of om.

11. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Mja, hier gelukkig niet zo veel last van fietsers zonder licht (kom niet veel fietspaden tegen als ik in de auto zit).

Maar automobilisten vinden het schijnbaar ook niet nodig om richting aan te geven.. (of om normaal in een vak te parkeren, maar dat terzijde.. :))

Tja, verkeersregels zijn er met een reden toch?

12. go4baby

go4baby Fanatiek lid

11 jun 2007
    4.845
    0
    0
    Eigen baas boven baas ;-)
    Noord-Holland
    Ik fiets sinds de laatst tijd ees per week weer in het donker (met 2 ukkies weinig gefietst de laatste tijd) en het viel me op dat bijna alle fietsers verlichting hadden! Maar ze hebben daar hier al jaren heel goed op gecontroleerd en de boetes waren fiks! Goede zaak! Want idd, zoals mn moeder vroeger al zei; je ziet die fietsers niet vanuit de auto!
    Ik denk dat als mn kids de leeftijd hebben dat ze alleen mogen fietsen, dat ik ze dat uitvoerig ga demonstreren vanuit de auto met een 'proefpersoon' zonder licht op de fiets. Zodat ze dat zelf ook zien. Je moet er niet aan denken dat er iets gebeurd dan.

13. msroxy

msroxy Fanatiek lid

12 dec 2007
    1.040
    0
    0
    overdag is het ook gevaarlijk om zonder licht te rijden. weet niet zeker of ze stadslicht overdag al hebben verplicht, maar dat wilde ze wel doen... vooral grijze auto's zie je ooit bijna over het hoofd als ze geen verlichting aan hebben. Met licht ben je ook overdag véél beter zichtbaar.

(ik moet trouwens bekennen dat ikzelf ook ooit mijn verlichting ben vergeten in het donker. een andere automobilist attendeerde mij erop. schaamde me dood...)

14. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    Mijn auto lamp is vandaag kapot gegaan onder het rijden...maar dat vervangen pfff wat een ramp zeg!

15. Proudparents

27 nov 2009
    32
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maak het iedere dag mee veel fietsers zonder licht. En dan vooral uit die steegjes snel komen op het achterwiel... Kan altijd vol in de rem. Moet straks maar eens een ongeluk gebeuren zeker.. want de politie doet er niks aan.

16. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.163
    8.145
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    stadslicht zie je geeneens, die 2 kleine ieniemienielampjes

17. Kimmetje23

Kimmetje23 Fanatiek lid

13 apr 2010
    1.259
    0
    0
    Visual Merchandiser
    Eindhoven
    Ben het helemaal met je eens! Super irritant, en zeker met dit weer!

18. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Ik heb 1x zonder verlichting op de snelweg gereden in het donker... (had even gegeten bij de MC toen we naar een concert gingen)
    En ik had het niet eens door!!!
    Dit omdat de A 16 zo goed verlicht is.. pas toen een vrachtwagen heel duidelijk aan het seinen was viel het kwartje, ik schrok er echt van.

En als er een lamp kapot is, dan ga je twijfelen als je op echt donkere stukken rijdt. Nu kijk ik regelmatig of ik beide lampen zie branden. Maar soms heb je niet door als het alleen je stadsverlichting blijkt te zijn.

Dit maakt het niet minder vervelend voor anderen hoor...

Wat ik irritant vind, als de verlichting verkeerd staat afgesteld, ik heb heel veel moeite met rijden in het donker en als er dan weer zo'n auto achter me rijdt met verkeerd afgestelde verlichting dan zie ik dus amper nog iets. Dan ga ik maar iets langzamer rijden zodat de auto mij heel snel gaat inhalen.

19. Dwaze vader

Dwaze vader Actief lid

7 dec 2009
    275
    0
    16
    NULL
    NULL
    Heel irritiant vind ik fietsers die als groep voorrang nemen terwijl ze dat niet hebben. Bij mij in de buurt is een grote middelbare school waar ze vanuit alle richtingen aan gereden komen en daarbij ook vrij drukke straten oversteken. En gewoon zonder kijken oversteken, en ik vol in de remmen. Echt, ik weet zeker dat als die koffiedrinkende flitsagenten (en je bekeuren voor 4km per uur te hard op de snelweg 'snachts) daar eens gaan posten ze voor een heel jaar hun quotum gehaald hebben.

Ik las hier ook al iets over rode knipperende lampen, maar een achterste knipperlicht mag echt rood zijn. Is niet geheel ongebruikelijk voor (oude) auto's van over de grote plas.

Inderdaad heel irritant is dat je tegenwoordig een lampje moeilijk zelf meer kan vervangen. En het gekke is: die auto's waarbij die dingen het vaakst klappen je het moeilijk zelf kan doen en moet je er voor naar de garage. En maar hoog opgeven dat de onderhoudsintervallen zo groot zijn (olie verversen en dergelijke), maar dan ben je al 20 keer langsgeweest voor een simpel H4 pitje.

20. Djamila

Djamila Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    Als ik een fietser aanrijd die geen licht aan heeft die scheld ik daarna nog verrot ook. Daar kan ik zo niet tegen. Heb ik een keer een oude vrouw met de fiets omgereden was zelf ook met de fiets maar die had dus geen licht aan. En maar schelden op mij, nou die heb ik echt de huid vol gescholden.

Deel Deze Pagina