Kat plast bloed.

Discussie in 'De lounge' gestart door Partyrocker, 16 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Tsjaa hier minder succes verhaal...

Uiteindelijk bleek het een tumor te zijn.. DA dacht eerst ook aan blaasontsteking oid...

Heeeel naar..

2. Babystew

Babystew Niet meer actief

De kans hierop is bij een poes niet zo groot, omdat die een veel grotere plasopening hebben dan katers. Maar zodra dat verstopt raakt is er inderdaad sprake van een spoedgeval.

@Partyrocker: Genoeg tips gegeven onderhand, morgen zo snel mogelijk even bellen naar je DA en probeer zo vers mogelijke urine mee te nemen (maar als je het bloed erin ziet zitten lijkt het me wel duidelijk). Je kan ook een vuilniszak aan stukken scheuren en dat in de kattenbak doen (inderdaad wel de katten gescheiden houden anders heb je misschien plas van de andere kat) dat zuigt wat makkelijker op met een pipetje/spuitje. Succes..

3. Riverr

Riverr Fanatiek lid

27 aug 2012
    2.019
    172
    63
    Toevallig heeft onze poes nu precies hetzelfde, ze heeft t vorig jaar ook al s gehad. Ze had van de week in mn kledingkast gepiest, toen had het kwartje al moeten vallen maar dat viel vanochtend vroeg pas. Was bezig met een voeding en in 3 kwartier ging ze 6x de bak op. Vorig jaar deed ze precies hetzelfde dus ik weet al dat dat het is.

Morgen gelijk even heen, heb al aardig wat urine op kunnen vangen. Ik heb gewoon het grind uit de bak gehaald en ze plast dan op een lege bak. Ik kan het dan zo opzuigen met een spuitje en in een potje doen.

4. Wollywell

Wollywell Bekend lid

31 okt 2010
    547
    0
    16
    Zuid-Holland
    Tip: als je een lege kattenbak pakt om de urine op te vangen, maak deze dan alleen schoon met water en niet met schoonmaakmiddel. Schoonmaakmiddel zou de uitkomst van de testen kunnen beïnvloeden, heeft de dierenarts mij verteld ;)

5. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    Onze kat had het vorige week. Was een blaasontsteking. Wij hoefden geen urine op te vangen (is ook niet mogelijk bij deze kat) Om blaasgruis uit te sluiten hebben ze foto's gemaakt. Onze kat heeft het nu 4x gehad. Hij blijft nu op speciaal voer.

6. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Onze poes heeft dat ook gehad. En waar het vandaan kwam? Waarschijnlijk een reactie op mijn depressiviteit toen. Blaasontsteking uitgesloten, tumoren uitgesloten, gruis uitgesloten, de dierenarts heeft haar zelfs een week ter observatie gehouden. Na die week heeft ze het niet weer gedaan. Net of ze zoiets had van "oh...dat moet ik maar niet meer doen"

7. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    een kat kan toch niet zomaar bloed plassen?

hier mijn ervaringen beroerd ermee... blaasontstekingen met op bepaald moment opname van langer dan een week met elke dag antibioticum infusen...

ik had dan ook niet gewacht tot vandaag.. maar had gisteren al gebeld.. maar ja, zo ben ik :)

Hopelijk gaat het allemaal meevallen.

8. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

8 jun 2010
    2.558
    1
    0
    operator
    In mijn vel
    Hier twee katten met lever problemen die zich hebben geuit in veel plassen en een drup bloed.
    En dan wordt de zaak al moeilijker omdat er weinig dieetvoer is voor leveraandoeningen.

9. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

We hebben een afspraak om 2 uur vanmiddag :). Nog geen verbetering in ieder geval. Ze loopt alleen maar door het huis om te plassen en dan komt er weinig uit.
    Urine opvangen mocht, maar hoefde niet. Volgens haar waren de klachten wel duidelijk en moest er sowieso effe gekeken worden.

Vind het rot voor mijn trutje.
    Dacht dat ik sinds de geboorte van mijn zoon me alleen maar zorgen kon maken om hem, maar dat is dus niet waar.

10. Chantallcindy

Chantallcindy Fanatiek lid

10 mrt 2012
    3.669
    26
    48
    Verzorgende ig
    Fijnaart
    Hier ook kat blaasgruis. Heeft nu speciaal voer kreeg ook pillen en spuit en alles

11. Minerva

Minerva Niet meer actief

Yep. Katkor, zie: Katkor korrels | bestellen | voor het opvangen van urine | kat. Wij kunnen bij het vermoeden van blaasproblemen gratis zo'n zakje ophalen bij de dierenarts.

12. Partyrocker

Hier een blaasontsteking. Moet nog wel even een keertje urine langsbrengen voor controle op blaasgruis. Heb een potje gekregen en wat tips.

Verder zag ze er goed fit uit en ze vond haar een flinke tante (als in groot). De kans dat ze verstopt door gruis is bij een poes dus klein.

Door de pijnstillers is ze gelijk een stuk rustiger en plast niet meer zo extreem veel nu.

13. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Plastic zak in de bak leggen, als ze daarop plassen kan je het zo pakken en in een potje gieten

14. friezinne82

friezinne82 Bekend lid

6 mrt 2009
    719
    0
    0
    ambulant woonbegeleider
    die van ons was toen zo ziek dat ze het zelfs toeliet dat ik met een potje achter haar aan kon gaan zodat ze rechtstreeks in het potje plaste... idd blaasgruis

15. Partyrocker

Ja arts gaf al de tip om desnoods een schoteltje onder haar te schuiven. We hebben namelijk twee katten die op één bak gaan en een rode de letterlijk OVERAL bang voor is :D.

16. Partyrocker

Oja kreeg nog een complimentje dat ze er zo goed uit zag :D en zo lief is. De DA kon echt letterlijk alles met der doen en ze bleef gewoon rustig zitten.

Is wel een flinke tante 4.7 kilo, maar dat is omdat ze het postuur heeft van een kater.

17. life

life Niet meer actief

Nou mooi opgelost toch zo! gelukkig kon je snel terecht:)
    haha flinke tante.. wat voor ras is het?
    ik heb een kruizing main coon nog iets en meneer was dus 14 kg!! nu weegt hij nog maat 9 kg wegens suikerziekte en wat ook blaasontsteking kan veroorzaken.
    blaasgruis heeft hij gelukkig geen last van!!

18. Partyrocker

Gewoon een Europese korthaar.
    Mijn moeder heeft haar moeder, maar die is echt een stuk kleiner van stuk. Ook haar broer is een stuk lichter.

Wacht ik zoek even een leuke foto van hun beide.

19. Partyrocker

Deel Deze Pagina