Familiefoto op afstand — tips?

Discussie in 'De lounge' gestart door Eruanna, 11 mei 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eruanna

Eruanna Fanatiek lid

13 mei 2013
    1.081
    1.073
    113
    Wij willen als familie graag een groepsfoto voor een huwelijksjubileum van opa en oma. Probleem is echter dat we niet alle familieleden fysiek bij elkaar kunnen krijgen omdat sommige te ver weg wonen. Dan kom je dus al snel uit op een collage van verschillende losse foto's. Maar de voorbeelden die ik daarvan gezien heb waren meestal... nou ja, niet helemaal geslaagd zeg maar. Heeft iemand nog een leuke, creatieve tip om hier iets moois van te maken?

2. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.959
    15.002
    113
    Alle ingestuurdr foto's op zwartwit of sepia zetten en met gimp eventueel de kleuren naar elkaar toe krijgen.

Of naar een fotograaf gaan, witte achtergrond gebruiken en de belichting doorgeven aan elkaar, zodat de fotograaf op locatie B de instellingen kan overnemen.

Wordt het wel een iets duurder grapje mee. Maar hebben ze gelijk gezinsfotoshoot joh.

3. Mammaaa

Mammaaa Fanatiek lid

5 mei 2015
    1.084
    694
    113
    Van iedereen individuel foto maken en toch iemand zoeken die heeeeel goed is in photoshop..

4. esklessebes

esklessebes VIP lid

23 mrt 2014
    7.003
    3.665
    113
    Allemaal dezelfde kleuren combinaties aan.

Allemaal een witte muur als achtergrond.

En dan hopen dat er wat leuks uitkomt!

5. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.677
    18.752
    113
    Vrouw
    20220511_095214.jpg
    Zoiets.
    Hoeft natuurkijk geen hartje.
    Je kan ook doen alsof je wat doorgeeft.
    Een bloem ofzo, die de 1ne omhoog steekt en de andere naar beneden ,...
    en dan geef je die bloem samen met de foto af.

Golden1213, Jessi79, owly en 12 anderen vinden dit leuk.
  6. artie

artie Fanatiek lid

27 sep 2021
    3.565
    3.900
    113
    Vrouw
    Toen bij ons in de familie een gezin in Australië woonde werden deze erbij geplakt, en dat was héél erg duidelijk te zien:roflmao: dus ofwel iemand die dat écht goed kan of wel niet haha, want dat ziet er echt raar uit anders :oops:

Maar het idee van hierboven vind ik wel een leuke

Ik heb ook al wel eens een foto gezien, waarvan iedereen afzonderlijk getrokken was op een witte achtergrond en dan zo samengezet, dat was wel mooi. Dat was dan zo een heel lange smalle foto. Maar als het heel veel mensen zijn lijkt me dat minder haalbaar, of het moet de gigantisch lange foto worden

Na bovenstaand fiasco hadden mijn grootouders erna gewoon van elk gezin apart een mooie foto, is zo een kader met meerdere plaatsen. Zag er toch minder vreemd uit

7. Linda86

Linda86 VIP lid

Het idee van @Neuzeke vind ik zelf heel leuk!

En anders zou je ook nog zoiets kunnen doen:
    upload_2022-5-11_10-56-11.jpeg

Jessi79, Novi, Basisuil en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  8. Eruanna

Eruanna Fanatiek lid

13 mei 2013
    1.081
    1.073
    113
    Ja, zulke ervaringen hebben wij ook helaas :roflmao:

artie vindt dit leuk.
  9. Eruanna

Eruanna Fanatiek lid

13 mei 2013
    1.081
    1.073
    113
    Ja, zo doet onze kleuterschool het vaak. Maar onze familie wil niet in een hokje geperst worden :cool:

Linda86 vindt dit leuk.
  10. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.025
    14.679
    113
    Vrouw
    Je zou eens bij een fotograaf kunnen navragen of zij met andere fotografen samen een familiefoto kunnen maken.
    Als je googled op samengestelde familiefoto, kom je verschillende fotografen tegen die dat aanbieden. Om de beurt die gezinnen naar de studio en de fotograaf voegt die foto's samen tot 1 mooie groepsfoto.
    Misschien zijn er fotografen die samen willen werken zodat je niet allemaal naar dezelfde fotograaf hoeft te gaan.

Eruanna vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina