Mijn poes van bijna 4 plast de laatste twee dagen ineens heel veel. Ze wou ook ineens niet meer op de kattenbak en zoekt dan handdoeken e.d. op. Dit doet ze sinds vanavond weer wel. Het zijn kleine beetjes steeds, maar mijn vriend merkte net op dat er een beetje plas met een tikkeltje bloed zat. Weet iemand wat dit kan zijn? Is ze misschien bang geweest voor de kattenbak en heeft ze te lang ingehouden steeds? Of zal er iets anders aan de hand zijn? Ze voelt niet warm aan, eet en drinkt gewoon en gaat dus vaker naar de kattenbak als normaal. Morgen maar even de dierenarts bellen. Dat sowieso.
De onze had dat ook. Het was een blaasontsteking + blaasgruis. Op rare/andere plaatsen plassen kan daar ook op wijzen. Wij kregen pilletjes en een pasta van de dierenarts en toen was het snel over. (Oh ja, en speciaal voer voor de urinewegen) Nadeel: Dierenartsen vragen vaak of je de plas op wilt vangen voor onderzoek. Is best lastig xD
Tsja om echt te weten wat er aan de hand is zul je toch echt urine moeten opvangen. Kan verschillende dingen zijn, blaasontsteking of blaasgruis.
Blaasontsteking. Probeer wat urine te krijgen, weet niet of je iets in huis hebt waarmee je het kunt opzuigen ( spuit oid)
Blaasontsteking en/of blaasgruis Urine opvangen in lege kattebak en naar de DA brengen, kan testen op blaasontsteking en bezinksel draaien.
Pffff drama. Misschien maar een handdoek neerleggen en dan opvangen? Dat is volgens mij 3x niks opvangen.
Ik heb de mijne een dag opgesloten met een lege kattenbak op de badkamer tot hij plaste, opgezogen met een spuitje en naar de da gebracht. Heel gedoe maar het werkte wel!
Klinkt idd als een blaasontsteking. Wij vragen ook vaak of het lukt om urine op te vangen maar anders gaan we ook op de symptomen af. Als ze nu wel weer naar de kattenbak gaat kun je er ipv korrels kranten in doen. Dit neemt niet op en zo kun je het makkelijk opzuigen met een spuitje/pipetje.
Je hebt speciale nep kattenbakkorrels die niets opnemen. Dan kun je het opzuigen met een spuitje. Maar als ze echt wildplassen kun je ook gewoon op jacht gaan en wachten tot het ergens op de grond ligt.
Hihi nog een drama, nu lastig kijken want we hebben twee katten namelijk. Die rooie huisvest zichzelf ook graag op de kattenbak. Ze is wel gewoon vrolijk en lekker bezig met der dingetje.
Het is idd een blaasontsteking, misschien met blaasgruis, maar katers hebben daar meer kans op dan bij poezen, dus hoop dat je geluk hebt. Onze kater heeft het laatst ook gehad, ik had het al in de gaten , omdat hij ineens op plekken ging plassen wat niet hoort. Dus goed in de gaten gehouden en idd er zat bloed bij. Ik mocht, omdat ik er bekend mee ben, direct antibiotica ophalen en er direct mee beginnen. nu zit hij tijdelijk op speciaal voer. Dus ik zou hem even "opsluiten" en dan geen korrels in de kattenbak doen zodat je het op kan zuigen met een spuitje oid. Mocht dat echt niet willen, dan kun je haar ook meenemen naar de da en kunnen hun er wat uringe uitdrukken zeg maar. Heel veel sterkte en ga er snel mee heen, want het is erg pijnlijk.
Urine opvangen kan lastig zijn. Bij mijn kat hebben ze een kleine naald in de blaas gestoken, even gemeen maar er moest toch duidelijk worden wat er aan de hand was.. Maar als het lukt zeker wat opvangen! Succes!
ze hebben het gevoel dat ze de hele tijd moeten plassen, daarom zit ze waarschijnlijk continue overal om een plas te doen, alleen komt er bijna niets meer omdat de blaas gewoon leeg is. Maar als er wel blaasgruis bij zit, dan raakt ze verstopt en dat is zeer gevaarlijk, dan vergiftigen ze zich zelf. Dat heeft de onze dus ook gehad een paar jaar terug en die heeft echt heel veel geluk gehad. Beterschap met je "trut"
Ik dacht eerst dat het was omdat ze naar de bak wou, maar niet durfde om wat voor een reden dan ook .
Hier ook een keer gehad, was blaasontsteking, met een spuit en pillen zo opgelost, dierenarts wou ook meteen aan t speciale voer, dit niet gedaan omdat t een stuk duurder is.. Ze heeft t nog wel een keer gehad, maar wij zijn dr achter dat we haar met te koud weer gewoon niet buiten moeten katen, en sindsdien heeft ze t nooit meer gehad!
Een blaasontsteking kan gevaarlijk zijn hoor. Mijn kat plaste ineens op de bank, dat was niet normaal gedrag. Ik ben toen met hem naar de dierenarts gegaan en ik was net op tijd. Hij bleek een blaasontsteking te hebben.